Vis full versjon : Krem til magen -noen spørsmål
Thyresse
03-09-2004, 11:45
Har jo lest at man kan smøre inn magen for å unngå strekkmerker. I siste utgave av bladet Gravid følger det med en liten boks med Nivea Firming Body Cream Q10plus. Inne i magasinet står det:
OVERSE CELULLITTENE
Det er dokumentert at anticellulittkremer kan inneholde forholdsvis store mengder koffein som tas opp i kroppen. En insmøring av halve hudoverflaten kan tilsvare 100mg koffein. Ved bruk av slik hudkrem bør derfor inntaket av kaffe, te og cola reduseres. Kutt anticellulittkremene, og ta en ekstra kopp kaffe.
Mitt spørsmål er jo da, bør man unngå å smøre seg med slike kremer og heller bruke en olje? Huden tar jo opp så mye. Blir jo veldig skeptisk. Skal jeg heller gjemme den lille boksen med Q10plus til etter svangerskapet og heller håpe på at den kan få magen til å snurpe seg sammen??? :fnis:
Har dere noen favoritter når det gjelder å smøre inn magen?
Clarins har en "firming oil" som jeg brukte ved forrige svangerskap. Jeg smurte inn magen med oljen hver kveld. De siste ukene av svangerskapet kom alikevel strekkmerkene, men de ble fort borte etter fødselen, så jeg innbiller meg at oljen ikke var forgjeves. Må innrømme at jeg ikke har vært like flink til å smøre meg hver kveld denne gangen. *Isolde begynner å bruke oljen fra i kveld...*
Ellers vet jeg at Biotherm har en body lotion som brukes for å forhindre/minske strekkmerker.
Tidl. bruker
03-09-2004, 11:56
Jeg må bare ærlig innrømme at jeg nok ikke tror at kremer kan hjelpe jeg. Jeg tror det kommer helt an på hudtypen om man får strekkmerker eller ikke.
Les f.x. mer her (http://www.barnemix.no/Svangerskap/strekkmerker.php) .
Bruker kremer fra Oriflame jeg!
Bruker Firm-Figure Refining BodyLotion på mage og hofter - og dersom det skulle dukke opp noen cellulitter på rumpe, lår eller hofter har jeg Shape-up Anti-celluliteGel stående klar til angrep :nikker:
Har brukt begge kremene før og synes de er suuupre! anti-cellulitt kremen fungerer på meg - og det er jeg strålende fornøyd med :hyper:
Bluelady
03-09-2004, 13:12
Jeg må bare ærlig innrømme at jeg nok ikke tror at kremer kan hjelpe jeg. Jeg tror det kommer helt an på hudtypen om man får strekkmerker eller ikke.
Les f.x. mer her (http://www.barnemix.no/Svangerskap/strekkmerker.php) .
Helt enig :nikker:
Derfor smører jeg meg bare med den fuktighetskremen jeg bruker til vanlig... hverken mer eller mindre.
"Trua gjær my..." sier mamma
Og jeg tror kremene jeg bruker hjelper...så da gjør de det :snurt:
(hehe....jeg er i det "munnrappe" hjørnet i dag....ikke ta det personlig ;) )
(åsså merka jeg akkurat at jeg bare på et par dager har hoppet fra rundt 250 meldinger til 300...:hyper: Gjett om jeg har hatt mye på hjertet nå når jeg går hjemme hele dagen....:skratte: )
[QUOTE=Isolde]Clarins har en "firming oil" som jeg brukte ved forrige svangerskap. Jeg smurte inn magen med oljen hver kveld. De siste ukene av svangerskapet kom alikevel strekkmerkene, men de ble fort borte etter fødselen, så jeg innbiller meg at oljen ikke var forgjeves. Må innrømme at jeg ikke har vært like flink til å smøre meg hver kveld denne gangen. *Isolde begynner å bruke oljen fra i kveld...*
hrmph...jeg kjøpte denne oljen jeg, -2 av den til og med... -kostet meg 680 norake store kronestykker, så jeg hadde kjempeforventninger, -men sattan de lukta så sterkt at jeg ble helt kvalm av lukten. nå har jeg gitt de bort til ei venninne, jeg klarte bare ikke den sterke smellen. -fatter ikke hva de tenker på! -skulle tro de visste at gravide hadde følsom luktesans, og den der tok kaka synes jeg! isj ,æsj og dobbelturk!!! -til og med min sambo synes den var i vel sterkeste laget.
nå har jeg gått over til babyolja med kammille til natusan, .-den er fet og god og holder huden fuktig hele dagen.
:klemme:
Ooops! Jeg har brukt kremen som fulgte med Gravid jeg. Ikke hver kveld, men noen kvelder pr uke. Er den koffein i? Det står ingenting på esken og i min naivitet trodde jeg at de måtte merke produktet om den inneholdt koffein :flau: . Leste nemmelig det som stod inne i bladet og så sjekket jeg krukken... Føler meg nesten litt lurt hvis den inneholder koffein. Men, men da får jeg finne en annen, evt bare bruke vanlig body lotion.
