Vis full versjon : Nå kom magen deres?
Merket dere på magestørrelsen at det var flere der inne? Kom den fort?
Min begynte å ta form i uke 8-9 :D
Har mye strekksmerter nå, så den popper nok snart ut ett hakk til ;)
(10+4)
Hei! ;)
Her kom magen veldig tidlig også ja. Jeg var på den første sv. kontrollen og fikk ul i uke 7,5. Da legen kjente på livmorstørrelsen min før ultralyd, så sa hun bare....Det skulle ikke forundre meg om det var fler enn en her inne. Din livmor rekker jo allerede nesten til navlen.
Man vet jo at livmoren ikke kommer over skambenet før etter 12 uker til vanlig med en :baby: i magen.
Legen hadde jo rett. :baby: :baby: i magen:eek:
Jeg måtte legge vekk de fleste av mine bukser og finne frem mammatøy fra siste sv. skap da jeg var 11 uker på vei. Da gikk det ikke å presse kroppen inn i mine gamle bukser nei.
Jeg er i uke 37 nå og magen er enormt stor. Synes jeg har vært mer enn høygravid i ukesvis allerde. Så noen bilder som ble tatt i mai litt tidligere i dag og det ser ut for at jeg kunne føde når som helst. Var da ca 25 uker gravid.
Ja...vi kan bli enormt store. Jeg ser nå slutten på dette sv. skapet og er glad for det. Magen er litt i veien og det har den vært lenge. To store små har jeg der inne og det skal bli godt å få dem på yttersiden nå :D
Lykke til videre!
Selv måtte jeg definitivt legge vekk dongeribuksene rundt uke 18-19. På 17. mai gikk jeg faktisk inn i bunaden min - var da i 21. uke. Men i sommer har det tatt helt av, og nå har jeg bare to bukser og ett skjørt som passer!
Er nok likevel ikke av de største, for mange blir veldig overrasket når jeg sier at jeg har to. Fin kommentar fra en bekjent: "To stykker?!?! Da må de være små!" Hmmmm - ikke helt smart å si, spør du meg. :uff:
Barna ligger helt innenfor normalen for enlinger - er nå drøye 2 kilo. Har selv gått opp nesten 20 kilo, men jeg har 180 cm å fordele dem på, så det synes ikke så godt. Dessuten er jeg overhode ikke bekymret for vekten - det forsvinner etter hvert likevel!
Strekkmerker har jeg (knock wood) sluppet unna til nå, men det kjennes ofte som om huden er ved å revne - spesielt på kveldene. Føler meg SKIKKELIG stinn! :p
lotus, 33+2
Magen min kom også veldig tidlig, jeg synes jeg hadde klart mage ved uke 10, og uke 12-14 så var den "stor". Jeg fikk også kommentarer av den typen lotuss fikk, at jeg ikke var så stor, med tanke på at det var to der, det skal man ikke høre på, folk forventer seg et berg. Og et berg blir man!
Det er faktsik ganske gøy, på tross av strekkmemerker og vondter og tyngde og slikt!
Klem fra
ich
En liten kul på magen min, dukket opp allerede i uke 6. På ul i uke 7 fikk jeg beskjed om at livmoren min var like stor som ca. uke 15 i et "normalt" svangerskap.
Men si meg en ting dere- HVORDAN kjenner jeg livmoren da? Har prøvd å klemme overalt på magen jeg, men kan ikke kjenne noen kant eller noe..kanskje jeg trykker for løst?
Jeg VIL kjenne den:)
Magen min er nå blitt endel større enn normalt, og ingen av de gamle buksene passer i livet lengere. Men jeg kjenner ingenting til strekking i livmoren, og det bekymrer meg litt:???:
Jeg har endel mensmurringe da..om det teller noe? Litt hver eneste dag iallefall.
Jeg har ikke gått opp et gram enda, vet ikke om det er normalt eller ikke heller? Jeg er veldig tynn fra før, og da legene fant ut at det var 2, sa de at dette var litt spesielt siden jeg er så lita og tynn...:( Men selv mener jeg at det ikke har noe å si, jeg spiser jo minst 6 ganger om dagen (og da minst 3 brødskiver hver gang), så jeg vet jeg får i meg nok mat.
Fint om noen kunne svart meg på dette med å kunne kjenne livmora selv, og om strekking (som jeg mangler)
Ang livmoren - vet du, jeg kan fremdeles ikke kjenne den "kanten" som jordmor måler SF målet på! Og nå er den helt opp under ribbeina! Så du skal i alle fall ikke bekymre deg for det!:)
Jeg hadde også mye mensmurringer i første tri. Det er visstnok veldig normalt - men det føles liksom ikke helt godt...:(
Livmorbåndene begynner tidsnok å strekke seg - bare vent! Jeg er konstant øm i lysken (litt over kanskje), og det blir verre og verre jo større jeg blir! :D
Da jeg var like langt som deg, hadde jeg ikke lagt på meg noe. Det er helt normalt. Hos meg kom vektøkningen i uke 17-18 - og siden det har det rast på!
Håper du er litt beroliget nå!
Klem fra lotus, 33+4
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.