PDA

Vis full versjon : Juleskravling

Katty 68
18-12-2006, 10:54
.............

Ladyen
18-12-2006, 11:07
Er sånn nesten ferdig til jul jeg... og deilig er det. Har noen få julegaver igjen og litt innkjøp til mat. Men det er bare sånt jeg koser meg med....:fnise:

Hovedrengjøringen er ferdig så det er bare å ta seg en dans frem over nå med vaskefilla... litt smårydding er det også da men ikke noe slikt som er veldig masete...

Ute prøver sola å skinne og det er hvitt på bakken. Det er nok desverre ikke snø da som den lille frøkna mi gjerne vil se, men frost/rim. Regner med at det blir liggende i dag for det er kaldt ute.

Katty 68
18-12-2006, 16:48
..........

May Lise
18-12-2006, 16:54
Her skal det bli jul i hus i dag! Jeg har pyntet litt med julestjerner, noen nisser etc, lys og staker i vinduene. Problemet er rotet vi har akkurat nå når alt står på hodet i hus. Vi har masse esker fremdeles stående i kjelleren til min bestemor etter flyttesjauen. I dag skal sambo ut å hente juleesker og anlegget, slik at vi kan få spilt noe julemusikk her også. Gleder meg til å ta fatt faktisk..

I morgen er jeg undervisningsfri fra 12.10. Pleier å sitte noen timer etter det, men ikke i morgen. I morgen skal jeg handle resten av pakkene, før jeg henter jentene i barnehagen.

May Lise
19-12-2006, 14:59
Ja, her går "skravla" ser jeg.... Jeg har tatt litt juleferie jeg nå, fra i dag. I morgen er det kosedag for elevene, der vi bl.a "synger julen inn" hele skolen sammen i gymsalen. På torsdag er det i kirken før offisiell ferie begynner. Egentlig skulle vel jeg handle resten av presangene i dag, men det ble det ikke. Var litt trøtt. Handlet diverse hobbymateriell i stedet (skal lage, male litt med de små), før jeg hentet dem i barnehagen litt tidlig i dag. Ha en god dag.... Klem

Katty 68
20-12-2006, 15:45
................

May Lise
20-12-2006, 18:26
Heisan!
Jeg ble faktisk ferdig med presangene i går likevel. Jeg måtte ut å ordne med noe blomster til begravelse fredag, og tok resten av pakkene i samme slengen. I dag har vi da bare kost oss. Har hatt et lite juleverksted med de små, noe som resulterte i rett i badekaret etterpå, he,he...

Når det gjelder å shoppe til lille knøttet, har jeg ennå ikke fordøyd at jeg faktisk er gravid igjen tror jeg. Det er så uvirkelig, og dessuten er det vanskelig å handle når en ikke vet kjønn.

Julekjole har jeg også kjøpt, på H&M. fant en fin en på avdelingen for gravide faktisk. Finner svært sjelden noe finslig der synes jeg, men gjorde det denne gang. Helt enkel, svart, knekort, men det er jo "stæsjet" en har til som ofte gjør habitten...

Ladyen
20-12-2006, 19:30
Sitter og småstrikker noen smågaver til ungdommene jeg nå.... og er nå ganske ferdig med det meste... har bare å kjøpe en gave til lille frøken igjen. Den skal kjøpes i morgen når hun er i barnehagen... :fnise: :fnise:

Ellers skal jeg prøve å ta det med ro noen dager. Kjenner godt jeg har stressa litt vel mye i det siste....

May Lise
20-12-2006, 20:14
Det har vært litt kav på jobb denne uken, men ellers har jeg ikke stresset særlig. Jeg vet derimot med meg selv at selv om jeg tar livet med ro, kommer jeg til å stå langt til natt med hodet i vaskebøtta natt til lille julaften. Typisk meg å si at jeg ikke skal ta vaskingen så veldig seriøst, og så ombestemmer jeg meg når jeg først tar vakefilla fatt... Klem

Ladyen
20-12-2006, 20:27
Det har vært litt kav på jobb denne uken, men ellers har jeg ikke stresset særlig. Jeg vet derimot med meg selv at selv om jeg tar livet med ro, kommer jeg til å stå langt til natt med hodet i vaskebøtta natt til lille julaften. Typisk meg å si at jeg ikke skal ta vaskingen så veldig seriøst, og så ombestemmer jeg meg når jeg først tar vakefilla fatt... Klem

Kjenner igjen det ja, men jeg har ikke noe valg pga bekkenløsningen. Må bare ta det med ro jeg.... og jm ba meg ta det mer med ro enn ellers også pga kynnere...

May Lise
20-12-2006, 22:06
Kjenner igjen det ja, men jeg har ikke noe valg pga bekkenløsningen. Må bare ta det med ro jeg.... og jm ba meg ta det mer med ro enn ellers også pga kynnere...
Uff ja, bekkeløsning og kynnere vet jeg alt om fra de 2 andre svangerskapene. Har heldigvis ikke vært særlig plaget med dette denne gang (bank i bordet). Jeg hadde tendenser i begynnelsen, men etter en tid gikk det mirakuløst nok over, som om det skulle vært noe som datt på plass.... Mitt største problem denne gang er lavt blodtrykk og lav blodprosent. Har startet med B12 sprøyter pga blodprosenten, og det ordner seg forhåpentligvis snart noe. Går rundt og svimler en del, men har ennå ikke svimt av som kan være faren med det.... Slapp av du. Jul blir det uansett, på tross av "kaniner" i hjørnene. Klem

Ladyen
20-12-2006, 22:47
Er oppvokst i et hjem for det var noen som hadde vaskedilla. Både farmor og tanta mi vaska huset morgen og kveld og gjerne midt på dagen. Jeg bestemte meg den gangen at jeg ikke skulle være redd for å ha noen hybelkaniner i huset + at barn skal få lov til å være barn.

Her må ikke huset være vasket fra tak til vegger til jul. Storrengjøring tas på vår og tidlig høst. Gardinbytte og nystrøkne juleduker kommer på til jul og så tas det en dans eller to med vaskefilla... men ingen supernøye vasking nei...:fnise:

Edine
21-12-2006, 09:39
Julegaver og julekort ble vi ferdig med tidlig i forrige uke! Skal vaske litt her hjemme i dag, men gidder ikke DEN STORE rengjøringen! Magen er liksom litt i veien så det ganske tungt å drive å bøye seg hele tiden, dessuten skal vi nesten ikke være her i julen!

Prøvde meg for første gang på å lage juleknekk/karameller i går! Prøvesmakingen underveis var veldig lovende, men det endelige resultatet egner seg bedre som drapsvåpen enn som spiselig gotteri!http://www.nybaktmamma.com/plassen/images/smilies/nissefnis.gif Når mannen min kom for å legge seg i går kveld så han veldig lei seg ut og sa at kjøkkengulvet var ødelagt.....noen av karamellene hadde falt ned og knust parketten!!http://www.nybaktmamma.com/plassen/images/smilies/roflnisse.gif
Må nok prøve meg på en ny porsjon i dag eller i morgen!:himle:

Kommer nok ikke til å være her inne så mye i julen! Så for å være sikker på at jeg får sagt det så sier jeg det nå.....

God jul alle sammen!!!!:nissefar: :juletre: :snømann: :ktorn: :julegave: :kalle:

May Lise
21-12-2006, 13:47
Det er sikkert her i hus også, at vaskingen ikke er topp-prioritert denne jula (ingen jul for den saks skyld). Jeg er lærer og har bare (selv om det ikke alltid er bare-bare) vært i kirken med elevene. Meningen var å kjøre hjem å vaske etterpå. MEN, først gikk jeg på kaffebar med kolleger, så handlet jeg noen småting, og da jeg kom hjem satte jeg på julemusikk og hoppet i badekaret i stedet for i vaskebøtta, he,he...:glis: . Skal på kaffebar med venninner igjen i kveld, så da fikk jeg ta meg et mer ordentlig stell nå, før henting av jentene i barnehagen.

