PDA

Vis full versjon : Kanskje jeg må føde alene........

Murmeldyret
17-08-2002, 02:39
Hei jenter.

Er egentlig ganske fortvilet. Murmelmannen må på jobb i stavanger 26-30 August, og jeg som har termin 3 september. Dersom min lille baby melder sin ankomst denne uken må jeg føde alene!!!!! Eller....ikke helt alene da, mamma har lovet å være med meg, men det blir jo ikke helt det samme. Da dette kom opp for ca. 3 måneder siden sa jeg så kjekt at det går bra, men har begynnt å angre veldig nå:leiseg: Murmelmannen sa at han "hiver" seg på første fly så fort noe skjer....men avstanden mellom Stavanger og Tønsberg er jo rimelig stor så sjansen for at han rekker det er nok relativt liten. Dette er jo også 3 barnet, så jeg regner med at fødselen ikke tar altfor lang tid.

Jeg kunne jo insistert på at han skulle være hjemme, men denne oljemessen er visst nok veldig viktig (les: masse provisjon) og det er jo dumt å gå glipp av dette dersom jeg faktisk ikke føder denne uken. :( Jeg føler meg litt sær, men nå når hormonene virkelig setter inn blir jeg mest lei meg. Jeg skjønner jo at han ikke kan sette jobben til side bare for at jeg skal føde, det er jo tross alt den vi lever av, men kan ikke hjelpe for at jeg blir litt deppa. Vil ikke vise han det heller for da får han så dårlig samvittighet............håper jeg gjør det rette for alle sammen!

Sorry at jeg ble litt trist her, men visse ting må bare ut.:leiseg:

Klem fra murmel

Sprett
17-08-2002, 11:35
:klem: Føler du trenger den nå.....

Skjønner godt du blir frustrert, har det på samme måten bare at min mann jobber turnus med 14 dager på sjøen.
Sist gang jeg fødte hadde jeg termin i perioden da han var på sjøen. Fikk en del for tidlig, og vannet gikk akkurat i det båten klappet til land. Han jobbet på båt som gikk Hirtshals-Kristiansand. Vi bor i Kristiansand. Var griseheldig - ringte til mannen min og han skyndtet seg hjem. Han fikk med seg hele fødselen.

Denne gangen derimot er han med på et prosjekt innen firmaet sitt. Jobber på land og er en del ute og reiser på de forskjellige båtene for å installere nye kassasystemer. Du har sikkert skjønt at han jobber på Color Line, og de har jo forskjellige "linjer" som båten går. Hvis han er på Kiel-båten så er det jo ikke sjangs hvis noe skjer når han er på vei den ene eller den andre veien. Turen tar 2 døgn og de har ikke helikopter om bord.
Hører også med til historien at sist gang fødte jeg etter 4 1/2 time. Så jeg tenker på dette jeg også.

Denne gangen har jeg alliert meg med en veldig god venninne som alltid har vært der for meg. Hun har utrolig lyst til å være med, og hun har også født 3 barn før meg. Så skvetten er hun ikke. Hvis ting skulle skje når min mann er på sjøen så får jeg jo ringe til henne. Det blir jo ikke det samme, men jeg får håpe at han rekker opp på sykehuset innen barnet er født. Og hvis ikke - så kan jeg vel egentlig ikke gjøre noe med det. Men liker det gjør jeg jo ikke.

Til informasjon har jeg også alliert meg med søsteren til mannen min - hun har VEEEELDIG lyst til å være med og selvsagt min mor. Bare sånn i tilfelle hvis jeg ikke får tak i en av dem når ting setter i gang.

Så vi får gjøre det beste ut av dette, Murmeldyret.
Skjønner det er sårt at kanskje ikke mannen din får med seg dette, men ikke ta sorgene på forskudd. Du får jo håpe at du går helt til termindato. Da er det jo ikke noe problem. I mellomtiden får du forskanse deg med gode støttespillere som du kunne tenke deg å ha med opp på fødeavdeling hvis ting skulle skje noen dager før termin.

Ønsker deg og mannen din lykke til. Håper for dere begge at barnet lar vente på seg til i begynnelsen av september.

:stakar: Men jeg skjønner bekymringen din.
Vi er to om den....

Sprett 34+3

Vimsen
17-08-2002, 13:14
Uffda :stakar:

Det var ikke noe kjekt ...

Men om du kniper igjen så kan du jo satse på en laaaaaaang fødsel slik at han rekker frem ;)
'Se det positive i det, din mor får en opplevelse for livet :)

Lykke til, det ordner seg for snille jenter ;)

Klem
Vimsen T-17

Wanja
17-08-2002, 13:27
Hei Murmel:)

Som hormontroll her vi går hørtes ikke det noe særlig ut...men du trenger jo ikke ta sorgene på forskudd...selv om jeg skjønner din bekymring!!
For eneste jeg (oxo) kunne tenke meg å ha med på fødselen Er jo samboen...Ingen andre! Men må man så må man...:uff:
Har det heldigvis ikke slik som du...hadde vært tungt å hatt det å tenke på i tillegg til alle andre bekymringer...f.eks rundt selve fødselen...for dette er vår første:baby: ....:klapp: :klapp:

Men jeg krysser fingrene for at nurket i magen kommer til terminen...ja værtfall at murmelmannen er hjemme. Overtid? (ert-ert) ...Næida,men du skal se alt ordner seg:D

God helg!
Wanja34+6

Mormona
17-08-2002, 13:36
Huff da, Murmel :stakar:

Det er ikke lett det der...pratet faktisk nettopp med samboer om dette med termindato og 14+/- dager. Det er jo litt sant det han sier at det er vanskelig å sette av bortimot en hel måned hvor du skal være helt tilgjengelig og i nærheten i tilfelle noe skjer. Og da spesielt i jobber hvor man er på reise endel også.

Samboeren min kom jo hjem i går kveld etter en 4 dagers tur til Kristiansund...også fly hjem dersom noe skulle skje mens han var borte, men han har nå sagt ifra på jobben at han ikke kan reise langt av sted før etter fødsel. Men han måtte faktisk si fra seg en tur til USA fra 7.-14. september....i tilfelle jeg går over tiden.

Jeg skjønner godt at dette er trist for deg. Men du får bare være flink til å ta signaler fra kroppen din og ringe med en gang det er antydning til veer. Også må du få samboeren din til å booke en sånn full flex billett som gjør at han uansett går foran alle andre på første tilgjengelige fly hvis han må fort hjem. Det gjorde samboeren min nå denne uken for hvis han måtte fort hjem så skulle han ha en billett som han kunne booke om på stedet og ta første fly ut :)

Krysser fingrene for at du ikke føder i løpet av de dagene....du får sitte stille med bena i kors ;)

klem fra Mormona T-15

Miro
17-08-2002, 14:26
:klem: Dette var jo ikke så morsomt Murmel. Se det litt mer positivt, at du har iallefall noen der hvis han ikke rekker frem. Selv om det er en mager trøst. Selvfølgelig ønsker du at han skal være der, og han gjør sikkert det selv. Og hvis disse provisjonspengene er viktig for dere, så må dere vel bare ta det med.. synd i grunn, men sånn er livet for mange:stakar:

Håper at du klarer å knipe igjen, det er jo bare fra mandag til fredag, og siden de fleste føder i helgen, så kan man jo bare håpe da..:)

Klem fra Miro:) T-15