Vis full versjon : februar-baby - duo eller kombi?
Hva mener dere? Bør man ha duo eller kombivogn når man får baby på vinteren? :undrer:
Vi fikk førstemann i september og var veldig fornøyd med duo-vogn. Det var god plass oppi bagen til voksipose med bæreplate, og det gjorde det enkelt når vi skulle ut og inn overalt. Med voksiposen oppi (brettet til siden altså) ble han liggende passe polstret oppi bagen så vi brukte nett i bilen den første tiden uten at han "slingret" rundt.
Etterhvert som gutten vokste var det godt med plass i bagen til klær, og når han vokste ut av bagen i lengden gikk vi over til sportsdelen og hadde voksien i den. Da ble det lunt og godt inni der allikevel og ingen glipper rundt bena.
Nå som vi skal ha tvillinger kan vi dessverre ikke bruke den vogna igjen, men vi går nå rett på sportsvogn fra nyfødt. Med voksipose og bæreplate så er det ingen problemer med det.
Du kan velge begge deler. Fordelen med duo er jo at den har større bag, og dermed mer plass til voksipose o.l. I og med at du får i februar, vil størrelsen på bagen på en kombivogn holde, da du ikke vil ha bruk for voksi mer enn i et par-tre måneder. Til vinteren igjen vil du uansett ha byttet til sportsvogn-delen på duo-vognen, så da vil ikke den store bagen ha noen betydning (jeg brukte bagen til sønnen min var 7 mnd).
Jeg vil uansett anbefale deg duo-vogn (såfremt du ikke bor i 3. etasje i en blokk), da slipper du å "drasse" på sportsvogn-delen når du ikke bruker den (kombivognen veier ofte 4 kg mer). Fordelen med kombi er jo den innvendige bagen som enkelt kan tas ut. Her må du bare finne det argumentet som veier tyngst for deg.
Lykke til i vognvalget!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.