PDA

Vis full versjon : sladrer for chris

May Lise
03-04-2007, 23:41
Etter et par dager med intens hodepine har chris vært på sykehuset til observasjon og prøver i dag. Alt står bra til med Lillefrø; god blodgjennomstrømning, hun veier ca 2700 nå og er 31 cm rundt hodet. Chris har protein i urinen, men blodtrykket er bra, så legene har foreløpig utelukket svangerskapsforgiftning. Det kan være allergien hennes som forårsaker hodepinen. Chris har blitt undersøkt av to leger, bl.a indremedisiner. Hun fikk reise hjem på permisjon for natten, men skal inn igjen før kl 10.30 i morgen. Hvis ikke hodepinen gir seg, skulle de visst vurdere røntgen, men dette er ikke noe chris ønsker. Hun har fått beskjed om å ta det helt med ro, er ikke så veldig engstelig, men er mest fornøyd med at Lillefrø har det bra.

Katty 68
04-04-2007, 09:45
:klem: til chris.

May Lise
04-04-2007, 10:09
Chris voknet kl 6 i dag med den samme hodepinen. Hun er tilbake på sykehuset nå. Det er bestilt flere prøver til henne, for å se om det er noen forandringer i forhold til i går. Hun virker selv i godt humør, og Lillefrø er livlig aktiv.

Kl 15.00
Hodepinen har ikke bedret seg, så nå snakkes det igjen og svangerskapsforgiftning. Lillefrø overvåkes, de er i gode hender, så foreløpig står alt bra til. Chris kjeder seg noe forferdelig, men er glad for god oppfølging. Det var derimot ikke dette hun hadde planer om i påsken. I påsken skulle tempoet roes, og ferien skulle nytes..

Kalinka
04-04-2007, 18:07
God klem til Chris og håper hun tar det like allvorlig som legene!!! Det er ikke noe å kjimse av. Påskeferien kan nytes neste år, bare den lille i magen fortsatt har det bra.

May Lise
04-04-2007, 18:12
God klem til Chris og håper hun tar det like allvorlig som legene!!! Det er ikke noe å kjimse av. Påskeferien kan nytes neste år, bare den lille i magen fortsatt har det bra.
Klart hun tar det alvorlig og ikke kjimser av det... Men, det er ikke noen kjekt å være inn og ut av sykehuset, samme hvor nødvendig det er. Det er helst chris de bekymrer seg for, ikke Lillefrø, for hun er allerede klar for verden skulle det vise seg nødvendig.. Chris nekter røntgen, da dette eventuelt kan være mer skadelig for barnet enn å føde det....

Thea_84
04-04-2007, 18:45
Uf stakkars Chris, håper det går bra med henne og bebisen i dagene som kommer.

May Lise
05-04-2007, 08:39
Chris fikk komme hjem på perm i går kveld også. Hun ble bedre av hodepinen og blodprøver var fine. Et nytt "problem" dukket opp i går; vondt øverst i mageregionen, og da hadde legene snakket om nyrene. Hun skal tilbake på sykehuset i dag hvis ikke disse smertene har gitt seg, og hvis hodepinen kommer tilbake. Hvis jeg hører noe skal jeg oppdatere før jeg reiser på hytta. Klem ML

Tidl. bruker
05-04-2007, 13:06
Hei hei Chris,
tvi tvi for at alt går med deg. Be dem undersøke om det evt kan være blindtarmen! Jeg hadde også veldig vondt øverst i magen og det var blindtarmsbetennelse( den var skjøvet langt opp). Hadde ikke vondt i hodet.
Lykke til,
Fanny

Kalinka
05-04-2007, 13:20
Ikke meningen å virke så krass!
Men jeg blir bare så redd. Selv om lillefrø har det bra i magen, kan det snu fort og da er det bra å være på sykehuset. :snill:
Skjønner at de er bekymret for Chris, godt de passer på henne.

