Vis full versjon : Spotting...
Tidl. bruker
30-08-2004, 15:04
Legger denne her også, jeg, siden vi er få i maiklubben ennå..
Igår spottet jeg, idag har det kun vært lysebrun utflod (kanskje pittelitt gml blod) - dette skjedde ikke forrige gang jeg var gravid. Har hørt at det mest sannsynlig er ufarlig, hormonelt - men jeg begynte å trene omtrnt i det jeg ble gravid, det gjorde jeg ikke sist. Kan det være sammenheng?
Har fått time hos gyn imorra, men det er vel ikke stort han kan gjøre.
:undrer: og er usikker
Anne Karin
30-08-2004, 15:39
Hei Skrollan!
Morsomt nick forresten!
Jeg er enten april eller mai jeg. :lege: sier mai, jeg sier april. Vet jeg har rett. Så det så! Thihi...
Jeg spotter en del selv. Noe jeg er litt bekymret over! Jeg har en del utflod, hvilket som er vanelig, men jeg har også en del blodspor innemellom!....
Vet ikke helt... Bestilte du time til GYN "bare" pgs av dette? For jeg vurderer nemlig å gjøre det samme selv!... Da jeg var hos :lege: for 1. gang etter at jeg fant ut jeg var gravid, tok hun ikke noen GU sjekk. Og jeg skulle bare ringe å bestille ny time i midten av oktober. Er litt sur for dette da, så det bærer til UL om ikke så lenge på Volvat.
Anne Karin
Connelly
30-08-2004, 20:03
Hei Skrollan!
Morsomt nick forresten!
Jeg er enten april eller mai jeg. :lege: sier mai, jeg sier april. Vet jeg har rett. Så det så! Thihi...
Jeg spotter en del selv. Noe jeg er litt bekymret over! Jeg har en del utflod, hvilket som er vanelig, men jeg har også en del blodspor innemellom!....
Vet ikke helt... Bestilte du time til GYN "bare" pgs av dette? For jeg vurderer nemlig å gjøre det samme selv!... Da jeg var hos :lege: for 1. gang etter at jeg fant ut jeg var gravid, tok hun ikke noen GU sjekk. Og jeg skulle bare ringe å bestille ny time i midten av oktober. Er litt sur for dette da, så det bærer til UL om ikke så lenge på Volvat.
Anne Karin
Hei, Anne Karin!
Sniker meg inn i din og Skrollans diskusjon....:sparke:
Jeg har spottet litt rundt mensentider. Første gang det skjedde, visste jeg ikke at jeg var gravid, men at det kunne være en mulighet for at jeg var det. Trodde spottingen var mensen, men jeg tok en test for sikkerhets skyld og den var positiv!
Er midt imellom fastlege, så når jeg var 6 uker på vei, bestilte jeg en time til GU på Volvat. Møtte en utrolig fantastisk gynekolog som virkelig tok seg tid til meg og svarte på alle spørsmålene mine. Fikk tatt en innvendig UL og jeg så det lille hjertet banke og jeg smeltet helt...
Begynte å spotte litt igjen nå på fredag og ble livredd. Jeg og samboeren dro på Volvat igjen, på akuttmottaket. (var sent på fredag kveld)
Fikk komme inn til en utrolig lege. Hun var så rolig, avslappet og behagelig. Og forklarte alt på en så fin måte. Heldigvis viste det seg at alt var bra og at spottingen skyldtes gammelt blod. Legen sa det var 30-40 % av alle gravide som spotter og så lenge man ikke har voldsomme magekramper i tillegg og fossblør så er det ikke farlig.
Men har du råd, vil jeg absolutt anbefale deg en privat UL på Volvat, der var de fantastiske! Og hverken barnet eller du har godt av at du bekymrer deg, så for meg var det en liten pris å betale for og få fred i sinnet.
:lykketil:
Tidl. bruker
30-08-2004, 20:33
Takk for svar begge to!
AnneKarin, jeg bestilte time hos gyn fordi jeg heller går dit enn til fastlegen :) Gjorde det forrige gang også. Så det blir både en time for å konstatere graviditet og "komme inn i systemet" med timebesøk, men hadde nok ventet litt (2-3 uker) om det ikke var for spottingen.
:klemme:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.