PDA

Vis full versjon : Søsken sete

catinka
07-09-2004, 17:53
Hei når den lille babyen kommer i januar vil storebror være 20 mnd, jeg vil jo da treng et sete eller liknene hvis jeg skal ut å gå med dem alene. Har dere noe erfaring med hva som lønner seg og egner seg for ei med to tette. Har en brio kombivogn fra før. vil gjerne bruke denne til den lille babyen også, har en vanlig carena sportsvogn til storebror som jeg bruker når jeg er på byen.

Emm73
07-09-2004, 19:21
Eneste jeg har hørt er at det blir veldig ustabilt å ha et barn i setet du fester på bagvognen. (Kan ikke slippe vognen av fare for velt..) Og det er litt klønete å ordne med babyen i bagen når setet står på toppen.

Mange fine søskentriller å kjøpe, men dette blir jo dyrere. Mange å få kjøpt brukt på nettet da.

Har du vurdert ståbrett til storebror? Det kunne jo fungere for de litt kortere turene.

Pippi-mor
09-09-2004, 02:22
Vi fikk ikke anbefalt søskensete til barn over 12 kilo eller 18 mnd. :undrer: Så vi har droppet det og heller kjøpt ståbrett. Vurderer en søskentrille i tillegg.

IzziCreo
09-09-2004, 16:13
Har blitt anbefalt å ikke bruke søskensete, det blir fort for tungt for vognen og tippefaren er visst STOR :gal: Vi har kjøpt søskentrille, og her er det 22 mnd mellom. Jenta vår er fortsatt veldig glad i vognen sin, så brett var ikke så aktuelt for oss. Du får nye søskenvogner med store hjul (ikke shoppingtrillehjul liksom) fra 2000,-, men du kan jo være heldig å finne noe brukt også :)