chris
05-04-2007, 22:50
Hei hei Chris,
tvi tvi for at alt går med deg. Be dem undersøke om det evt kan være blindtarmen! Jeg hadde også veldig vondt øverst i magen og det var blindtarmsbetennelse( den var skjøvet langt opp). Hadde ikke vondt i hodet.
Lykke til,
Fanny
Høres ikke godt ut å både være gravid og ha blindtarmbetennelse.
men da hadde jeg vært en medisinsk sensasjon siden jeg opererte den bort for 6 år siden. :humre:

May Lise
28-04-2007, 00:38
(J.fr chris sin egen tråd: "Sykehuskontroll 27/4")

Jeg fikk melding av chris tidligere i kveld. Hun var da godt innlosjert på tomannsrom på sykehuset. Hun skulle få se litt på TV, før hun skulle få sovedosen sin. Hun var trøtt og sliten. Det hadde vært en turbulent, følelsesladet dag dette. I morgen skulle hun prøve å få nett-tilgang. Hvis ikke sladrer jeg litt for henne igjen.

May Lise
28-04-2007, 20:13
Chris sov ikke i det hele tatt natt til i dag, på tross av sovedose. Hun hadde mange tanker i forhold til å pøse på med medisiner for til slutt å kure, opp mot keisersnitt. Etter litt frem og tilbake, tror jeg hun fant roen med KS, både i forhold til Lillefrø og seg selv. I dag derimot hadde hun hatt besøk av en lite hyggelig lege, som blankt avslo KS, men som vil gi chris medisiner slik at hun kan bli "frisk" nok til å føde, nesten uansett hvor lang tid det vil ta. Chris var ikke særlig fornøyd med å få en slik kontrabeskjed. Hun sa fra til jordmor om dette. I morgen skulle hun få en annen lege, og fra mandag av skal hun få en fast lege å forholde seg til frem mot fødsel. Hun fortalte i siste melding jeg fikk, at Løvepappa og storesøs var på vei, og at de skulle se film... Skal bli spennende å høre hva dette ender opp med til slutt. Klem ML

May Lise
28-04-2007, 22:05
Jeg skal hilse så mye fra chris til dere alle sammen. Etter samtalen med jordmor ble humøret hennes noe lettere. Løvepappa og storesøster var på besøk og hadde med jordbær og bringebær med joghurt, så hun har fått kost seg litt i dag. Har også sovet noe i løpet av dagen. I morgen skal hun også få reise hjem, for noen timer. Da hører vi kanskje fra henne selv også... Klem ML

Katty 68
29-04-2007, 13:44
Venter spent på ny oppdatering! :hyper:

chris
29-04-2007, 19:01
Har fått permisjon fra sykehuset, men skal tilbake i kveld. Jeg har sovet ganske godt i natt, med litt oppvåkning pga hofter og bekken smerter. De vil gi meg sovedose i natt også.

I går hadde jeg en fæl opplevelse med legen som hadde vakt og bare gråt. Etter dette ble det bestemt at jeg skal kun følges opp av overlegen fra i morgen og at det skal legges en plan videre.

Siden jeg sov så godt i natt, og forhåpentligvis kommende natt også, og kroppen min reagerer veldig bra på sterkere medisinering kan det være aktuellt å la meg få føde naturlig. Dette vil bli bestemt i samråd med overlegen. Jeg håper selvfølgelig at dette kan skje istedet for ks.

Lillefrø har det fremdeles veldig bra og viser ikke tegn til å ville fikse dette selv med å komme ut frivillig. En bestemt liten frøken jeg har inne i magen.

linka2006
29-04-2007, 22:18
Har fått permisjon fra sykehuset, men skal tilbake i kveld. Jeg har sovet ganske godt i natt, med litt oppvåkning pga hofter og bekken smerter. De vil gi meg sovedose i natt også.

I går hadde jeg en fæl opplevelse med legen som hadde vakt og bare gråt. Etter dette ble det bestemt at jeg skal kun følges opp av overlegen fra i morgen og at det skal legges en plan videre.

