Vis full versjon : Tanker om det å få tvillinger...
Tidl. bruker
17-08-2002, 00:09
Hei:)
Som dere kanskje fått med dere, så skal jeg få UL tidligere enn forventet for å sjekke ut hvorfor livmora er større om normalen...er jeg lengre på vei eller er det to små :baby: :baby: der inne.
Imens jeg venter på "dommen" så surrer det selvsagt masse tanker rundt opp i det lille blonde hodet mitt: hva om vi blir 5 stk i familien istedenfor 4? Er vi klare for den utfordringen? Er det praktisk mulig for oss å bo der vi bor? Hvor stor blir magen tilslutt?
Blir fødselen ekstra hard? Blir jeg seende ut som en utslitt vaskefille med håret stående til alle kanter imens jeg sitter apatisk i sofaen og lar barna herje vilt? Og det viktigste: har vi råd til dette her da? Osv osv...
Dere har sikkert tenkt tanken dere også; "enn om det er 2?".
For å være ærlig så håper jeg at det er 2 stk der inne jeg ;)
Har tenkt og tenkt, samt at jeg og sambo har diskutert en del sammen om div. alternativer. Og vi har funnet ut at det er jo ingen kjempekrise!!!
Riktignok kan vi ikke bo der vi bor nå (6.etg i blokk m/1 soverom og 1 knøttbad). Og riktignok må vi skifte ut bilen (men det må vi antageligvis uansett...begynner å bli sliten den gamle Opelen ;))
Men problemet er at vi bør helst bo på samme område pga barnehagen til Lillemor (jeg vil ha muligheten til å følge henne dit til fots, orker ikke stress med bilkjøring og det som følger med - et luksusproblem men det er alfa omega for oss!)
Jeg er student, og sambo blir også fulltidsstudent fra høsten av + deltidsjobb. Det blir tøft, men vi skal klare det!
Føder jeg i februar, så har jeg i utgangspunktet noen få måneder igjen med forelesning og tilslutt eksamen i mai/juni.
Planen er jo å ta med babyen på skolen, men tror det blir vanskelig å drasse med seg 2 dit....men man skal aldri si aldri.
Jeg skal prøve, og går det ikke så går det ikke. Da får jeg heller kose meg hjemme sammen med de små :)
Det blir uansett ikke så uoverkommelig å ta igjen det siste året hvis jeg har gått igjennom det meste av pensum på forhånd (skal jo uansett studere frem til jul/nyåret - hvis helsa/bekkenet holder).
Kort sagt: blir resultatet kun :baby: og ikke :baby: :baby: ...så blir jeg mildt sagt skuffet og lei meg! Men ønsker selvsagt :baby: velkommen uansett :)
En sen fredagsklem fra Zafir 13+5
Nå har jeg vært på UL og sett at det kun er EN. Men hadde det vært to så hadde jeg blitt :p Jeg skjønner at det er mye tyngre, men dette er nok min eneste graviditet så da hadde det vært greit å få to på en gang. Jeg tror ikke jeg får overtalt Pelenmannen en gang til. Det tok så lang tid å få til dette ende barnet og jeg tror ikke heller at han ønsker å bli 4-barns far.
Lykke til Zafir!
Klem Pelen
Hei!
Jeg lurer også litt på om det kanskje er to der inne ,det hadde sikkert blitt slitsomt,men jeg jeg tror nok jeg hadde blitt veldig glad,Jeg har to fra før og dette sv.skapet er totalt anderledes enn de to andre som forøvrig var helt like.Merket knapt at jeg var gravid.Nå derimot, er jeg kvalm,svimmel, nærtagende,Har kjempe ømme bryster,hard mage, tisser hele tiden,fikk to blå 5 dager før jeg skulle ha besøk (måtte sjekke om jeg kunne drikke helgen før,noe jeg altså ikke kunne:) ) Har også stor mage,kan hende jeg er noe lenger på vei.Men jeg trof også jeg blir litt skuffet hvis det ikke er to (bare til og begynne med selfølgelig,en er også topp) Vi får smøre oss med tålmodighet til vi finner ut av det:)
Pelen: Da jeg traff min mann hadde han to barn fra før og"hadde fått kvoten sin" som han sa.Han skulle ikke ha flere.(han ble da uaktuell partner for meg.Den gangen) siden fikk jeg en sønn.Så møttes vi igjen. ble samboere,ble gravid, ble gift og er nå gravid igjen. vi har da altså snart fem barn tilsammen . Å han sa klart i fra at han skulle ikke ha mer enn de to han hadde. haa!:) Så du skal aldri si aldri (ups! der sa jeg det hele to ganger!:D )
Når skal du på UL da,Zafir????
Jeg har selv begynt å lure på om det kan være to der inne,legen min reagerte også på hvor stor livmoren var,men har ikke blitt sendt til noe tidligere Ul fordet.. Magen min er allerede blitt kjempestor,og jeg er bare 15 uker på vei(i dag!!) Forrige gang kunne en ikke se det før jeg var over 5 mnd på vei,nå har det vært godt synlig lenge allerede!!!
Men,vi har ikke noe i genene våres som tilsier at det sku bli tvillinger,så det er nok bare det at magemusklene er ekstra slappe denne gangen...:gal2:
Jeg blir nok også skuffet når vi får konstatert på UL 9.sept at det bare er en der inne,for selv om det nok hadde blitt veldig slit og mye styr å skulle gå fra å være 3 til 5 over natten ,så tenk på alt det andre koset,da....Jaja,vi får no sjå ka det blir te....
Får gi beslked med en gang du har vært på UL da,venter i spenning!!!!:eek:
Kan man forresten oppdage hos jordmor el legen(når de leter etter hj.lyden) om det er to der inne? Skal til jordmor om bare litt over en uke,så...
Klem Hanne 15+0 i dag:klapp:
Hei!
Ei venninne av meg som fikk tvillinger for noen år tilbake,fikk den første mistanken hos jordmor,fordi jordmora mente på at hun hørte to hjertlyder,så det er mulig og oppdage det før ul også ja:)
Huff jeg er nesten blitt litt besatt av tanken på at der er to jeg nå.
Men det er mest sannsynlig bare en der inne.
Klemz fra Babycat. :findag:
Tidl. bruker
19-08-2002, 15:34
Hei, har ikke fått time til ny UL enda...venter i spenning hver gang postmannen har vært her. Håper jeg får iallefall brevet denne her uka, og time i løpet av neste. Er så spent!!!
Får mer og mer lyst på tvillinger nå...sitter her og planlegger div. ting. Det beste av alt er at om vi får tvillinger så må vi flytte. Vi leier leilighet via Studentsamskipnaden (billigere enn privat), og vet at det finns større leiligheter med 3 soverom + kjellerstue i tillegg til stue, kjøkken og bad. Vil tro vi kommer langt foran i prioriteringskøen om vi får 2 babyer samtidig + storesøster.
Det hadde vært helt perfekt å kunne bo der, nært der vi bor nå (dvs ikke så langt unna barnehage og venner).
Og nå har vi snart Ikea her også (åpner 29.august), og jeg tar meg i å planlegge innkjøp til akkurat den leiligheten jeg snakka om. Og min kjære har bilplanene klare:)
Så hvis det er 1 baby der inne som vil komme ut i januar istedenfor februar, så må vi bare legge bort drømmen om leiligheten. Men det er fint å ha funnet masse positive ting som vil gå i oppfyllelse hvis det viser seg å være 2 der inne ;)
Dette blir så utrolig spennende!!!!!!!!
Sa legen din noe om at SF-målet var høyt? Ang. tvillinger så er man litt for/imot om det er arvelig eller ikke, men 1-egget tror jeg ikke er arvelig...*xxxxer fingre for deg*
Om du skal til kontroll før UL, så be lege/jordmor om å ta en ekstra lytterunde på magen din...enn om du hører 2 hjertelyder da!!!!????!!!!Spennende!!
