Vis full versjon : Kul under armen. Farlig??
Jeg oppdaget i går tilfeldigvis en "kul" i armhulen. Den er uregelmessig. Har hatt en lignende følelse i brystene tidligere. Men det var nok kun melkekjertlene. Ikke noe der de siste årene. Jeg er jo gravid, så jeg bekymrer meg for alt og ingenting. Dessuten døde bestevenninna mi av kreft, og da er det lett å bli hypokonder...
Trenger egentlig noen beroligende ord. Noen som har hatt slike "kuler"? Kan det kanskje bare være fettkuler?
Jepp jeg har hatt det, og hadde det med nr 1 og denne gangen:nikker: og den er kun på venstre siden og er så stor som en mandel,. Min mor hadde det under alle sine 7 :gravid: og den forsvant etter hun hadde :birth: , og det er nok bare en lett hoven lymfekjertel:nikker: som kommer hormonellt. min mor kallte dette "tvillingen". Men hvis den plager deg , så synest jeg du skal ta det opp med legen din.
Enellerto
02-09-2004, 23:47
Men hvis den plager deg , så synest jeg du skal ta det opp med legen din.
Signerer, det viktigste er at du har det bra!! :klemme:
Det sitter mange lymfeknuter under armene. Når du har en infeksjon i kroppen (trenger ikke en gang å være noe du merker) setter kroppens forsvarsystem igang og lymfeknutene hovner da opp. Dette kjennes som kuler, som ofte er litt ømme, under armen og andre steder der du har lymfeknuter. Lymfeknutene under armene sitter slik til at det gjerne er der du merker det tydligst hvis de hovner opp.
I tillegg går enkelte melkekjertle helt ut under armene. Disse utvikles i graviditeten og klargjøres til melkeproduksjon. De vil kjennes litt mer "ruglete" enn lymfekjertler.
:klemme:
Vilja2004
03-09-2004, 02:46
Det er helt sikkert ingenting, men det er alltid deilig å få det bekreftet! Snakk med legen din så vil du føle deg litt roligere etterpå! Ikke noe artig å gå rundt å engste seg!!!
LilleLeo
03-09-2004, 03:11
Det er helt sikkert ingenting, men det er alltid deilig å få det bekreftet! Snakk med legen din så vil du føle deg litt roligere etterpå! Ikke noe artig å gå rundt å engste seg!!!
Signerer denne :klemmer:
Kuler skal alltid sjekkes! Er sikkert ingenting, men det er det jo greit å få bekreftet av lege :)
Jepp - har hatt en slik en før jeg ble :gravid: . Hos meg var det en hoven lymfekjertel. Legen sa det kunne komme f.eks etter barbering, at deodoranten trekker inn i huden og "irriterer" en kjertel. Dermed hovner den opp...
Fikk undersøkt min med ultralyd, men da de skulle se på den var den sporløst forsvunnet... :fnis:
Men uansett....hvis du bekymrer deg over den, ta en prat med legen din. Alltid greit å få sjekket slike underfundige kuler som dukker opp..!! Sikkert helt harmløs din også!
:lykketil:
Tuusen takk damer:)
Føler meg 10 ganger bedre nå. Skal se om den forsvinner av seg selv. Viss ikke kan jeg nevne det for legen når jeg skal på ul.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.