PDA

Vis full versjon : Blodtrykksfall?

MissesX
24-08-2004, 23:17
Lurte på om det var noen andre her inne som sliter med det?

Har alldri opplevd det før, men to ganger i dag har jeg nesten gått i dørken. Blir i tillegg fryktelig uvel og ser dobbelt rett før det skjer. Har lagt meg ned på sofaen og blitt der en stund så har det gitt seg. Hjalp å spise litt også :nikker:

Har dere eventuelt noen råd for å ungå det. Det har forresten ikke noe med at jeg reiser meg for fort eller noe..

nurket
24-08-2004, 23:27
... sniker litt ...

Er du sikker på at det er blodtrykksfall, og ikke jernmangel (lavt ferritin nivå) ???

Jeg har vært plaget av jernmangel begge mine svangerskap. Ble da svimmel og kvalm, og det svartnet for meg. Jerntabletter hjalp godt i mitt tilfelle.

Det kan selvsagt være fall i blodtrykket også, men det har ikke jeg noe erfaring med.

... sniker ut igjen ... :svisj:

lilleKevin
24-08-2004, 23:30
Joda jeg var en gang i tiden plaget med det. Så begynte jeg å spise jerntabeletter og det hjalp.

Besvimte da jeg gikk gravid første gangen. Men oppdaget sammenhengen fort: ikke nok næring i kroppen = svimmel og ør. Så jeg småspiste meg gjennom mitt første svangerskap.

Har ikke hatt disse plagene denne gangen, men jeg har vært flink å spise kosttilskudd og slikt.

Er det legen som sier det er blodtrykksfall?

:lykketil:

MissesX
24-08-2004, 23:39
Takk for svar :)

Neida er ikke legen som sier det er blodtrykksfall, men jeg regner med det er det for det arter seg i alle fall som et.

Trenger ikke jerntillskudd, der var blodprøvene mine flotte :kidoki: