Vis full versjon : Er det noen andre som er konisert her?
Lurte på om det var flere jeg da og eventuelt om dere blir fulgt litt ekstra opp. Jeg får noen ekstra ul for å måle livmorhalsen . Tok en i uke 12, en nå på den ordinære ul(uke 17-18) også skal jeg inn igjen i uke 24. Regner med det blir noen etter det også.
Er det noen som har fått barn før og vært konisert? I såfall er det noe ekstra risk eller foreløp det helt normalt? Er ikke så lenge siden jeg gjorde det(april) og de tok ganske mye.
Noen som vil dele erfaringer?
Pssst.. Vil bare si at din Febbis-venninne Mammadonna er konisert :snill:
http://www.snartmamma.com/plassen/showthread.php?t=86239
Trodde først det sto kanonisert! :knegg:
Yoghurt
Trodde først det sto kanonisert! :knegg:
Yoghurt
Ja det er vel vi alle her inne :skratte:
Hei Missesx!
Jeg er konisert..2 ganger..Er nå 8 uker på vei,var hos legen(fastlegen) min på onsdag.Jeg skal gå til han hver 14 dag..Jeg blir å sendt opp på poli klinikken her på sykehuset for sjekk,da kommer de til å ta innvendig ul for å se på livmorhalsen,eventuelt om de kan sette på en såkaldt ring..Hvis de kan det,så blir den sittenes på til uke 33, om jeg har forstått det riktig,etter det så er det ikke problem om jeg skulle føde..For det er jo det som er hele poenge med dette,vi kan føde fortidlig..Jeg har å forstått det at jeg kommer til å få flere ul enn vanlig..Føler at jeg blir tatt godt vare på..
Lykke til Missesx..:klemme:
Takk for svar Mokka :klemme:
Tror de følger litt ekstra med på meg også. Hadde en blødning fr 14 dgaer siden og da var ikke legen treig med å sende meg opp på sykehuset til sjekk. Kan love deg de sjekka nøye også :nikker:
Hei!
Jeg er konisert 2 ganger tidligere, men føler at det ikke har vært et tema i det hele tatt med ekstra oppfølging på grunn av dette på kontrollene. Jeg fant selv ut om faren for for tidlig fødsel på sidene her, og nevnte det så for lege og jordmor. Jeg har ikke fått ekstra oppfølging fra legen på grunn av dette. Jordmor derimot er nå mer obs på dette og har bedt meg mase på legen om det. Legen ønsket likevel ikke å gjøre annet enn å sykemelde meg i disse siste 9-10 ukene.:Panne:
Synes det er rart at det ikke er noe automatikk i at dette blir et tema ved første kontroll, og at man må nevne det for legen selv. Det er da ikke så lett å finne ut av slike ting selv! Hvorfor skal det være slik at man må ha en svangerskapshistorie som inkluderer SA eller prematur fødsel før man blir følgt opp ekstra helt fra begynnelsen?:koke:
Andre som har samme erfaring?
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.