PDA

Vis full versjon : Masse utslett på beina, er dette sv.skaps kløe????

Tidl. bruker
05-11-2002, 12:42
I går oppdaget jeg plutselig at beina, særlig fremme på lårene, men også på leggene, er fulle med røde prikker. Får en slags varme-følelse av det, og det klør!

Har klødd en del ellers i sv.skapet, men nå ser jeg ut som en kjøttkake på beina. Det er kanskje en normal del av svangerskaps-kløe dette? Noen som vet, er det best å ringe legen (igjen, det var det med klippekort...):???:

IzziCreo
05-11-2002, 15:32
Hm, høres mistenkelig ut som det ja :uff: Det som har hjulpet meg er etter dusj/bad smøring med Decubal parfymefri lotion fra apoteket, bad med Natusan babyolje i vannet og å gå over til bare parfymefrie vaskemidler/softner. Har aldri reagert på slikt før, men huden ble såååå tynnslitt og sart etter all kløing at det var jo ikke rart jeg plutselig reagerte på alt ;)

Er du usikker ta kontakt med lege - det er alltid smart :)

Lykke til - og god bedring :)

Klem Suzie Q T-27

Savanna
06-11-2002, 19:10
Bruk lite skyllemiddel når du vasker klær og reduser mengden vaskepuler til minimum...
Bruk mild såpe, gjerne babyolje som du smører deg med før du tørker deg også...
Den kan du faktisk smøre deg med mens du står unders dusjen også.. gjorde det selv etpar ganger hvos det var grøss-kaldt på morgenkvisten....

Bruk parfymefri kremer og smøre deg med.......
Og evt. kan du jo høre på apoteket eller rett og slett høre med legen din om h*n har noen forslag til lindring...

Lykke til!
:findag: