PDA

Vis full versjon : Hvordan unnskylde at jeg ikke drikker

Gretchen
05-11-2002, 11:00
Jeg skal på jente tur til helgen, og kan jo ikke drikke. Jeg pleier vanligvis ikke å drikke så mye, men en hel helg uten en dråpe, bør jeg nok ha en god unnskyldning for. Vet ikke helt om jeg bare skal fortelle hvordan det er, synes egentlig det er litt for tidlig ennå, er 10+1 i dag. Har der ett godt forslag på en vanntett unnskyldning?
Hilsen Gretchen som er takknemlig for svar;)

dagmar
05-11-2002, 11:42
Skal dere ha med medbrakt? Da er det et vanntett triks å ta med alkoholfri øl eller vin hvor du har byttet om etiketter. Hvis ikke kan du kjøpe deg et glass vin og sitte å nippe til det hele kvelden, og ingen vil sannsynligvis merke noe.

Hang
05-11-2002, 11:45
Ikke lett det der. Jeg var på helge-tur med jentene på jobben i uke 7 og så rett og slett ingen utvei annet enn å fortelle. De er veldig nære venniner da.....

Jeg sluttet i tillegg å røyke, så en hel helt uten vin og røyk hadde nok vært i overkant mistenkelig. Dessuten visste noen av de også at vi prøvde å lage et barn til.

Men bare for alkoholens skyld så kan man jo skylde på penicilin kurer eller noe. Men da må man jo nesten sørge for å ha med seg piller også da tilfelle noen skal være så smarte å spørre hva slags penicilin du tar osv....

Nøye planlegging trengs

Trolley
05-11-2002, 14:57
Vanskelig greie det der....

Selv er jeg jo sykmeldt pga cyste, og kan da heller ikke dra på fester eller sammenkomster i det hele tatt, så det problemet har jeg ikke. Når jeg blir friskmeldt igjen fra neste uke kan jeg jo godt skylde på cysten et par uker før folk begynner å bli mistenksomme.

Den store bøygen blir middag med samboerens søstre om halvannen uke. De er så nysgjerrige - og så klare for at sambo og jeg skal få barn (de er begge single). Vil vente litt lenger enn uke 8 før jeg forteller dem noe.

Skulle egentlig vært på en fest forrige lørdag. Da hadde jeg planlagt å kjøpe en flaske alkoholfri rødvin, og helle innholdet over på en vanlig rødvinsflaske. Ingen behøvde å se meg "trekke den opp", og så kunne jeg tuslet rundt med den hele kvelden. Problemet er visst bare det at alkoholsfri rødvin smaker helt jævlig.

Kjøre bil, er syk, tar pencilin ol. er gode unnskyldninger - men i noen sammenhenger hvis venninnene dine har mistanke om at du har gått med babyplaner kan det være veldig vanskelig å skjule.

Trolley 6+4

charlie
05-11-2002, 15:06
..du kan også si at du ikke har lyst på, at du er litt lei av drikking.

eller at du er sliten, og ikke har lyst til å drikke.

jeg syns det er lettere å være såpass direkte.

ellers har lettøl trikset fungert for meg også. kikket på de forskjellige merkene for å finne de flaskene hvor "lettøl" var minst synlig, og det fungerte bra. problemet med sånne "triks" er at de blir lettere å avsløre (særlig på en helgetur), og DA blir det HVERTFALL masse spørsmål.

:D

Moy
05-11-2002, 15:42
Det spørs jo hvor nære venninner det er, men jeg ville sagt det som det er jeg. Jeg har igrunnen fortalt veldig mange det allerede (bortsett fra på jobben). Jeg liker ikke å lyve og er så glad at jeg gjerne vil dele det med andre. Går det galt, så får jeg iallefall mye støtte! Men det er nå min mening.

Uka etter to blå sa jeg at jeg hadde blærekatarr og gikk på antibiotika, men nå angrer jeg litt på at jeg ikke sa det som det var.

Lykke til uansett hva du velger.

Hilsen Ninni

Gretchen
05-11-2002, 20:35
..og spleise på vin på toget opp, en av de andre skal kjøpe inn, og så skal vi spise middag sammen på hotel på lørdag, så jeg må ha en vannett unnskylding, nytter ikke å forsøke å lure med alkoholfri vin, eller kjøring, øl liker jeg ikke, og det vet de andre. Får diskurere det med gemalen i kveld. Var hos legen i dag og tok UL, så jeg vet at alt er OK nå. De flest evet at vi prøver og at jeg har hatt en del SA, så det blir nok ganske lett å gjennomskue
Grethcen 10+1 ;)