Siden jeg sov så godt i natt, og forhåpentligvis kommende natt også, og kroppen min reagerer veldig bra på sterkere medisinering kan det være aktuellt å la meg få føde naturlig. Dette vil bli bestemt i samråd med overlegen. Jeg håper selvfølgelig at dette kan skje istedet for ks.

Lillefrø har det fremdeles veldig bra og viser ikke tegn til å ville fikse dette selv med å komme ut frivillig. En bestemt liten frøken jeg har inne i magen.

Høres ikke helt enkelt ut det der, Chris. Vil bare gi deg en god :klemme:, og håper at alt går greit uansett om det blir ks eller vanlig fødsel (håper selvsagt du får det som du vil, men sikkerheten må jo gå foran).

Håper du får en god natts søvn nå da, og venter spent på videre oppdateringer :)

May Lise
30-04-2007, 16:51
http://www.forumportalen.no/forum/images/smiles/icon_biggrin.gif Heisan! Gode nyheter...
Tidligere i dag satt Chris på sengekanten i spenning og ventet på den nye legen hun nå skal/skulle forholde seg til. Hun hadde pakket bagen, i den tro at hun ville bli sendt hjem med stekere medisiner for nyrene...

MEN, siste melding lyder:
"Ligger med registrering.. Jeg har 1 cm åpning samt myk livmorshals. Legen bestemte at vi skal forsøke å sette det i gang siden jeg er utsovet og nyrene er fine. Får derfor føde vanlig. Jeg har fått modningspille, og skal få en til om 6 time hvis det ikke er noe tak i magen til dess."

Dette er såååå spennende. Vi får krysse alt vi har! Klem ML

Katty 68
30-04-2007, 17:13
:heia: :heia:

linka2006
30-04-2007, 19:57
http://www.forumportalen.no/forum/images/smiles/icon_biggrin.gif Heisan! Gode nyheter...
Tidligere i dag satt Chris på sengekanten i spenning og ventet på den nye legen hun nå skal/skulle forholde seg til. Hun hadde pakket bagen, i den tro at hun ville bli sendt hjem med stekere medisiner for nyrene...

MEN, siste melding lyder:
"Ligger med registrering.. Jeg har 1 cm åpning samt myk livmorshals. Legen bestemte at vi skal forsøke å sette det i gang siden jeg er utsovet og nyrene er fine. Får derfor føde vanlig. Jeg har fått modningspille, og skal få en til om 6 time hvis det ikke er noe tak i magen til dess."

Dette er såååå spennende. Vi får krysse alt vi har! Klem ML

Heier på deg, Chris! Lykke til, da er du snart i mål! :heia: :yiiha: :heia: :yiiha:

May Lise
30-04-2007, 21:30
Foreløpig skjer det ikke så mye, skriver chris. Hun har nedpressfølelse i magen, og litt murring i mage og rygg. Kl 22 blir det ny undersøkelse og modningspille.
Klem ML

May Lise
30-04-2007, 23:09
http://www.forumportalen.no/forum/images/smiles/icon_smile.gif chris er nå ferdig med ny registrering, som viser gode tak i ryggen med jevne mellomrom. De vil ikke sette flere modningspiller siden kroppen reagerer så godt. De vil la kroppen hennes jobbe videre på egenhånd i natt. Gi henne en ny sovedose, slik at hun har krefter i morgen til å fortsette til fødsel. Enten blir det ny modningspille i morgen, de tar vannet eller kurer. Dette avgjøres i morgen.

Spennende, spennende.... Klem ML

May Lise
01-05-2007, 11:00
CHRIS HAR FØDT! Heisan alle sammen. Jeg har strålende nytt!
Kl 6.52 tikket denne meldingen inn på telefonen min:

"Jenta vår kom rett over kl 6. Hun er 3670 og 49. Fødselen tok 2,5 time fra det startet til hun var ute. Hun er helt perfekt"