PDA

Vis full versjon : Lengden på graviditeten

Pelen
16-08-2002, 22:46
Hei!

Hvordan regner dere lengden på graviditeten. De fleste jordmødre regner en graviditet som 40+2. Min jordmor sa at jeg har termin 2 dager etter mine egne beregninger. Hvordan regner dere? Det spiller egentlig ikke noen stor rolle, 2 dager hit eller dit. Og den lille kommer når den vill!

Pelen 13+4

Tidl. bruker
16-08-2002, 23:30
For å være ærlig så blir jeg helt :???: av alle de måtene svangerskapslengden blir regnet ut på...iallefall når noen sier at et svangerskap varer i 10mnd og ikke de 9 som jeg er vant med...

Foreløbig bruker jeg den gamle SM-kalkulatoren som sier at min termin er 16.feb, imens legen regna ut termin til 18.feb.
Kommer vel til å bruke UL-terminen, selv om den ikke stemte sist jeg gikk gravid (jenta ble født nesten 3 uker før UL-terminen - rakk ikke å grue meg jeg;) )

Som du sier, noen dager fra eller til har egentlig ikke så mye å si - babyen kommer nok når den er klar for det :) .

Klem fra Zafir 13+5

Dimples
17-08-2002, 02:03
De fleste termin kalkulatorene på nettet regner en graviditet til å vare i 40+0 uker, mens legen regner en graviditet til å vare 40+2 uker. Hvorfor det regnes forskjellig har jeg ennå ikke fått med meg....

-dimples og spira (15+4)

Tidl. bruker
17-08-2002, 23:50
Hei!

Jeg har en termin, legen har en og UL har en. Så jeg har gitt opp!

Jeg fødte 11 dager før UL termin sist, og da var ungen helt ferdig med lange negler og langt mørkt hår - enda det var en gutt!

Legen kommer jo til å bruke UL terminen, så det er jo den jeg må forholde meg til ved kontroller, men selv så regner jeg 6 dager tidligere i hodet mitt. For jeg vet selv at jeg umulig kan ha blitt gravid når ul tilsier det.

Klemz

Sessa
18-08-2002, 15:36
Jeg, legen og jordmor har samme termin...men jordmor regner at jeg er en dag før ut i fra det "lykkehjulet" sitt. Skal bli spennende å se hva dem sier på UL 2/9 :D Men mest spennende blir det å få se lille Bebis :hjerter:

Kos og klem

Hanne78
19-08-2002, 00:31
Ja,det er mye forskjellig som svirrer og går...Selv har jeg og legen min 2 dagers forskjell på termindato,ifølge alle kalkulaterne jeg har brukt,har jeg term 7 feb,mens legen min sier 9 feb??Skal på Ul 9.sept,så det blir spennende og se om det blir enda en ny dato...Forrige gang hadde jeg term 14 feb i følge legen,og 17 feb ifølge UL,og da kom gutten vår på legetermindatoen,altså 14 feb!!
Litt spent på om det kanskje kan være to der inne,dere skulle bare sett den magen jeg har!!!!!!!:gal2:
Hanne 15+0 i dag:klapp: