PDA

Vis full versjon : Vitaminer

Dahlia
04-11-2002, 10:55
God morgen jenter og god ny uke :) :)

Lider av vimsing og lite tiltakslyst om dagen.. og istedenfor å kaste meg over jobben, så spør jeg:

Hvilke vitaminer tar juli-jentene?? :) :)

Bør kanskje starte med meg selv??

2 spektro med jern
2 møllers dobbel (tran)
1 folsyre
og mellom 1/2 og 1 gram c-vitamin spredd utover dagen :)

Er jo et helt måltid dette :latter:

Ellers har jeg mest lyst til å vimse rundt om kring og helst gjøre ingenting til tross for at jeg er sprek som en loppe :D

:findag:

Amidama
04-11-2002, 11:05
Vel jeg tar egentlig kun folsyre, stjeler litt sanasol av sønn :D
Orker hverken tran eller tranpiller, kommer opp igjen uansett.

Monstra
04-11-2002, 11:09
Hei:)

I dag var det min tur til å blir satt tilbake av kvalme. Jeg er aldri kvalm til vanlig og har bare vært litt småkvalm under svangerskapene før... I dag var jeg bare sekunder fra å spy i vasken på badet... Jeg fikk lagt meg nedpå litt og samboeren kom med ei skive på senga. Det ble mye bedre etter at jeg hadde spist, så jeg får nok begynne med kjeks på nattbordet jeg også :)

Når det gjelder vitaminer så spiser jeg 0.4 Folat og en mult-B hver dag. Jeg regner med at jeg må begynne med jern denne gangen også, men jeg blir så hard i magen av jern at jeg venter til jeg får målt jernlageret og slik først tenkte jeg. (spiser en del jernholdig mat i stedet)

Jeg var på vekta i dag morges -> og en ting er klart... hvis ikke jeg begynner å bevege meg litt nå, da kommer jeg nok til å slå alle rekorder... (:eek: jeg har lagt på meg 3 kg!!!!)

Humøret og formen ellers er meget bra :) Jeg har vært rimelig utenfor og deppa, men nå har jeg "bare" litt kortere lunte enn vanlig :lol:

Dahlia
04-11-2002, 11:17
Anbefaler til deg Monstra som jeg sendte PM til Amidama :) Prøv akupunktur mot kvalmen...

Vet at mange ser skeptisk på meg :) men det funker!!! 9 av 10 med kvalme blir kvitt den :)

Og Monstra.. du må ikke prøve å slå min rekord med jr.... 33 kg!!! (men da var jeg sjuuuuuuk! og skvalpet bortover)

Voyager
04-11-2002, 11:48
Skal vi se....av vitaminer tar jeg folat, 1 gram C-vitamin (fordelt på morgen og kveld), en multivitamin, jern, 2 triomega, krom, og nå tror jeg sannelig jeg må begynne med kalsium for å bli kvitt smertene under bena. Nå i det siste har jeg begynt å brekke meg når jeg tar alle samtidig, tro om det har noe med graviditeten å gjøre?

Afrodite
04-11-2002, 12:38
Hei
Jeg tar folat, 1 multivitamin, 1 spiseskje tran, og c-vit. Spiser ellers endel leverpostein, ost, flykræsj. Idag skal jeg kjøpe inn masse frukt og grønt så da får jeg vel imeg det meste.

Vuderer å bytte ut c-vit. med å bare drikke masse juice.

Ellers er jeg småkvalm, men ikke plagsomt. Det er fakstisk mest på kvelden.

Nyter alt og er KJEMPELYKKELIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Afrodite

MissesX
04-11-2002, 13:04
Var hos legen for halvannen måned siden g tok noen blodprøver. Og der viste det seg at jern lageret mitt var perfekt, lå faktisk øverst av der man skal ligge på skalaen :)

Vanligvis eier jeg ikke jern i kroppen:???:

Men jeg tar nå folsyrem og drikker noen brustabletter som er jern og C-vitamin i..

Har masse vitaminer i skapet som jeg sikkert kommer til å ta litt mer av etterhvert!

Voyager
04-11-2002, 20:28
Ang. jernlager så må jeg nevne noe pussig. Sist jeg var gravid hadde jeg veldig mye jern, lageret var på 92. Nå har jeg tatt nye prøver, og nå var det nede på 13.... Aner ikke hva som har skjedd i mellomtida!

Qlio
04-11-2002, 22:38
Jeg tar kun Folsyre og tran.

Kanskje jeg får beskjed om noe mer etter besøk hos legen?