PDA

Vis full versjon : trøtt, ja!

Bergrosa
05-11-2002, 14:58
flere trøtte, ja......... Jeg fikk jo tabletter av legen min som skulle hjelpe mot kvalmen....... Vel, jeg ble ialle fall TRØTT.

Sov til 11.30 i dag, MED en diger gravemaskin som dura utafor soveromsvinduet mitt........ Helt bevisstløs........
Men jeg er ikke så kvalm i dag........ kanskje de hjelper......håper det........ men hvordan blir det når jeg må opp kl 07.00 da......... må legge meg v barnetv tid jeg da......

Tablettene heter Phenergan, og har en sterk antiallergisk effekt og beroligende virkning.......Så jeg blir snill og rolig de neste ukene......... Men en av bivirkningene var såkalte "restless legs", uro og kribling i bena......Jeg fikk det i armene i natt....våkna 00.30 av en heslig følelse i begge armer. Det varte vel i 15 min før det ga seg... Skikkelig ubehagelig.:( :uff: Men hvis disse tablettene gjør at jeg blir helt sløv osv skal jeg ikke ta dem nei. Får se hvordan det går denne uka....... Noen som har brukt sånne? Doktoren min har en tablett for alt han, glad i resepter........

:findag:

Dahlia
05-11-2002, 15:01
Hørtes ikke bra ut det da?

Kanskje prøve et alternativ? her kommer Dahlia IGJEN og maser om akupunktur :)

Amygdala
05-11-2002, 15:07
Jeg syntes også det hørtes litt skummelt ut.....
Har desverre ingen tips foruten mamma`s gamle tips fra 1970 nemlig havrekjeks he,he!
Hun som ikke vet at hun skal bli bestemor ennå hihi, skal fortelle det som en del av 60 års presangen i jula!

MissesX
05-11-2002, 15:58
Jeg har selv brukt phenergan for en lang tid tilbake! Og det var for søvnproblemer!

Jeg tok dem klokka 20.00 på kvelden men alikevel hadde jeg en forerdelig hang over dagen etter :(

Tror dette ga seg etter noen dagers bruk, men husk nå også at 1 trimester er man gjerne meget trøtt også da ;)

Har foresten alldri hørt at man skal bruke dem mot svangerskaps kvalme jeg da, men så er ikke jeg så inn i det da!!

Lykke til håper det bedres seg

Klem

Embla
05-11-2002, 21:40
Hei!

Du sa at det var en anti-allergi-medisin.. Er det en sort antihistaminer? Trøtthet er nemlig en bivirkning av det... Tror faktisk jeg ville prøvd et annet alternativ hvis jeg var deg. Du kan jo prøve akupunktur eller andre "kjærringråd";) Det finnes mange av dem og mange virker også:klapp:

Embla

Bergrosa
06-11-2002, 13:52
takk for gode svar alle sammen. Jeg har litt " bakrus" i dag oxå, men kvalmen er jo nesten borte da.......
Dahlia; skulle gjerne prøvd akkupunktur, for det var jo sånn jeg ble gravid. Men dama er i India, og vi bor på en liten plass hvor det blir langt til neste..........:( Men jeg får se, skal sette en boks m kjeks på nattbordet........ Stod opp en time før i dag da, så kanskje innen mandag er jeg oppe i rett tid..........
Betryggende å høre at bivirkningene gir seg litt etterhvert...... skal ta en tur på helsekosten og høre hva de kan hjelpe med..... Bedre det enn disse tablettetene tror jeg...............

Dahlia
06-11-2002, 14:14
Du får beordre akupunktøren hjem fra India :latter:

Har du ringt til en homeøpat? de kan trylle de oxo :)

men kjeks hjelper mye det oxo.. da jeg ventet jr hadde jeg kjekspakker OVERALT.. Fra uke 9 satt jeg med hode mellom beina på toget og knasket kjeks :)

Mamemi
07-11-2002, 22:37
Jeg ville ærlig talt ikke brukt tabletter, og uansett ikke de tablettene du beskriver! De få tilfellene av kvalme jeg har hørt om tidligere som har blitt behandlet med piller, de har rett og slett fått en type reisetabletter mot kvalme. De skal også hjelpe ganske bra, men siden vi faktisk har en forsvarsløs liten spire i magen som også deler alle tabletteriene våre, så hadde jeg vel først og fremst prøvd å klare meg uten.. :o Dernest spurt etter disse reisesyketablettene.

Vet ikke om du har prøvd alle kjerringrådene mot kvalme? (Har ikke lest nok her inne ennå) Salte kjeks, sitrondrops, sitronvann, grønne epler, ingefær i alle mulige former..