PDA

Vis full versjon : Skrekkslagen av noe som kunne vært for tidlig fostervannsavgang. Litt flaut!

Brumleliten
05-09-2004, 14:42
Onsdagen hadde jeg logge lenge i badekarte og slappet av. Når jeg sto opp av badekaret så gjorde jeg litt husarbeid, og satt meg ned og slappet av etterpå. en stund senere skulle jeg fortsette med husarbeid, men når jeg hadde gådd noen meter kjente jeg at det rant noe i buksen og trusen og buksen ble veldig våt. Ble skrekkslagen og tenkte at nå går det galt. Fikk ringt legen og fikk komme med en gang. Legen mistenkte for tidlig forstervannsavgang så jeg ble sendt til tromsø i ambulanse ganske raskt. Turen tar vanligvis over 2 timer med bil, men var der på 1,5 time ca, men turen føltes som en evighet. Fælt å ligge der og ikke vite hvordan dette ville gå.Var skrekkslagen, for det legen sa var ikke noe artig, viste jo selv at om det var forstervannet som gikk og om jeg fikk rier ville babyen vår dø. Fikk ultralyd på sykehuset, gynekologisk undersøkelser med flere prøver. Testet om det var lekaskje av fostervann, noe det heldigvis ikke var!!! Så konklusjonen var at det kunne være oppsamling av utflod, og vann siden jeg hadde logge i badekar, men at dette var noe som hendte svært sjelden, men at det forekom. Men at det var veldig viktig at dette ble sjekket, og at legene hadde gjort rett i å sende meg avgårde til kontroll på sykehus. Føltes litt flaut da:flau: men hva kunne vell jeg vite. Som førstegangs gravid, så var jeg nesten sikker på at det var fostervannet som gikk, siden det var så mye som kom. Når en snakker om vanlig utflod, så kommer det jo litt, ikke sånn at både bukse og trusen blir klissvåt! Men fikk beskjed om at skjedde det igjen måtte jeg bare kontakte legen,men måtte da huske på å ta med trusen så de kunne ta prøver av det som komm ut. en erfaring klokere. Men jenter det er bedre å ta kontakt med legen en gang for mye en en gang for lite.

Brumleliten. Nesten 20 uker gravid.

Tidl. bruker
05-09-2004, 14:46
Skjønner godt at du ble nervøs.. jeg hadde fått totalt panikk.. men flotters at alt gikk bra, puster lettet ut her jeg..

MissesX
05-09-2004, 15:02
Uff for en opplevelse. Skjønner godt du ble redd, hadde blitt vettskremt selv jeg!

Men gud så godt det ikke var det, og du skal heller ikke føle deg flau over all ståheien for du gjorde det riktige ved å ta kontakt med lege!! Flink er du :kidoki:

Monikum
05-09-2004, 15:29
Noe sånnt hadde virkelig skremt "vannet" av meg alltså... hihi.. Flott at det gikk bra!!

Klump
05-09-2004, 15:47
Har opplevd dette jeg også. Jeg begynte også å lure på om det var fostervann, men konkluderte med at det var badevann. Vi tar visst bare inn vann noen ganger. :flau:

Scarlet
06-09-2004, 00:28
:klem:
Jeg opplevde noe veldig lignende, i tillegg var jeg på andre siden av verden på ferie. Plutselig satt jeg i en liten dam, og hadde litt slim og blod i trusen. Jeg ble sendt med ambulanse til sykehuset, som heldigvis var veldig proffe og flinke. Følte meg også litt :flau: da det viste seg å være falsk alarm, jeg hadde en UVI som ga enten masse masse utflod eller rett og slett lekkasje fra blæren :rødme:

Men jeg hadde gjort det samme igjen! Det hadde vært grusomt hvis vannet hadde gått og jeg IKKE hadde gjort noe! Som jeg har sagt før her inne; man skal ikke ta slike valg utfra sannsynligheten for at man har rett, men utfra konsekvensene hvis man tar feil!

Så flott at alt gikk bra med dere!!! Og jenter, støtter helhjertet Brumleliten at "better safe than sorry..." :nikker: