PDA

Vis full versjon : Er dere ofte forkjøla?

Tidl. bruker
08-09-2004, 11:22
Jeg er nå inne i min tredje forkjølelse denne sommeren! :urk: Det går på lett feber, tette bihuler, snørr og hosting.:syk: De to første var langvarige og gav seg ikke før etter 2-3 uker. Jeg vet mange gravide ofte er tett i nesen gjennom svangerskapet. Men opplever noen av dere andre det samme som meg med lange, plagsomme forkjølelser?

I forrige svangerskap ble jeg aldri smittet av noe, var frisk og sprek hele tiden. Men nå føler jeg meg veldig sliten og det virker som om kroppen suger til seg basiller.

Kosmokula
08-09-2004, 11:32
Har lest at jern-mangel kan gi dårligere immunforsvar.
Blir ikke immunforsvaret generelt svekket under graviditeten?
Leste en eller annen plass at det hadde noe med at kroppen ikke skulle støte ut fosteret :undrer:

Isolde
08-09-2004, 13:06
Etter at lille I begynte i barnehagen i mai har jeg hatt tre forkjølelser. Er nå midt oppi min fjerde!! Er nok litt ekstra sårbar nå som jeg er gravid og fortsatt ammer lille I. Tar kosttilskudd og anbefalt dose vitaminer, men det ser ikke ut til å hjelpe noe særlig. :undrer:

Tidl. bruker
08-09-2004, 14:33
Var akkurat sånn i forrige sv.skap. Klarte bare aldri å bli helt kvitt en forkjølelse før den neste satte inn. I dette sv.skapet derimot har jeg gått klar *bankeribordet*

Har lest et sted at man faktisk har redusert immunforsvar som gravid, fordi man ikke skal støte fra seg fosteret som jo er et slags fremmedlegeme. Om dette er sant, vet jeg ikke, men det kan kanskje forklare hvorfor man av og til pådrar seg det meste av virussykdommer...

:comfort:

millie
08-09-2004, 15:57
Det har jeg også hatt.Fikk en skikkelig kraftg en for noen uker tilbake,som ikke helt er i orden igjen. Det stemmer at ma nhar redusert immunforsvar,for kroppen fokuserer på å beskytte fosteret :)
:klemme: millie

Klump
08-09-2004, 23:10
Hadde en halsbetennelse i vår. Ellers sitter jeg for øyeblikket med bihulebetennelse for 4. uken på rad. :mumle: (til tross for antibiotikakur) Irriterende altså. God bedring til deg i hvert fall. :klemme: