PDA

Vis full versjon : Smerter i underlivet

Babysyk
01-09-2004, 16:24
Har i noen dager følt noe som minner om mense smerter i underlivet.
Når jeg sitter på toalettet føler jeg et trykk mot "hullet".
Del føles nesten som om babyen har tenkt seg ut.

Er dette normalt?
Eller er det noe flergangsfødende kjenner?

Happy
01-09-2004, 20:19
Dersom babyen ligger i hodeleie og med hodet godt nedi bekkenet, så er vel ikke dette en uvanlig følelse. Om du er bekymret bør du kanskje ta en telefon til jordmor eller ev til føden for å høre.

Georgia
01-09-2004, 20:24
Jeg har kjent noe av det samme. Jeg vil vel ikke kalle det smerte, men et slags press er det. Aner ikke om det er helt normalt eller ikke. Det foeles som det er noe der nede som ligger tungt og presser litt nedover.

brittimor
02-09-2004, 23:12
Jeg har også slike smerter spesiellt når jeg er aktiv. Føles som lynnedslag, men forsvinner like fort som de kommer (thank God)

Orkidè
02-09-2004, 23:32
Som fleregangsfødene så vil man nok kjenne denne tyngdefølesen bedre og tideligere, p.g.a at hode fester seg i bekkenet, og da vil man kjenn ut som om det åpner seg, men det er bare musklene som strekkes og det kan gjøre ganske vondt og ømt.

Klump
03-09-2004, 00:22
Det er vanlig at barnet "borrer" seg godt ned i bekkenet de siste mnd. Dette kjennes som tyngde nedover eller det kan gjøre skikkelig vondt. :nikker: Det er nok bare barnet som prøver å modne livmormunnen din litt så det skal bli lettere å komme seg ut. :baby: