PDA

Vis full versjon : Formsjekk For Juli-magene

Carisma
05-11-2002, 23:34
Hei jenter med juli-babyer i magen, her kommer en formsjekk.
Svar på følgende:

Termin:
Symptomer:
Hvem har fått vite den store hemmeligheten:
Spesielle lyster:
Hvilke kosttilskudd tar jeg:

Her er mine svar:
Termin: 1. juli 2003
Symptomer: STOR matlyst (sulten hele tiden). Litt halsbrann (spesielt etter inntak av store mengder sjokolade). Tisser ofte, opp ett par ganger i løpet av natta også. Ømme og voksende pupper. Oppblåst mave.
Hvem har fått vite...: Mamma og en god venninne. Blir og vente til etter 12. uke med å fortelle til flere. Ganske kiipt etter SA i sept og fortelle alle som viste at det var gått galt.
Spesielle lyster: Ikke sex i hvertfall.... Men masse godteri og sjokolade.
Kosttilskudd: Folinsyre og multivitamin.

En stor :stakar: til dere alle.

Hilsen Carisma 6-0 i dag.

MissesX
06-11-2002, 00:06
Nå har nå jeg vært syk da.. Så symptomene har ikke vært så lett å finne :p

Termin: 6 juli

Symptomer: mensmurringer, ømme pupper, kvalme og tretthet.

Hvem har fått vite den store hemmeligheten: Mamma og pappa, søsteren min og selvfølgelig kjæresten min da:hjerter: Gleder meg veldig til å fortelle sønnen min at han skal bli storebror, men venter noen uker til :)

Spesielle lyster: Sterk mat, veldig sterk mat ;) Men det er nok også pga. forkjølelsen!! Har ikke mest smaksanser!Godis:p

Hvilke kosttilskudd tar jeg: Folat, multivitamin og brusetablett med jern og c-vitamin!

Klemmer fra Marit & Punktum :baby: 5+3

Mossa
06-11-2002, 00:32
En liten tilstandsrapport fra Mossa:

Termin: 1. juli

Symptomer: Kvalm hele dagen, veldig svimmel, trøtt, stikkinger i sidene, halsbrann og masse luft i magen.

Hvem har fått vite den store hemmeligheten: Ei venninne (skal prøve å vente med å si det til flere, men det er jammen ikke lett siden jeg er veldig dårlig.....)

Spesielle lyster: Ryvita knekkebrød (uten pålegg), egentlig ingenting som smaker noe særlig for tiden....selv om jeg er konstant sulten!

Hvilke kosttilskudd tar jeg: Multivitamin og Pikasol.

Qlio
06-11-2002, 00:38
Termin: 11.-13. juli 2003
Symptomer: Sulten, hele tiden (men kan ikke bli mett, da blir jeg skikkelig uggen). Det kjennes ut som om jeg er to pupper på bein, med en kjempeluftballong som mage.....og supertrøtt fra lunsj og til jeg legger meg på kvelden!
Hvem har fått vite...: Mannen min (selvfølgelig), 3 kollegaer og 2 nære venninner.
Spesielle lyster: Ikke noe ennå....
Kosttilskudd: Folsyre og tran.

Dahlia
06-11-2002, 10:21
Termin 2. juli

Symptomer: ikke mange, litt rar i puppene (kan ikke kappløpe med jr. til døra i barnehagen lenger...) periodevis kjempetrøtt og litt mensmurringer. Finnes overhode ikke kvalm...

Hvem har fått vite den store hemligheten: lillesøster, bestevenninne og bestekompis (de vet jeg kan holde på hemligheten :latter: det kan nemlig IKKE mamma, hun får vente til jul) Venter litt med å fortelle jr. at han skal bli storebror

Spesielle lyster: ingen

Hvilke kosttilskudd jeg tar: 2 spektro med jern, to møllers dobbel og den bio-folin og masse c-vitamin

også er jeg 6+0 i dag :)

Amidama
06-11-2002, 10:38
Termin: 5 juli
Symptomer: ømme pupper, veldig veldig trøtt (kan sove hele dagen)
Hvem har fått vite den store hemmeligheten: Bare 2 gode venninner
Spesielle lyster: Har lyst på alt vi ikke har i huset egentlig, konstant sugen på noe å tygge på
Hvilke kosttilskudd tar jeg:folsyre, ikke noe annet.

Afrodite
06-11-2002, 10:41
Termin: ca. 12 juli
Symptomer: Ømme pupper, litt kvalm innimellom mest på ettermiddag/kveld. Mensmurringer, oppblåst mage.
Sultfølelse. Lyst på salt mat. Ikke godteri!! Bra!!
Hvem vet: Ingen. Bare jeg og sambo. Skal fortelle foreldre og søsken på julaften, venner etter det. Dette er planen iallefall, så får vi se!!
Kost tilskudd: Folsyre og tran. Spiser ellers sundt, mye frukt og grønt! Har kuttet ut mulitvit, og c-vit og satser på å få det jeg trenger igjennom maten.

Afrodite
12.juli

Monstra
06-11-2002, 10:51
Termin: 3. juli
Symptomer: ømme, voksende bryster, konstant småkvalm, halsbrann, oppblåst mage
Hvem har fått vite den store hemmeligheten: foreldrene mine, broren min, svigerforeldrene mine, svigerinnen min og ei god venninne.
Spesielle lyster: ikke noen spesielle, nei
Hvilke kosttilskudd tar jeg: folsyre, b-vit (anti-stress formel) + at jeg spiser masse brunost, leverpostei

Gitte
06-11-2002, 13:24
Termin: 13. juli ? 4+4 i dag :)
Symptomer: Ømme pupper, men mindre enn for noen dager siden. Bittelitt murringer nederst i magen, litt trøttere enn vanlig. Ellers har jeg hatt ørlite spotting, men det ser ut til å forsvinne nå.
Hvem har fått vite den store hemmeligheten: En god venninne og kollega er min eneste medsammensvorne så langt. Vi satser på å fortelle familien vår den store nyheten rundt julaften, så sier jeg det på jobben etter nyttår. Prøver å drøye så lenge som mulig, i alle fall venter jeg til etter uke 12. Men det blir problematisk rundt julebordtider... Huffameg !
Spesielle lyster: Nei ! Vanlig, god matlyst, ikke spesielt sulten heller.
Hvilke kosttilskudd tar jeg: Folat og Møllers dobbel.

