PDA

Vis full versjon : Hvor mange forblir gravide 1. gang?

Nemix
25-08-2004, 13:03
Hei jenter!

jeg er utrolig nysgjerrig på å få vite hvor vanlig det er med SA / MA at jeg like gjerne slenger ut en liten spørreundersøkelse. Jepp - jeg er engstelig førstegangsgravid :flau:

tøtta
25-08-2004, 13:23
Jeg har min første i magen jeg, og snart er han på utsiden:nikker:

tøtta
25-08-2004, 13:24
http://www.snartmamma.com/plassen/showthread.php?t=96067&page=1&pp=10

Les dette kanskje du blir litt roligere:klemme:

mokka
25-08-2004, 13:25
Jeg er førstegangsfødende..:kryss: for at knotten klorer seg fast i ni månder..

Smurfa
25-08-2004, 13:25
Her er min historie - håper den ikke skremmer....
1 gang gravid exU
2 gang gravid SA
3 gang gravid et lite troll :rørt:
4 gang gravid exU og fjerning av eggleder
5 gang gravid håper den sitter nå :nikker:

Vet om mange (de aller fleste jeg kjenner hvor den sitter første gang.....)

plipp
25-08-2004, 13:34
Jeg fikk en liten jente første gang! og hun er nå en stor fin skolejente!

Nemix
25-08-2004, 13:39
http://www.snartmamma.com/plassen/showthread.php?t=96067&page=1&pp=10

Les dette kanskje du blir litt roligere:klemme:

Tusen takk. Det var betryggende å vite at det bare er 10% sjanse for at det kan gå galt. Jeg trodde prosenten var mye høyere. Tom. historie om at det er 50 % som mister. Slikt skremmer :lei_seg:
Føler meg utrolig tung til sinns for øyeblikket. Humøret mitt varierer utrolig men denne frykten er konstant. Jeg må bare la det gå som det går. Jeg får uansett ikke påvirke utfallet men jeg tør ikke glede meg ordentlig ennå

Panthea
25-08-2004, 14:22
Min første spire klorte seg fast og er en gutt på straks to år! :D
At jeg hadde både MA og SA før den lille i maven satt er en helt annen historie!
Lykke til! :klemme:

Cilo
25-08-2004, 15:14
Min første lille spire:hjerter: har klort seg fast i mange mnd nå han!! :nikker:

Men nå skal det jo sies at mange (har ikke prosentandel) har vært gravide, og mistet, uten å vite om det.

Evah
25-08-2004, 15:19
Min første lille spire:hjerter: har klort seg fast i mange mnd nå han!! :nikker:

Men nå skal det jo sies at mange (har ikke prosentandel) har vært gravide, og mistet, uten å vite om det.
:nikker:
Jeg har både lest og hørt at 80 % av alle kvinner mister en gang i livet, og veldig mange uten å vite om det.
Jeg er gravid for 2. gang, og begge har klort seg fast.

Orkidè
25-08-2004, 21:27
Jeg venter mitt 4 barn, men har misstet 2, en SA og en MA.

Tuddelu
25-08-2004, 23:55
Har vært gravid 4 ganger, men mistet mine to første i ma.

Barbita
26-08-2004, 01:56
Er nesten 16 uker på vei med førstemann. Har aldri vært gravid før

Lykke til med svangerskapet, håper den lille :baby: klorer seg fast.

Mae-mor
26-08-2004, 07:10
Er gravid for tredje gang, men venter mitt første barn!
Første graviditet var i ung alder hvor partneren min bare var et flyktig bekjentskap. Som 17-åring var det en tung avgjørelse og ta, men jeg valgte å avbryte svangerskapet.

Etter 5 års samboerskap med sambis ble vi gravide i desember 2002 mens jeg enda gikk på p-piller. Dessverre så klarte ikke spiren og klore seg fast.

Deretter, etter ca1,5 års prøvetid satt denne lille jenta. Hun klamret seg fast og jeg merker hun er der enda! En etterlengtet liten jente som kommer til å stjele både mamman og pappans hjerte umiddelbart :rørt:

Jeg har tidligere klandret meg selv for at jeg mistet i desember 02. Tankene kvernet rundt at det var min egen skyld og at jeg hadde ødelagt muligheten min for å få barn da jeg tok abort. Slik var det heldigvis ikke!

Tror nok det er slik som det er blitt sagt over her, de fleste spirene klorer seg fast - og gjør de ikke det er det ofte en grunn til det ! Ønsker alle andre førstegangsfødende lykke til - og til alle små spirer i magene rundt omkring: Klor dere fast, vi gleder oss sånn til dere kommer ut til oss!!!

Ellie74
31-08-2004, 10:18
Tusen takk. Det var betryggende å vite at det bare er 10% sjanse for at det kan gå galt. Jeg trodde prosenten var mye høyere. Tom. historie om at det er 50 % som mister. Slikt skremmer :lei_seg:
Føler meg utrolig tung til sinns for øyeblikket. Humøret mitt varierer utrolig men denne frykten er konstant. Jeg må bare la det gå som det går. Jeg får uansett ikke påvirke utfallet men jeg tør ikke glede meg ordentlig ennå
Hei Nemix!
Jeg kjenner meg så igjen i det du sier her. Er kjempespent og krysser alt jeg har som kan krysses, men likevel sitter uroen der og gnager. Prøver å ikke glede meg for tidlig.... Men det var veldig betryggende å lese om de 10 %.
Et lite spm. til deg: har du fortalt venner og familie?

:lykketil: Klem Elli

Nemix
31-08-2004, 11:51
Hei Nemix!
Jeg kjenner meg så igjen i det du sier her. Er kjempespent og krysser alt jeg har som kan krysses, men likevel sitter uroen der og gnager. Prøver å ikke glede meg for tidlig.... Men det var veldig betryggende å lese om de 10 %.
Et lite spm. til deg: har du fortalt venner og familie?

:lykketil: Klem Elli

jeg har fortalt det til et par besteveninner og foreldre. Svigermor fikk vite det pga. at hun drømte om at vi fikk ei lita jente sånn ca. 3 dager før vi fant ut at jeg er gravid. Så de fleste vet det ikke ennå.

kittikatt
31-08-2004, 12:28
er gravid for andre gang jeg og venter barn nr 2.

guggi
31-08-2004, 12:44
det var egentlig ingen av alt som passet for meg....jeg er gravid for 3.gang,og har aldri mistet.