Klem fra Zafir 14+1
PS!Grattis med 15 uker!!!!! (litt forsinket da...)
Det er mye rart man tenker på når man får vite at man skal ha 2 stykker på en gang, det kan jeg skrive under på;)
Men jeg tror kanskje det er lurt å vente med å tenke så altfor mye før du VET? Bare et forslag, men det jeg mener, er at du har god tid til å tenke igjennom alt sammen etter ultralyden:)
I begynnelsen var det litt vanskelig å venne seg til tanken om at vi skal ha 2, måtte tenke dobbelt opp hele tiden liksom. Men nå går det helt automatisk. Snakker vi om klær og utstyr, er det automatisk 2 sett vi snakker om osv.
Føler meg utrolig heldig som har to i magen. Og jeg føler nok litt ekstra på det også, siden vi har slitt som vi har for å få til dette her.
Ønsker deg uansett lykke til på ultralyd! Blir skikkelig spennende å lese hvordan det har gått. Regner med at du legger ut melding med en gang?
Og lykke til videre med tankene og drømmene. SYnes iallefall det er flott at du virkelig ØNSKER deg to!
Tidl. bruker
19-08-2002, 16:10
Jo, jeg er enig med deg at det er dumt å planlegge...men samtidig syns jeg det er greit å ha noe positivt å se frem til hvis det viser seg å være tvillinger :)
Slik at vi kan ta det med godt humør istedenfor å tenke negativt, hvis du skjønner...
Er det 1 :baby: der så blir livet vårt mer "normalt" i forhold til våre forutsetninger og forventninger, og med 2:baby: :baby: blir det masse omstruktureringer i livet vårt (vi er begge studenter med liten inntekt).
Så det blir nok ikke slik at jeg hyler og griner om det er 1 baby der, men heller ikke om det viser seg å være 2. Og det syns jeg er det viktigste...å slippe å grue seg til å bli mamma.
Det er mest for å forberede meg mentalt på at vi kanskje blir 5 i familien istedenfor 4 :)
Skal nok ile hit rett etter UL ja! Det kan du stole på;)
Klem fraZafir 14+1
Dette blir jammen spennende du!!!!:eek: :eek:
Da jeg var hos legen forrige gang (11uker),virket det som om hun bare ville ha meg fortest mulig ut derfra,så hun målte verken blodtrykk el vekten el noe,ei heller noe SF-mål!!Men,hun kjente på livmoren, og kom med et kjempe "OI!!"(som om noe ikke stemte el noe...)Jeg måtte spørre hva hun la i det "oiet":bonk: og da spurte hun om jeg hadde fått beskjed om at eg hadde stor livmor(..............) forrige gang. Ble litt paff jeg da,jeg husket vel ikke hvor stor livmoren min er:???: Jeg spurte henne om det jeg har hørt så mange si før,om det er vanlig at andregangsfødende får større og fortere mage enn førstegangs,og da sa hun"kan vel hende det??.."
Men,hun sa ingenting om at det kunne være tvillinger el noe,så det er nok bare som jeg skrev tidligere,magemusklene mine er helt ute og kjøre:gal2: :gal2:
Har mer troen på at du har to der inne,jeg:p
Som sagt,blir spennende å se.....
Klem Hanne 15+1
Tidl. bruker
20-08-2002, 19:32
En snill dame fra sykehuset ringte meg nå nettopp og spurte om jeg kan komme i morgen! Klart jeg kan!!!
Hærlighet...dagen i dag kommer til å gå så treigt!
Kommer innom i morgen jeg ;)
Klem fra hyper-Zafir 14+2
:) Det blir spennende og høre hvordan det gikk!
Klemz fra Babycat.
:findag:
Tidl. bruker
21-08-2002, 16:46
Takk for lykkeønskninger kjære jenter :)
Har nå lagt ut rapport fra UL i egen tråd her inne.
Ta en titt der dere ;)
Klem fra Zafir
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.