PDA

Vis full versjon : Hvor god beskyttelse gir livmora?

inord
31-08-2004, 19:51
Jeg bare lurer på hvor godt livmora beskytter barnet mot støt?
Hvis man faller på isen fks, kan det være veldig skadelig for barnet? Eller hvis man får et lite slag i magen, altså at noen dulter borti deg i en folkemende liksom.. Er det i såfall like farlig å få støtet i siden og i ryggen?
Bare tenker på så mye som kan skje med den lille...er nok overhysterisk.

Og en annen ting. Jeg hadde veldig vondt i brystene fram til ca 12-13 uker, men så ga det seg litt. Men nå har det blusset opp igjen. Er det normalt?

På forhånd takk for alle svar!

Evah
31-08-2004, 20:41
Vet ikke helt hvor god beskyttelse den gir, men jeg falt på magen når jeg ventet Mikael i ca 4 mnd(hadde ikke så stor mage da). Jeg var ikke til lege eller noe, men var litt extra oppmerksom på bevegelse. Jeg nevnte det til jordmor gangen etterpå, og hun sa at man bør gå til lege å sjekke for sikkerhets skyld. Man må se det litt ann også, tror ikke jeg hadde ringt legen bare for et lite dytt. Nå har jeg en aktiv 11 mnd gutt som krabber og trør på magen en gang i blandt, men hadde han hoppa hadde jeg kanskje blitt litt bekymra. Man ER godt polstra.

Ømme bryst er nok normalt til alle tider i svangerskapet, tror ikke det er noe å bekymre seg over.

Annki
01-09-2004, 01:34
jeg holdt på å kjøre på en elg og måtte bråbremse...fikk rattet rett i magen...
etter 2 dager med lite begevelse ble jeg sendt til sykehus...låg til obervasjon der...men babyen hadde faktisk tålt det også...tror polstringen er ganske god!
var 26 uker på vei da dette skjedde...

Happy
01-09-2004, 09:39
Da jeg hadde ul etter en bilulykke sa legen at han hadde tatt ul på jenter som hadde store bloduttredelser over magen etter en kollisjon, men babyen hadde det helt fint! Det skal MYE til før babyen tar skade.