Vis full versjon : SA: Smerter eller blødninger først?
snusmumrik
27-08-2004, 11:40
Hvis man spontanaborterer - kommer smertene først eller blødningene først? Hadde vært så fint å høre andres erfaringer og kunnskaper om dette, for jeg har en del vondt i korsrygg og mage (liksom før mensen kommer) og blir så veldig nervøs!
Blir glad for alle svar.
Stor mumrikklem :klemme:
Har du smärter eller är du öm?
Eftersom livmodern växer känns det och du blir öm, lite mensliknande. Det är ingen farligt!
(Har du ont så det plågar dig, bör du kontakta doktor.)
Jag vet inte om det är likt för alla, men vid missfall har man ONT och behöver inte nödvändigtvis blöda med en gång.
Det är egentligen inget facitsvar, oavsett är det skönt att få prata med doktor eller jordmor. De vet, och beroa dig!
Jeg hadde en SA for et år eller to siden, men hadde ikke vondt i det hele tatt. Begynte bare å blø. Fikk beskjed av legen å ta det med ro, men det gikk desverre galt. Hadde overhode ingen smerter. Ikke mensvondt engang. Så det er nok forskjellig fra person til person.
Lykke til og om du er usikker, gå til legen.
Det er nok veldig forskjellig fra person til person ja. Jeg har hatt 4 SA og hver gang har jeg først fått litt ektra vondt i magen, men ikke veldig mye. Så etter ca en dag har det satt i gang med mye blødninger og ekstremt vondt i magen. Skikkelige kramper som varte i ca. 3 dager. Så har det blitt bedre og bedre igjen.
Vil bare si at selv om du har litt vondt i magen og mensmurringer så behøver det ikke være noe galt. Jeg hadde det de første ukene nå og det er normalt. Lykke til!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.