Når det gjelder baking er det 3 ting jeg vanligvis lager selv; kakemenn, pleskener og delfiakake. Jeg har ikke kommet så langt dette året, men tenkte bake med de små i morgen ettermiddag. Ellers har jeg fått tørrvafler av mormor, og kjøpt pepperkaker på butikken.

Vi skal i grunnen være hjemme en del i jula, så meg er det stor sjanse for å treffe her inne. Vi skal til mamma og pappa julaften, til svigers 2.juledag, men ellers har vi ikke noe program (heldigvis). Skal bli godt å bare roe ned og nyte ferien.

:nissefar: JEG ØNSKER OGSÅ ALLE EN RIKTIG GOD JUL:ktorn:

Taien
21-12-2006, 14:06
Jeg har falt litt ut her i det siste jeg...But I'm back!! :knegg:

Her går det bra..Vi var på ul mandag og fikk se et bankende hjerte. Det roet en nervøs sjel ganske bra. Nå er sjangsene store for at alt kommer til å gå godt!

Dagene går stort sett i soving,juleforberedelser og soving igjen. Litt småkvalm er en jo..men det hemmer meg ikke. :glis:

Mannen var ute i går å kjøpte juletre...uten meg! Så nå har vi lært at det ikke er en lur ting! Jeg har et tre som er større en halve stua...
Har dere sett "National Lampoons Christmas Vacation" med Chevy Chase? Vel...det er nesten sånn!! Jeg sitter her og venter på å se Snipp og Snapp..Mikke og Pluto..Bambi og Trampe..ja hele hurven komme dettendes ut av buskaset! Det er så tett at jeg kan ikke se stammen fra midten og ned..og oppover kan den skimtes..:humre: Det ER et flott tre..men så stooooort! Så det må nok litt frisering til i løped av dagen ja!!

May Lise
21-12-2006, 18:37
Kjekt å høre fra deg Taien! Godt at alt er i orden med den lille... Ikke rart dere ble nervøse.

Den erfaringen du nå har gjort deg med juletre gjorde jeg meg i fjor, og da bodde vi i liten leiligheten i byn. Denne gang har sambo nok en gang kjøpt tre uten meg, og i stua vi har nå synes jeg dette treet ble litt lite. jaja, dette treet er også fint, tett og jevn edelgran. Når du snakker om Snipp og Snapp har jeg sett filmen på dvd i dag , alltid like koselig. :lol:
Ha en fin kveld jenter...

Katty 68
21-12-2006, 19:30
...............

Katty 68
21-12-2006, 19:39
............

Ladyen
21-12-2006, 19:40
Nå er jeg ferdig med å steke opp 4 kg med medisterfarse....

Katty 68
21-12-2006, 19:45
...........

Ladyen
21-12-2006, 20:25
Selve julepyntingen skal ikke opp før på lørdag.... var i Oslo i dag og skulle gjøre ferdig handlingen men måtte avbryte så i morgen blir det ny tur til Oslo..... :) :)

Katty 68
22-12-2006, 13:11
............

Mankell
22-12-2006, 17:45
Hei alle sammen.
Stikker bare en rask tur innom for å ønske dere alle:

:fløyte:Ha en riktig God Jul!! :klem:

Katty 68
22-12-2006, 22:34
..........

May Lise
23-12-2006, 02:31
Ja, da tar jeg kveld, he,he... :lol: Tenk klokka er midt i natten, og om ikke lenge vil de små opp. Har altså da gjort meg ferdig med både vasking, rydding og pynting. Kom sent i gang, og derfor sent ferdig. I morgen skal vi da bare kose oss, bake litt, se julefilm etc... Håper alle får en fin lille julaften. Klem

Ladyen
23-12-2006, 08:57
God morgen jenter :D :D

Nå er det dagen før dagen.... og her skal vi ikke stresse i dag. Bare ut og kjøpe inn poteter for det kjøpte vi ikke i går. Ellers skal vi pynte huset og så skal vi ut og levere gaver.

Resten av dagen skal vi bare kose oss og nyte julefreden.

Calamare
23-12-2006, 09:20
Hallo jenter:glis:

Lillejulaften i dag:glis: Og jeg fyller 33 år.
Reiser til østfolk for å feire julen i dag:glis:

Ønsker dere alle en riktig god jul!!!!!!:glis:

Ladyen
23-12-2006, 09:25
Hallo jenter:glis:

Lillejulaften i dag:glis: Og jeg fyller 33 år.
Reiser til østfolk for å feire julen i dag:glis:

Ønsker dere alle en riktig god jul!!!!!!:glis:

Gratulerer med dagen

Katty 68
23-12-2006, 14:57
...........

fruenge
23-12-2006, 23:07
ønsker dere alle sammen en riktig god jul

Katty 68
24-12-2006, 12:32
..............

Calamare
24-12-2006, 12:47
Hallo Jenter!! God jul til dere alle!
Spiser dere grøt på dagen på julaften dere??
Her spiser vi mølje vi. Kl 12 eller 13
For dem som ikke hvet hva det er så er det møljebrød "ett spesielt
Flattbrød" med kraft og allehånde. For dem som liker det så har mange litt
ribbefett på toppen.

Guttene er helt overivrige etter pakkene under treet. Så vente tiden går
litt sakte for dem. Deilig og feire julen hjemme hos mamma og pappa i år.
Neste år har vi tre barn så da blir nok julen feiret hjemme.
Feirer

Katty 68
25-12-2006, 13:58
................

May Lise
26-12-2006, 19:39
:lys:Disse juledagene går kjempe fort.. Julaften var vi hos mine foreldre, sammen med hele min familie. Koselig, med pinnekjøtt på menyen, mmmmm! Vi var hjemme kl 23.30. Jentene sovnet i bilen på vei hjem, men hadde ellers ikke blundet i løpet av kvelden. Utholdende når noe spesielt skjer. I går hadde vi besøk av ene søsteren min med familie til kaffe, og i dag var det middag (oksesteik) hos svigers, og kaffe hos x-svigerinne etterpå. I morgen derimot skal vi ingenting. Godt det også. Da skal vi bare kose oss i heimen, gå på lekeplassen etc... Godt med fri noen dager til. Håper alle koser seg. Klem ML

May Lise
28-12-2006, 17:29
Uff, sitter her og venter på at Ikea-kjøkken skal leveres. Håper de kommer snart. Vi har vært låst til heimen i hele dag pga dette. Det eneste de sa da de ringte om leveringsdag var at de skulle ringe en halv time før de kom med det. Vi har planer i kveld også. Skal til naboer i 8, halv 9 tiden... Ellers nyter vi late dager. Herlig med fri. Klem ML

Katty 68
28-12-2006, 17:36
Ja her var det jo liv.. :knegg:
Stille og rolig her i huset også, vi har vært på julebesøk og har også jobbet litt. ( Er nok i mindretall der hvis en skal dømme etter trafikken på kjøpesenteret.)
Nyttårshelgen skal vi på hotell i Sverige, :hyper: der er det visstnok både svømmebasseng og boblebad, så jeg bør nok sjekke om bikinien fortsatt passer...:vekt_nei: :fnise:

May Lise
28-12-2006, 18:35
Ja her var det jo liv.. :knegg:
Stille og rolig her i huset også, vi har vært på julebesøk og har også jobbet litt. ( Er nok i mindretall der hvis en skal dømme etter trafikken på kjøpesenteret.)
Nyttårshelgen skal vi på hotell i Sverige, :hyper: der er det visstnok både svømmebasseng og boblebad, så jeg bør nok sjekke om bikinien fortsatt passer...:vekt_nei: :fnise:

Åhh, det hørtes godt ut med litt hotellferie. Dere må kose dere masse.