Tidl. bruker
03-09-2004, 16:53
"Trua gjær my..." sier mamma
Jepp! :nikker:
Forrige svangerskap fikk jeg tips om Body Shops "Body Butter", smørte meg 5-6 ganger i uken på mage, rompe, lår og bryst. Var jo litt klinete i starten, men ble fort vant til det. Ble litt lei lukten etterhvert, men det er jo flere typer :)
Er heeelt sikker på at den virket, fikk ikke et eneste strekkmerke!
:klemme:
PS: Og jeg ble diger altså :flau:
Thyresse
03-09-2004, 17:07
Føler meg nesten litt lurt hvis den inneholder koffein. Men, men da får jeg finne en annen, evt bare bruke vanlig body lotion.Vet ikke om det er koffein i den, men koffein kan jo hete så mangt på div språk :nikker: Skulle tro at Gravid ikke har reklameprøver med som er skadelig, men desverre så har det skjedd før, så jeg stoler ikke på noen.
Det står jo heller ikke at det er farlig med koffein fo barnet, man kan jo drikke kaffe, bare ikke mye...men tenker at det er bedre om jeg kan nyte de få kaffekoppene jeg tar oralt en maginalt :fnis:
I Hakkespettbok for førstegangsfedre står det også at damen bør smøre sjedeåpningen hver kveld fra ca en måned før termin med en jordnøttolje, samtidig som man strekker litt. Dette for å hindre at man sprekker ved fødsel. Er det noen som har litt erfaring fra dette eller??? :undrer:
I Hakkespettbok for førstegangsfedre står det også at damen bør smøre sjedeåpningen hver kveld fra ca en måned før termin med en jordnøttolje, samtidig som man strekker litt. Dette for å hindre at man sprekker ved fødsel. Er det noen som har litt erfaring fra dette eller??? :undrer:[/QUOTE]
ja det har jeg også lest, -og det kan jo hende det er noe i det, -viss man tøyer og strekker litt der nede så skulle man jo tro at men tålte litt mere etter ei stund.
trur jeg skal prøve å tøye så mye som mulig når jeg kommer så langt, men jeg får se hvor langt ned jeg rekker,hehe. -om ikke sambo tar den jobben da, men jeg har mine tvil,hehe, -synes jeg ser han på huet nedi der og drar og river,hihi, nei, trukke det....:-)
Tidl. bruker
03-09-2004, 20:15
I Hakkespettbok for førstegangsfedre står det også at damen bør smøre sjedeåpningen hver kveld fra ca en måned før termin med en jordnøttolje, samtidig som man strekker litt. Dette for å hindre at man sprekker ved fødsel. Er det noen som har litt erfaring fra dette eller??? :undrer:
Jeg har også hørt det, orket ikke gjøre det forrige gang men vet ikke om jeg ville revnet siden det endte med hastesnitt - men om jeg orker denne gangen så er det jo ihvertfall ikke noe å tape på det?
Tror faktisk jeg hørte av jordmora mi at det kunne hjelpe å tøye/dra og smøre seg dernede.
Jeg bruker også body butter fra Body shop. Den er herlig og tykk i konsistensen, men jeg er foreløpig bare tre måneder på vei og vet jo ikke om den fungerer, men jeg er blitt anbefalt å bruke den..
Thyresse
06-09-2004, 19:56
Jeg bruker også body butter fra Body shop. Den er herlig og tykk i konsistensen, men jeg er foreløpig bare tre måneder på vei og vet jo ikke om den fungerer, men jeg er blitt anbefalt å bruke den..Å det er den jeg bruker nå. Fikk en boks til jul og jeg bruker jo nesten aldri body-lotion, så jeg så dette som en gylden mulighet til å bruke det opp... Myk blir jo magen uansett da, og det er deilig!
Sist jeg var gravid pleide jeg å kjøpe hudolje på apoteket/ helsekostbutikken. For eksempel hvetekimsolje eller jordnøttolje. Ellers er alle oljer med vitamin E bra for at huden skal være elastisk. De koster ca. 60-80 kr og er kjempefint alternativ til dyre Clarins, Lancome ol produkter.
Har ikke fått ett eneste strekkmerke.:skratte:
Forrige svangerskap fikk jeg tips om Body Shops "Body Butter", smørte meg 5-6 ganger i uken på mage, rompe, lår og bryst. Var jo litt klinete i starten, men ble fort vant til det. Ble litt lei lukten etterhvert, men det er jo flere typer :)
Er heeelt sikker på at den virket, fikk ikke et eneste strekkmerke!
Jeg smørte meg med denne to ganger til dagen, morgen og kveld. Men strekkmerkene kom de! På mage og hofter :mumle: Har mer troen på at det er genene som avgjør. Men.. Det hindrer meg ikke i å smøre meg med akkurat samme kremen også denne gang :)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.