PDA

Vis full versjon : Prøverør - erfaringer?

effie
17-08-2002, 12:04
Hei alle gravide!

Jeg satte inn to flotte gullegg på torsdag, og håper på det aller beste!

Men - jeg er "stinn" i magen, og innimellom kjennes det ut som jeg har mens-smerter. Jeg er så nervøs for at dette er dårlige tegn! Er det noen som husker hvordan de var de første dagene etter egginnsettingen :???:

Please svar meg på dette - det plager meg:(

Av alle jeg kjenner som har blitt gravide på den vanlige måten, så har ikke de hatt sånne "stikninger", ettersom hva jeg vet....

Jeg er vel ikke kvalifisert til å være her ennå, kanskje - er egentlig på besøk fra SG, men jeg måtte registrere meg (ettersom jeg skjønte?) før jeg skrev noe her.

Klem fra Effie

Malinmor
17-08-2002, 12:51
Heisann!:)

Bare hyggelig at du logger deg inn her og iallefall jeg synes du er kvalifisert;)

Jeg har ikke hatt prøverør(men skulle egentlig ha det)Men jeg kan fortelle deg at jeg hadde mASSE mensensmerter og stikkinger når jeg var blitt gravid:) det kjenntes ut som at mensen skulle komme hvert øyeblikk og jeg var så deppa, men når jeg tok testen så hadde jeg to blå, gjett om jeg var overasket, da hadde vi prøvd i over 3 år:p Jeg vet om flere som har kjennt det slik som meg, og det er ikke unormalt. Det er heller GODE tegn tror nok jeg da.

Ønsker deg lykketil og håper jeg får se masse av deg her inne snart:klapp:

:stakar: :stakar: :stakar:

:findag:

Tidl. bruker
17-08-2002, 13:20
.

Mormona
17-08-2002, 13:52
Hei :)

De symptomene du nå har er helt vanlige etter at man har vært igjennom et prøverørsforsøk. Eggposene som ble "sugd" tomme fyller seg med væske et par dager etter egguthenting og da er det normalt at man føler seg oppblåst og uggen og har litt vondt. Det vil gå over snart, men at du er øm i mageregionen noen dager til er ikke uvanlig det altså....bare veldig ubehagelig. Er enig i at det kan minne om sånne premenstruelle smerter.

Nå gir nok disse "smertene/stikkingene" seg i løpet av noen dager...oppblåst kan du fortsatt være. Så tar det ennå noen dager før du eventuellt vil få andre symptomer. Mine erfaringer etter å ha vært igjennom 3 ICSI forsøk er at de første tingene som skjer er det du går igjennom nå. På de to første forsøkene så hadde jeg da det nærmet seg blodprøve og testing masse symptomer....også var jeg sikkert superflink til å lete etter symptomer også da ;). Da viste det seg at det var symptomer på at mensen var i anmarsj.

Etter det siste forsøket hadde jeg lite symptomer på verken det ene eller det andre. Men både jeg og samboer var dog enige i at nå oppførte kroppen seg helt annerledes enn ved de to første forsøkene. Og jeg var faktisk gravid da etter 3. forsøk :)

Men symptomer er forskjellige fra person til person....prøv å ta det med ro og slapp av. Nå er det opp til skjebnen om eggene dine fester seg eller ikke. Uansett så er de symptomene du har akkurat nå helt som det skal være :)

lykke, lykke, lykke til...håper du kan bli en aktiv snartmamma veldig snart :)

klem fra Mormona T-15

lotus
17-08-2002, 15:23
Spennende tider, hva!?

Jeg ble gravid med IVF (1. forsøk), og hadde det veldig ubehagelig den andre venteuken (dag 5-10 etter innsetting). Magen var utrolig oppblåst, og jeg følte meg sprengt som en ballong. Det viste seg at jeg var overstimulert :( !

Det hele resulterte i sykehusinnleggelse, og jeg tilbragte mine første uker som gravid på Gynekologisk avdeling. Mens jeg var der, var jeg sikker på at jeg skulle få mensen hele tiden, pga mensmurringer og diverse stikninger overalt i magen (mulig relatert til hyperstimuleringen, mulig til graviditen).

For øvrig hadde jeg
*mindre ømme pupper enn vanlig pms
*ingen heteturer (pleier å ha det rett før mens)
*noe større tretthetsfølelse (men ikke påfallende - igjen trodde jeg det var pga overstimuleringen)

Generelt sett hadde jeg altså færre symptomer da jeg faktisk var gravid - til tross for at jeg nå venter tvillinger. Tendensen fortsatte faktisk også - jeg har ikke vært kvalm eller hatt spesielle plager under svangerskapet, men det er nok mer individuelt.

Ønsker deg lykke, lykke til! Vi er en gjeng med ivf-mammaer her - håper virkelig du slutter deg til oss etter hvert!

:kidoki:

klem fra lotus, 33+3

Linda1
18-08-2002, 03:59
Det er veldig vanlig. Og det er vanlig å bekymre seg om nettop det. For det er så mange som har de plagene :leiseg:

Ventetiden er grusom :stakar:
Jeg har hatt to ivf forsøk og to inseminasjoner, så jeg vet hvor vanskelig alle disse tankene er.

Sender over litt blått støv til deg :)
Håper du snart kommer med to blå!!!
*krysser allt jeg kan*

(10+5)

effie
19-08-2002, 20:37
Hei alle sammen!

Tusen takk for alle betryggende svar - ja, jeg er veldig spent!
Idag er det mandag, og det gjør ikke vondt lenger. Litt sånn små-stikninger innimellom, men jeg tar det med stoisk ro nå - engster meg ikke så mye lenger. Det får gå som det går, man kan jo ikke forandre på det;)

Jeg har fått veldig ømme pupper, mer ømme enn til en vanlig mens - så håpet er stort iallefall!

Er det sånn at hvis eggene ikke fester seg - blør man da, eller bare "triller" de bort et sted??
I og med at jeg har så utrolig ømme pupper - kan det også komme av det hormonet jeg setter i låret nå? (Håper det er et mer sikkert tegn på graviditet....)

Tusen takk igjen for god hjelp, dere gjorde helgen litt bedre for meg
:p

:findag:

Klem fra Effie

Tidl. bruker
20-08-2002, 00:22
.

tjorven
20-08-2002, 14:25
Hei Effie.....

Jeg hadde mitt første ISCI forsøk i Maj, og jeg må si at jeg hadde det på akkurat samme måte som deg..
Ømme pupper, oppblåst mage og skikkelige menssmerter innimellom...

Tvi-tvi til deg og mannen din..
Vet så altfor godt hva du går gjennom om dagen...

Hilsen tjorven og knøttet (16+4)

LeiaOrgana
20-08-2002, 14:51
Jeg vet ikke så mye om dette her med egginsetting o.l.

Men jeg ville bare ønske deg lykke til . Håper at det klaffer, og at du kommer inn her for fullt.

LeiaO