PDA

Vis full versjon : Forskjellen på duo-, kombi og bagvogn

Tidl. bruker
27-08-2004, 14:31
Jeg føler meg helt grønn på dette med ulike vogn-typer, derfor hadde jeg håpet at noen kunne være så snill og forklare meg hva som er forskjellen på duo-, kombi og bagvogner.... :flau:

Pyrasitten
27-08-2004, 15:10
Nå skal du høre :undrer:

Bagvogn / Dypvogn er en vogn med stor, hard bag, hvor hele vogna må skiftes ut når barnet vokser utav (dvs du må kjøpe sportsvogn i tillegg)

Kombivogn er en sportsvogn som du setter en mindre / lett bag inni når barnet er lite, også tar du bort bag'en når barnet har vokst utav og skal sitte i sportsvogna.

Duo vogn er ett understell som det hører én stor bag og ett sportssete til, og ofte samme kalesje, regntrekk o.l, også tar du av bag'en og setter på sportssetet når barnet er vokst utav bagen.

ulike fordeler og ulemper med alle 3.

Håper du skjønte noe mer nå...........:undrer:

Tidl. bruker
27-08-2004, 15:13
Ok, da skjønte jeg litt mer...
Takk

Ikke lett å skulle orientere seg i en slik jungel, egentlig
(Lurer på hvordan folk lærte noe "før i tiden" - før internett, altså) ;)

julibe
27-08-2004, 15:14
Bagvogn: Denne vogna har kun en bagdel, som vanligvis er stor og romslig.

Duovogn: Denne vogna har én bagdel og én sportsvogndel. De monteres på understellet hver for seg.

Kombivogn: Består av sportsvogndel og bærebag. Bagen brukes oppi sportsvogndelen, du trenger altså ikke montere av sportsvogndelen for å bruke bagen, slik som på duo-vogna. Bagdelen til kombivogna er en del mindre og smalere enn på bagvogn og duovogn, siden den skal ha plass oppi sportsvogndelen. Om dette er en fordel eller ulempe, kommer an på hva du har behov for ;)
Bærebagen kan taes ut og inn av vogna etter behov, siden den ikke er fastmontert.
Sportsvogndelen er som oftest (ikke alltid, kommer an på merke og modell), vendbar, dvs at den kan brukes i og mot kjøreretningen.