PDA

Vis full versjon : Engelsk/norsk vidunder i komminga..

natascha
05-11-2002, 16:47
Hei på dere!!

Siden familien min er engelsk vil jeg gjerne ha et navn fra hvert land, elller i hvertfall internasjonale navn. det kan være litt vanskelig. :bonk:
Hva synes dere om disse forslagene:

Nathaniel Dylan
:baby:
James Nathaniel
:p
Jonathan Dylan

Andre forslag?

Jentenavn:
Savannah Karina
:baby:
Tula Natascha
;)
Anna Karina

Setter pris på hjelp,ikke lett det her nei!
Klem fra Natascha og nurket:stakar:

Shanti
05-11-2002, 19:42
Guttenavnene var fine, men likte bare det siste jentenavnet...
Jeg mener at man bør holde det så enkelt som mulig, ellers blir det for tungt å si navnet, også ender man opp med bare ett eller en forkortelse. Tror jeg ville valgt et navn som går både på nors og engelsk, så her er mine forslag:
Alice, Edwina, Jenny, Josephine, Tyra...
Carl, Colin, Dennis, Elliot, Oskar, Scott...
Ellers kan du jo bruke alle slags intrenasjonale navn, eller navn fra Bibelen/kristendommen.

Gretchen
05-11-2002, 20:59
Var Anna Karine
Synes de andre var litt tunge i en norsk hverdag, hvis dere skal bo her da.. Ellers er det jo så vanlig med internasjonale navn nå, så jeg tror ikke det blir noe problem uansett hva dere velger, men dere må nesten regne med at det blir "forkortelser" hvis der evelger et lang/tungt navn. Kjenner en liten gutt som heter Aleksander, og moren hater at han blir kalt Alex, men det bryr ikke kameratene seg om, de kaller ham Alex like godt de..
Gretchen ;)

Tidl. bruker
05-11-2002, 22:49
Jeg synes James, Dylan og Jonathan var fine navn hver for seg, men at guttenavnene ble litt lange og tunge når de ble satt sammen. :)
Ellers er jeg enig med de andre som har svart; Anna Karina var det eneste jentenavnet jeg likte. :)

Oppsann
06-11-2002, 10:47
Synes det blir vanskelig å vurdere fornavn uten etternavn!
Greit at fornavn og etternavn passer sammen!

Tenker litt på at det vil ta lang tid før barnet kan lære seg å skrive så lange og vanskelige navn! Men dere kommer vell ikke til å bruke begge navnene til daglig!?

lenesin
06-11-2002, 13:18
Likte :James Nathaniel og Anna Karina best!

Har en slektning i Canada som heter Tex Anton:lol:
Blir ofte litt rart med ett veldig utenlansk og ett veldig norskt navn.

Lenesin termin 31.12.02.

Millien
06-11-2002, 13:29
Gikk i klasse med en jente,som har engelske foreldre.Hun het Nicola Jayne,det synes jeg var så fint.Hun brukte bare Nicola til vanlig.Bare en liten tanke som dukket opp da jeg leste innlegget ditt.:p

Sunni
06-11-2002, 15:30
Dylan Nathaniel synes jeg var finest. Eller, det var ikke et forslag fra din side, da, men....;)

Anna Karina synes jeg klang best av jentenavna, evt. Tula Natascha. Men jeg synes du burde bytte ut Tula med noe annet (er ikke så bra å hete i Norge), og så synes jeg det er finere å skrive Natasja, men det er heeeeeelt subjektivt :cool:

Lillemei
06-11-2002, 16:49
Nathaniel er nyydelig!!! Jeg ville absolutt valgt det som førstenavn! Men jeg likte ikke Dylan... Anna Karina var fint!! De andre jentenavnene likte jeg ikke...
Lykke til med valget!

natascha
06-11-2002, 20:41
Heisan og takk for tilbakemeldinger:klapp:
Bare en oppklaring, det er ikke meninga å bruke begge navna i dagligtale, kun ett;)

Klem fra oss:stakar:

Lea
07-11-2002, 13:10
Hei!
Jeg og broren min ble døpt Kate (utales i Norge Ket) og Kim. Vi fikk vite senere at vår biologiske bestefar var engelsk!
Moro med et navn ikke så mange har..

Hilsen Lea og :baby: 14+5