Denne jula hadde vi egentlig bare planer for julaften og 2.juledag vi, men jaggu har det gått i ett. I kveld skal vi til naboer, lørdag skal vi på restefest til en venninne, nyttårsaften til min søster og 1. nyttårsdag skal vi på middag til mormoren min.

De ringte forresten akkurat om kjøkkenet. Nå er de på vei, slik at vi slipper å stresse i forhold til nabobesøket. ha en fin kveld alle sammen.
Klem ML

Katty 68
29-12-2006, 17:14
............

Katty 68
29-12-2006, 20:55
Er visst bare meg på denne tråden i dag..:humre:
Snart bør det vel opprettes en ny tråd da julen går mot slutten.

Nå er jeg ihvertfall ferdigpakket og klar for hotell, god mat :nam: og avslapning! :heia::jippi::jippi:

May Lise
30-12-2006, 14:40
Er visst bare meg på denne tråden i dag..:humre:
Snart bør det vel opprettes en ny tråd da julen går mot slutten.

Nå er jeg ihvertfall ferdigpakket og klar for hotell, god mat :nam: og avslapning! :heia::jippi::jippi:
God tur! Kos dere masse, masse...
Klem ML

Amelita
30-12-2006, 19:37
Svarer deg her i stedet, jeg May Lise:

Velkommen skal du være. Kjekt at flere "melder" seg på. Håper du har hatt en fin jul. Ellers da? Har du et greit svangerskap så langt? Nysgjerrig som alltid jeg.....
Ja, julen har vært rolig og fin. Riktig hyggelig har det vært :nikker:. Vi var for første gang ferdig torsdag før jul! Dette var et resultat av alltid å stå og pakke inn pakker 5 minutter før vi skal i juleselskap og lignende :knegg:. Frister ikke til gjentagelse :grøss:.

Når det gjelder svangerskapet skal jeg virkelig glede meg over det når jeg kommer i uke 12. Krysser fingrene for at formen tar seg opp, og alle positive tanker kommer tilbake igjen :)

Ser at du venter 3. mann/dame og bøyer meg i støvet :tilber: Her blir det en til og ikke flere :humre:

Hvordan har deres jul vært? Og hvordan er formen din? Hvordan var den i starten?

May Lise
31-12-2006, 11:01
Kjekt dere har hatt en fin jul Amelita. Det har vi også, selv om den ikke akkurat kan kalles for rolig. Den har vært litt hektisk, noe som har skjedd hele tiden. Vi har vært hos familie og naboer, hatt gjester her, og senest i går var det restefest hos vennepar. Det har vært kjempe koselig, for all del, og vi har hatt late, deilige morgener før "programmet" har startet om dagene. I dag skal vi til søsteren min, hele min familie, 7 voksne og 4 små. Det blir kjekt.

Når det gjelder svangerskap, er dette det "beste" jeg har hatt. Jeg har for det første ikke vært kvalmen i det hele tatt, mens jeg i de forrige svangerskapene slet litt med mat hele veien. For det andre var jeg til å begynne med svært skeptisk denne gang, da jeg begynte å mistenke graviditet pga bekkenvondt (noe jeg også hadde med de 2 andre). Etter et par måneder derimot var plagene borte, som om noe "datt" på plass av seg selv inni der, deilig. Lavt blodtrykk og lav blodprosent har jeg denne gang som med de 2 andre, men en venner seg til å svimle litt inn imellom. Dessuten er det ikke farlig, så lenge det er under kontroll, og der hjelper B12 sprøyter meg. Jeg kjenner litt ryggplager nå etter hvert, men håper jeg holder ut på jobb til ordinær permisjon starter i april.

Lykke til fremover og et riktig Godt Nyttår til dere! Klem ML

PS! For et halvt års tid siden hadde jeg også bøyd meg i støvet for dem som ventet nr 3. Det kom ganske overraskende på oss, så du skal aldri si aldri...He,he...