Vis full versjon : Hard livmor på trening.
Heldige meg har nesten ingen plager (19 uker på vei nå), og trener også omtrent som før. Men så lurer man jo på hva som er bra for den lille, da, og jeg har merket at når det er mye høye kneløft (også hvis jeg går opp rulletrapper fx.) hender det at magen blir skikkelig hard, livmoren som strammer seg går jeg ut fra. Det slipper opp igjen omtrent med en gang jeg slutter å løfte bena så høyt.
Men er det noen som vet om jeg burde holde meg unna denne typen trening? Er det dumt for babyen at livmoren spenner seg slik? Har jo hørt at for mye kynnere for eksempel er tegn på noe ikke så bra, men jeg har ikke kynnere ellers, ennå.
Takknemlig for råd, selv om det kanskje ikke er så lett å svare på.
Kan man spørre om sånne ting på UL-undersøkelsen?
(Skal dit på torsdag.)
Høres ut som kynnere for meg. Alle har faktisk kynnere, men det er ikke alle som kjenner de. Kynnere er livmoren som "øver" seg på fødselen. Som regel er kynnere ikke "farlig", bare ubehagelig. Jeg kjenner til tilfeller der kynnere har vært regelmessig og der fagpersonellet har vært redde for at det skulle gå over i rier. Men jeg tror ikke dette er spesielt vanlig. Spørr på neste kontroll for å være på den sikre siden du.
Martejenta
05-11-2002, 19:15
Jeg tror også det er kynnere du har. Hadde jeg vært deg, ville jeg kuttet ut de øvelsene som du vet du får kynnere av.
I mitt første svangerskap, hadde jeg kynnere fra uke 16. De økte etter hvert, og jeg ble til slutt sendt til undersøkelse på gyn. for å sjekke at det ikke var blitt en åpning ut av det. Heldigvis var det ikke tilfelle.
Ønsker ikke å skremme deg med dette, men kynnere kan jo faktisk gå over til rier. Så hvorfor fremprovosere kynnere, hvis du kan holde de unna??
Martejenta 18+5
Tidl. bruker
06-11-2002, 11:26
blir man anbefalt å holde seg unna "ting" man vet fremprovoserer kynnere, så jeg ville holdt meg unna det var jeg deg.
Jeg trener også, og merker at noen øvelser kan jeg ikke gjøre uten at det setter igang, så disse øvelsene har jeg kuttet helt.
Takk for svar.
Dette ble litt vanskelig, Høypuls uten hopp på sats er jo mer eller mindre basert på høye kneløft, det er liksom det man gjør mesteparten av treningen. Må jeg droppe det er det vel omtrent ingen treningstimer igjen jeg kan være med på på sats.
Men jeg vil jo ikke babisen noe vondt.
Hva kan jeg trene for noe mon tro?
Skal prøve spinning i dag (med styret oppe i pannehøyde, hehe).
Jogge forsiktig kan jeg kanskje gjøre?
Vanlig aerobic kanskje?
Trappemaskinen gikk bra sist.
Har ikke lyst til å slutte helt å trene når jeg er i så fin form, og gå tur er ikke trening for meg.
Hmmmmm, tenketenketenke.
Noe trening dere er fornøyd med?
Takk for svar, Berta.
Merker ikke noe til dette annet enn ved visse typer fysisk aktivitet, og det er jo ikke såå ofte.
;)
Skal til UL i morgen, får spørre litt da.
Lykke til videre til deg!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.