Vis full versjon : 10 år gammel barnevogn
Hvis dette går bra og vi blir velsignet med en "attpåklatt", så kunne jeg tenkt meg å bruke vognen jeg hadde til :stores: og :storeb: .
Men den er ikke så "in" lenger da, det er en grønn Brio vogn, pent brukt men litt avdanket.
Ser jo så mange fine vogner for tiden at jeg blir litt fristet til å kjøpe ny.
Lurte vel på om det er andre som tenker på det samme...arve eller kjøpe ny?
Ups, denne skulle kanskje ligge under "klær og utstyr"-"barnevogner"- denne kanskje :flau:
Da jeg fikk Kristian så brukte jeg vognen som jeg hadde brukt til storesøsteren. Hun var 8 år da han kom til verden. Vognen fungerte helt flott (hadde også vært på utlån litt i mellomtiden) Men etter 6 mnd begynte den å skrante. Så da kjøpe jeg en Quinny vogn (uten bag) som jeg fremdeles har.
Tidl. bruker
08-09-2004, 11:55
Til førstemann hadde jeg også en gammel, erverdig barnevogn, og det var koselig. Et lite tips hvis du vil friske opp fargen litt, evt. bytte farge, er at du kan kjøpe stoffarge som du trykker på vogna med en svamp. Jeg gjorde det, og vogna ble helt fin! :nikker:
Til førstemann hadde jeg også en gammel, erverdig barnevogn, og det var koselig. Et lite tips hvis du vil friske opp fargen litt, evt. bytte farge, er at du kan kjøpe stoffarge som du trykker på vogna med en svamp. Jeg gjorde det, og vogna ble helt fin! :nikker:
Takk for tips, hvor får man kjøpt det?
Men den er ikke så "in" lenger da, det er en grønn Brio vogn, pent brukt men litt avdanket.
Ser jo så mange fine vogner for tiden at jeg blir litt fristet til å kjøpe ny.
Oj... Dette kunne vært meg! Vi har ei grønn Briovogn, som vi kjøpte brukt til eldstemann i 1999, så vogna er vel en 8-10 år nå. Den er like pen, men akk så umoderne! Grønn kalesje og grønn og beige rutete bag. Kombivogn. Har brukt den både som bagvogn og sportsvogn, så jeg er egentlig drit lei hele vogna....
Jeg drømmer om ei ny, stilig vogn, men kommer til å bruke den gamle. Det er litt sjarmerende og nostalgisk å bruke den samme vogna til alle tre. Dessuten er jo 6000 kr spart, 6000 kr tjent!
(Har sikkert 100 andre gode argumenter til for å overtale meg selv til ikke å kjøpe en ny, flott vogn!!!)
Det viktigste er nå at babyen koser seg og ligger godt!
Jeg drømmer om ei ny, stilig vogn, men kommer til å bruke den gamle. Det er litt sjarmerende og nostalgisk å bruke den samme vogna til alle tre. Dessuten er jo 6000 kr spart, 6000 kr tjent!
(Har sikkert 100 andre gode argumenter til for å overtale meg selv til ikke å kjøpe en ny, flott vogn!!!)
Det viktigste er nå at babyen koser seg og ligger godt!
:nikker: Så enig, så enig. (men fristende er det...)
Jeg hadde også brukt den gamle vogna hvis det hadde vært aktuelt. Nå venter jeg tvillinger, så det er ikke mulig, men jeg har i det minste tenkt å kjøpe brukt vogn.
Hadde jeg ventet mitt første barn nå, hadde jeg ikke brukt 6-7000 på en ny vogn. Jeg hadde heller kjøpt en brukt en til halve prisen eller mindre. Det er veldig mye fine brukte vogner å få tak i for tiden. Det jeg oppdaget med datteren min, var at hun vokste veldig fort ut av den typiske babyvognen (i løpet av noen få måneder bare). Jeg hadde derfor heller - hvis jeg absolutt hadde ønsket meg noe nytt - kjøpt en ny og snerten sportsvogn eller -trille. Disse blir mye mer brukt enn de store og ofte ganske tunge kombi- eller duovognene.
Tror jeg hadde gjort det på den måten hvis jeg hadde vært i din situasjon også. Det er tross alt ikke så viktig hvordan vogna ser ut, det viktigste er vel den som ligger oppi? Og babyen trives vel like godt enten vogna er slik eller sånn i fargen osv osv.
Jeg skal bruke min gode gamle barnevogn . Den er klassisk i fasongen og mørkeblå så vil si den er tidløs. Er også gøy å bruke den når mine andre 3 barn har brukt den tidligere. Men jeg skal innrømme at jeg har smug tittet litt på de nye vognene. Det jeg imiddlertid ikke liker er at de er så små. Min vogn er både høyere og har størrebag enn det som er vanlig nå. De andre barna mine brukte bagvogna til de var 1 år gammle og kunne faktisk bruke den som sovevogn :sove: ute i hagen helt til de nærmet seg 2 år.
Men når lillegull runder 1 år så skal jeg kjøpe ny sportsvogn til h?n
Vi har og gammel brio vogn. Vi hadde ikke råd til å kjøpe ny da førstemann ble født, fikke en gammel brukt. Hjulene på den var utslitt og vi ville ha nye. Da fantes det ikke slike gamle hjul noe mere, men lufthjulene de har nå passet.
Så mitt tips er; kjøpe nye hjul, koster 1000kr for 4 stk( ca- pris). Vogna blir med ett mye mere moderne og litt bedre å trille.
:klemme: Cecilie
Jeg skal også bruke en gammel vogn, den er nok 8-10 år gammel, men veldig pent brukt (grønn Simo eller Brio, husker ikke i farten).
At den ikke er "in" tenker jeg ikke et sekund på.
glitterchick
17-09-2004, 22:24
Vi arver en vogn fra '97, som vi kommer til å bruke over vinteren. Ser ikke noe poeng i å bruke masse penger på en ny vogn når denne funker helt greit. Siden babyen kommer på høsten trenger vi en vogn med stor bag og plass til skinnpose osv, og mange av de moderne vognene vi har likt har veeeeldig små bagger. Da kan vi heller bruke litt penger på en all right sportsvogn når den tid kommer, i og med at den skal brukes i flere år.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.