Vis full versjon : morgen kvalmen...
kittikatt
08-09-2004, 16:48
styrer hele døgnet mitt :trist:
noen som har noen tips om hva som kan hjelpe? jeg går kvalm 24 t i døgnet og er helt ødelagt. :leiseg:
Heisann. Vet akkurat hvordan du har det. Tror det er litt forskjellig fra person til person hva som hjelper. Det sies at det hjelper å spise lite og ofte, og gjerne noe salt. Jeg har syntes at frukt har hjulpet litt noen ganger, men har aldri blitt kvalmen helt.
Var til første akupunkturtime igår, og har tro på at jeg kanskje kan få hjelp der etterhvert. Akupunktøren var ihvertfall veldig positiv, og sa at de hadde veldig mange og gode erfaringer med den type behandling for svangerskapskvalme.
Vet ikke hvor lenge du har gått. Jeg er 15+1 nå og er fortsatt dårlig, så jeg syntes jeg måtte gjøre noe. Skal til neste time allerede på fredag, og det ser jeg fram til. Lykke til! Håper det gir seg snart.
kittikatt
08-09-2004, 17:30
Heisann. Vet akkurat hvordan du har det. Tror det er litt forskjellig fra person til person hva som hjelper. Det sies at det hjelper å spise lite og ofte, og gjerne noe salt. Jeg har syntes at frukt har hjulpet litt noen ganger, men har aldri blitt kvalmen helt.
Var til første akupunkturtime igår, og har tro på at jeg kanskje kan få hjelp der etterhvert. Akupunktøren var ihvertfall veldig positiv, og sa at de hadde veldig mange og gode erfaringer med den type behandling for svangerskapskvalme.
Vet ikke hvor lenge du har gått. Jeg er 15+1 nå og er fortsatt dårlig, så jeg syntes jeg måtte gjøre noe. Skal til neste time allerede på fredag, og det ser jeg fram til. Lykke til! Håper det gir seg snart.håpe det gir seg snart hos deg oxo :klem:
Tidl.bruker
08-09-2004, 17:49
Drikk ingefærøl og spis mariekjeks. Det hjalp ivertfall meg.
Håper du blir bedre snart, aldri moro å være kvalm, ivertfall ikke hele tiden.
God bedring.
:klemme:
kittikatt
08-09-2004, 18:03
God bedring.
:klemme: ingefærte? får man den ferdig noe sted? er villig til å prøve alt nå... mariekjeks får jeg dytte i meg da.
Eple og eplejuice hjelper. God bedring!:nikker:
Tidl.bruker
08-09-2004, 20:18
ingefærte? får man den ferdig noe sted? er villig til å prøve alt nå... mariekjeks får jeg dytte i meg da.
Nei, ikke ingefærte, men ingerfærøl. Kjempegodt!
Jeg har all mulig forståelse for kvalme. Jeg er ikke helt kvitt kvalmen selv om nå er jeg snart 21 uker.
Mange har gode råd mot kvalmen, men stort sett så må man finne ut hva som hjelper for seg. Gjør det du føler hjelper. Dersom du kaster opp mye kan det være lurt å drikke en blanding av farris og eplejuice som gir deg tilbake sukker og salter i en viss balanse.
Jeg ønsker deg riktig god bedring!
Prøv å drikk iskaldt blåfarris blandet med like mye kald eplenektar.Det sies at det hjelper på kvalmen,og er både forfriskende og godt:)
Håper det kommer seg litt etterhvert for deg:):klemme:
Pippi-mor
09-09-2004, 02:20
Jeg vet også akkurat hvordan du har det! Kastet opp døgnet rundt i 3 måneder! :urk:
Det eneste som hjalp meg var å ikke stresse, aller helst ligge heeeeelt stille og sove så mye som mulig!
God bedring!
kittikatt
09-09-2004, 09:59
Jeg vet også akkurat hvordan du har det! Kastet opp døgnet rundt i 3 måneder! :urk:
Det eneste som hjalp meg var å ikke stresse, aller helst ligge heeeeelt stille og sove så mye som mulig!
God bedring!jeg vet, men det er UMULIG da man har omsorgen alene hele uken for en aktiv krabat på snart 9 mnd... :nikker:
God bedring.
:klemme:
Hvor får men tak i Ingefærøl? Er det det samme som Vørterøl?
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.