PDA

Vis full versjon : hjelp- UVI

Delaylah
04-11-2002, 12:44
Tror jeg er på vei å få urinveisinfeksjon- IGJEN! Har vært så heldig å ikke fått det i løpet av graviditeten. MEN nå ser det ut til å komme et nytt utbrudd. Har vært plaget med dette i 2 år, og kjenner derfor kroppen min så godt at jeg merker når det er på vei. Men har ikke begynt å tisse blod enda, så det er vel kanskje håp. Jeg drikker vann nå som bare det.
Det jeg er redd for er om dette kan være skadelig for barnet. Hvilken medisin gjelder for meg som er gravid? Er ikke antibiotika farlig for den lille?
Setter pris på svar fra dere som vet, før jeg går til legen.
Klem fra meg som er 13+4 i dag

Solstråle
04-11-2002, 13:43
Det er også lurt å legge seg til en vane og drikke masse vann med sitron i det hjelper :) Både som forebyggende og når du har fått det.
Ellers så er det helt rett det hun andre sa det er masse antibiotika du kan ta mot dette som ikke er farlige. Venninnen min fikk UVI 5 ganger i forrige svangerskap og gikk på mye antibiotika men den siste gangen hun kjente at det begynte å komme så drakk hun masse vann med sitron i og så gkk det vekk av seg selv. Selvfølgelig hvis du har kraftig UVI så må du ha en antibiotika kur men prøv gjerne etter den å drikke masse vann med sitron i og spise c-vitaminer så får du det forhåpentligvis ikke igjen. :klapp:

Delaylah
04-11-2002, 14:25
takk for betryggende ord:)
Jeg vet det med vann, c-vitaminer, tranebær, avnnlating etter samleie osv. Disse rådene har jeg fulgt etter DE grader, men uvi har kommet likevel. Jeg dro hjem fra jobb, så nå har jeg tatt 1500mgg med C-viaminer, 10 tranebærkapsler og 1.5 liter vann. HÅPER PÅ DET BESTE!!!! Blir det verre utover dagen går jeg til legen. Har jo lest noen skrekkeksempler om t den kan spre seg videre i systemet, men regner med det må gå en del tid før det hender. Kan hende jeg greier å drive ut uvi-en selv. Har aldri greid det før, men krysser fingrene i dag.
Trimetoprim har jeg gått på i 3 måneder ( for et halvår siden), så legen ville ikke gi meg det sist gang fordi han var redd kroppen skulle danne resistens.

Nå skal jeg legge meg ned litt å synes litt synd på meg selv.
Takk for hjelpen!
Klem

Delaylah
07-11-2002, 16:32
På tirdag bar det rett til legen. Da fikk jeg blod i urinen....Og som jeg trodde- var det enda en UVI. Fikk en 6-dagers kur med selexid. Ble bedre etter 9 timer. Legen sa til meg at C-vitaminer bare var noe tull og at det ikke fantes beviser for at det hjalp......
Men jeg skal fortsette å ta dem for jeg har hatt mye mindre uvi-er etter at jeg begynte med dem.
Hun sa at medisinene ikke påvirker fosteret, og det er jeg glad for!!!
Håper ingen andre gher blir plaget like mye med UVI som jeg for det er rett og slett for J****!

Klem