Gitte 4+4

Tweeno
06-11-2002, 13:38
Termin : Foreløpig 6.juli 2003
Symptomer : Ikke så mye egentlig; litt småkvalm og litt trett
Hvem har fått vite den store hemmeligheten ? Foreldrene mine, broren min, svigerinnen min, veninnen min og en nabo(pga av mer barnepass til Storebror)
Spesielle lyster : Ingenting
Hvilke kosttilskudd tar jeg : tran og folat

Bergrosa
06-11-2002, 14:04
Her kommer min........

Termin: 01.07.2003

Symptomer: kvalm, trøtt, utålmodig, ØMME pupper( ikke rør meg!), sulten! men ikke lyst på mat.........

Hvem har fått vite den store hemmeligheten: mamma, 3 gode venninner og sjefen min ( pga jobb situasjon) resten får en ekstra julegave hvis det holder.

Spesielle lyster:tja, vet ikke jeg........ tror ikke behovene har meldt seg ennå, for øyeblikket INGENTING.......

Hvilke kosttilskudd tar jeg: Er forferdelg sløv........ skulle tatt vitaminene mine, men gjør det ikke.......

Amygdala
06-11-2002, 14:14
Tilstandsrapport fra Amygdala:

Termin: 12.juli 2003

Symptomer: Ømme pupper, små dragninger i magen, litt trøtt

Hvem har fått vite den store hemmeligheten: svigerbror, resten skal få vite det til jul. Har lyst til å si det når vi ser dem(ikke over tlf.)

Spesielle lyster: Lyst på mat med maaaaaasse smak(hvitløk,løk,curry,chili...)Ikke lyst på godteri(snufs)

Hvilke kosttilskudd tar jeg: 1 Spektro multivit.,tran,Folat,b-vit.,sink og e-vit.(sikkert aaaalt for mye...)

Athina
06-11-2002, 22:55
Termin: 14 juli (4+2 idag:) )

Symptomer: småkvalm, litt halsbrann, mensmurringer, oppblåst mage og utrolig ømme brystvorter...au..au:eek:

Hvem har fått vite den store hemmeligheten: mamma og pappa, søstrene mine(2 stk), broren min og ei venninne.

Spesielle lyster: har ikke dukket opp noen enda..

Kosttilskudd: folsyre

twohappy
07-11-2002, 01:17
Termin: 15 juli (tror jeg)

Symptomer: Veldig trøtt, ømme bryster

Hvem har fått vite den store hemmeligheten: Ingen bortsett fra mannen min

Spesielle lyster: har ikke dukket opp noen enda..

Kosttilskudd: folsyre

moren
07-11-2002, 02:19
Hei her kommer min !:)
Termin 05-07-2003
Symptomer: Litt kvalm om morgenen ellers trøtt litt ømme pupper men ikke mye.
Hvem som vet: ei god veninne og min sambo.
Kostilskudd. er ikke så flink til sånn men tar folat og Albyl-e .
Klem fra moren som skal gå å legge seg har vært en lang dag .:o

moren
07-11-2002, 02:21
Hei igjen skrev feil terminen min er den 8-07-2003 jeg trykket feil sorry:( er veldig trett:o

TBM
07-11-2002, 13:01
Termin: Vet ikke jeg, siste mens var lenge siden, men jeg vet jo når det må ha skjedd, så terminen er ca midten av juli.

Symptomer: Neei, er litt kvalm, men har tenkt å ikke bli så kvalm denne gangen (!!!) så da så. Motstår både cola og kaffe nå - lille trille skal ikke få noen koffein-sjokk nei!.

Hvem har fått vite den store hemmeligheten: Mannen ble vekt. Ellers har jeg ikke plumpet ut med det til noen ennå. Når vi forteller det blir det i såfall til begge besteforeldre-parene samtidig. Helt likt skal det være...

Spesielle lyster: Litt mer sulten kanskje?

Hvilke kosttilskudd tar jeg: Prøvde å kjøpe folsyre i dag, men apoteket var ikke åpnet ennå. Får ordne det i dag eller i morgen!

Mamemi
07-11-2002, 22:24
Termin:
15. juli, visstnok :)

Symptomer:
Nei, lite av sånt. Mannen påstår puppene er større, selv kjenner jeg bekkenet og svimmelheten komme sigende på. Ellers har jeg mange andre grunner for tretthet og sult enn denne ferske graviditeten. ;)

Hvem har fått vite den store hemmeligheten:
To venninner. Punktum. Venter i alle fall på tidlig ultralyd før vi forteller flere. Ønsker vel egentlig å holde stilt til julaften før vi forteller familien. ;)

Spesielle lyster:
Om jeg har noen, så er det Pepper-Salami. Ellers har jeg erfaring med at disse lystene kommer i økter og at jeg egentlig styrer dem ganske så mye selv... :o

Hvilke kosttilskudd tar jeg:
Multivitamin, fiber og Omega3. Burde tatt Folat, må springe på apoteket å kjøpe. Noen som vet om jeg kan ta Chrom?