PDA

Vis full versjon : Kan ikke la være å bekymre meg.....

Saga
17-08-2002, 11:15
Hei på dere!

Etter SA'en min i fjor blir jeg litt nervøs for småting!
Da er det godt å ha kontakt med noen i samme situasjon!
Denne gangen gjelder deg svake mens-lignende følelser....
Jeg får litt mens-murringer av og til..........de blir aldri så sterke at det blir mens-smerter....men de kommer og går sånn innimellom....

Noen som opplever det samme?

Johanna
17-08-2002, 13:00
..men ikke så sterke som dagene rundt positiv test. Nå kommer de en-to ganger om dagen, blir spennende å se rundt uke 8 da jeg skulle hatt neste mens. Har hørt de er sterkere igjen da.

Karius
17-08-2002, 13:14
Jeg leste at du er engstelig , regner med at du selvfølgelig er redd for å oppleve en ny sa...

De mensmurringene som du opplever, er helt naturlige. Det er jo bare den lille som driver å lager seg rede inne i livmoren din og i takt med resten der inne så vokser den seg større for hver dag.

Derfor så opplever vi en "dump" smerte som vi beskriver som mensmurringer. Hvis du atpåtil er førstegangsfødende, så er ofte smertene litt større enn når du har vært gravid flere ganger.

Jeg husker at noen ganger så var det så vondt at jeg måtte gå på do å sjekke trusa om jeg blødde:(

Jeg ville bare skrive noen ord for å berolige deg jeg:)

Etterhvert så vil du jo begynne å få Kynnere også, disse oppleves som skikkelige "tak" etterhvert og hele livmora strammer seg og magen blir knallhard. Dette er heller ikke farlig, bare livmora fom øver seg på å ha rier til den forestående fødselen;)

(kanskje du visste allt dette fra før av, men jeg skrev det nå alikevel jeg:))

:findag:

Karius 31+0

Vianne
17-08-2002, 13:41
Jeg har også mens-smerter, i går var det så ille at jeg ble litt bekymret..
Men det skal være helt vanlig. Jeg hadde det ikke i mitt forrige svangerskap.

Saga
17-08-2002, 17:15
Tusen takk da dere!!
Jeg har ikke kjent noe siden jeg skrev denne meldingen i morges!
Godt å høre at dette er naturlig!
Har vært ute å trent hunden min i skogen i mange timer og har ikke kjent noe!!
Nå skal jeg forsøke å kooooooose meg:p

Godt å ha dere her!!
:stakar:

Saga og lillevill\utklipp{baby}

Beate
18-08-2002, 10:14
Jeg HAR JO SAGT at dette er helt normalt;) Men jeg forstår jo selvfølgelig at det er godt for deg å få det bekreftet fra flere hold.

Saga
18-08-2002, 13:14
Ja, jeg vet det, men jeg brli litt småhysterisk av og til og trenegr å få det inn med teskje!! Jo flere historier om andre som har det likedan, jo bedre;););););)

KOS PÅ DEG!!!

vjensen
18-08-2002, 14:40
Enig i at flere med det samme er betryggende. Så her kommer enda mer betryggelse til deg, har hatt mensenvondt jeg også. Mest den første uken ++ etter at jeg fant det ut (skulle vel hatt mensen da), men det kommer litt av og til fremdeles. Så nå tar jeg det med ro.
Lurte litt på noen smerter i siden av magen jeg hadde, men de var ikke så sterke, og vissnok helt naturlige de og. Det er mye som skal skje der nede (når den lille bygger seg rede, det var så søtt sagt, Karius).

Lykke til Saga, det går bra med deg denne gangen, det er jeg sikker på!:)