Vis full versjon : Male hus i tidlig graviditet
Skytte75
29-08-2004, 14:40
Hei!
Vi holder på og maler huset (utvendig), og jeg har nå et par dager stått bøyd over malingspannet (oljedekkbeis)... :dåne: Er det noen som vet om dette kan skade fosteret? Jeg har akkurat begynt på min 6. uke i svangerskapet (er 5+1 i dag).
Vil ikke overlate alt ansvar til "gubben", men ønsker heller ikke å holde på med noe som kan skade den lille....:undrer:
Når du står ute og jobber tror jeg at det skulle gå bra. Du kan ev høre i forretningen der dere kjøpte malingen eller i en annen, god forretning hvor personalet har litt kunnskaper (vet godt at ikke alle har det!).
Tidl. bruker
29-08-2004, 21:23
Så lenge du lukter malinga, skal du holde deg unna eller gjøre så lite som mulig. Når du lukter malinga får du også i deg de skadelige gassene. Det spiller liten rolle om det er 1. eller 3. trimester.
Dette gjelder også vannbasert maling, den lukter ikke noe særlig og virker derfor ikke så skadelig, men det er den. Den slipper også gassene lenger enn den oljebaserte, som er ferdig med å lekke gasser da lukta er over.
Jeg undrer meg stadig over alle som maler, men som er så imot å drikke litt vin i ny og ne :undrer: Å male er ikke så veldig mye bedre.
Så lenge du lukter malinga, skal du holde deg unna eller gjøre så lite som mulig. Når du lukter malinga får du også i deg de skadelige gassene. Det spiller liten rolle om det er 1. eller 3. trimester.
Dette gjelder også vannbasert maling, den lukter ikke noe særlig og virker derfor ikke så skadelig, men det er den. Den slipper også gassene lenger enn den oljebaserte, som er ferdig med å lekke gasser da lukta er over.
Jeg undrer meg stadig over alle som maler, men som er så imot å drikke litt vin i ny og ne :undrer: Å male er ikke så veldig mye bedre.
Gjelder dette innendørsmaling også???? Ble litt bekymra nå, ja........... Holder på å pusse opp huset.
:angst:
Jeg merka faktisk at jeg var gravid pga malingslukt. Holder på å pusse opp vi også, og ble steinsjuk av lukta da vi malte. En uke etter EL :)
Nå har vi hatt pause, men begynte på igjen i går. Vi maler med Strax-maling. På den sto det at den var godkjent for gravide yrkesmalere. Vi lufter masse ut mens vi holder på likevel. (Dvs mens mannen holder på.. jeg er LAAAAAT :) )
Skytte75
01-09-2004, 20:14
Hei!
Takker for mange og kjappe tilbakemeldinger på spørsmålet mitt. Det er nå avklart her i heimen at jeg er fritatt fra male-jobben. Heldigvis var mannen min heeeeelt inneforstått med at det ikke var noen god ide for meg å sniffe maling de nærmeste månedene. :dåne:
Burde vel egentlig tenkt på det litt før (malte to ganger i helga), men bedre sent enn aldri håper jeg.... :flau:
Uansett, takk for hjelp! Godt å ha dere!!!
:klemme:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.