PDA

Vis full versjon : Fødselsrapport fra Chris

chris
08-05-2007, 00:28
Fredag 27 april hadde jeg time til vekst estimering og ble jeg innlagt på sykehuset pga total kollaps av kroppen min. Allergien min slo meg så totalt ut og diabetesen gjorde at nyrene mine ikke virket skikkelig. Vi fikk beskjed av legen at kroppen min ikke ville tåle en naturlig fødsel og forespeilet KS som eneste mulighet. Etter å ha fått sterkere medisiner samt sovedose både fredag, lørdag og søndag, var kroppen min i så bra stand at de ville forsøke å modne meg. Kl 16 ble det satt modningspille og jeg hadde da 1 cm åpning.

Kl 22 ble det foretatt ny registering og magen min hadde så jevne tak at de ville la kroppen min få jobbe i fred til neste dag. da skulle legen beslutte om det skulle settes ny modningspille, kures eller ta vannet. Jeg fikk ny sovedose og medisiner og sovnet. Kl 0315 våknet jeg og tuslet på toalettet. Kjente at takene i magen begynte å gjøre vondt og ba jm komme. Jm konstanterte at det fremdeles bare var 1 cm åpning men at kroppen holdt på å gå i fødsel. Hun mente vi hadde veldig god tid. Denne jm hadde hatt masse vakter denne helgen og vi hadde en veldig god kjemi

Jeg fikk satt klyster siden jeg ikke hadde fått vært på do siste tiden, og merket også en tegningsblødning. Riene startet å gjøre ganske vondt og jm satte akupunktur i ryggen, ene leggen og en nål i pannen min. Kl 0430 fant vi ut at det var på tide å varsle mannen min. Han fikk beskjed om å komme, men kunne ta seg tid til både dusj og mat siden dette kom sikkert til å ta litt tid.

Etter å ha ringt ble jeg undersøkt igjen, da fant jm 4 cm åpning og jeg ble flyttet til en fødestue. Pga vanskelig skulderforløsning med storesøster ble gynekolog varslet og var i beredskap. Jeg fikk lystgass og riene kom kjempe tett. Jm ville jeg skulle ha mer pause i lystgass.bruken, men hun skjønte at riene mine kom kjempe tett og var skikkelig sterke.Rett etter gikk vannet og pga misfarging på fostervannet ble det satt en elektrode på lillefrø sitt hodet.

Kl 0520 kom mannen min og ble overrasket over å finne meg på fødestua med så sterke rier. Da hadde jeg 5-6 cm åpning. Mannen min brukte 30 sek før han kastet seg inn og hjalp til. Han stod med hodet mitt og gav meg vann mellom riene og masserte korsryggen under riene. Det gikk ikke lang tid før jeg merket trangen til å presse. Det var allikevel noe i hodet mitt som sa ikke press, bare pust i et par rier. Etter det klarte jeg ikke å la være å presse. Jeg lå på siden og fikk hjelp til å holde ene beinet oppe. Holdt rundt halsen til mannen min under pressriene og han oppmuntret meg til å fortsette å presse når han merket at jeg holdt på å slutte. I 10 min hadde jeg 7 rier og lettelsen var kjempe stor når jeg merket at lillefrø kom helt ut. Ingen skuldre som satt fast eller noe annet. Rett etterpå fikk vi høre verdens beste lyd når lillefrø satte i gang å hyle. (Gynekologen var tilstede siste 20 min ble jeg fortalt, men jeg registerte det ikke.)

Fødsel på 2,5 time er veldig intenst og jeg skalv i beina i nesten en time etterpå. mannen min fikk derfor lillefrø opp på brystet sitt til jeg kom til hektene igjen. Etter 3 timer ble storesøster fraktet til sykehuset og fikk være sammen med oss på fødestua i 1 time før barnevaktene hentet henne. Vi hadde en flott stund sammen, både jeg og mannen min fikk servert frokost med norsk flagg. Så var det tid for en dusj og vi ble fraktet opp på fam rom på barsel.

Det føltes som en stor seier å få et så velskapt barn samt å få føde henne naturlig.

http://upload8.postimage.org/243444/195.jpg (http://upload8.postimage.org/243444/photo_hosting.html)

May Lise
08-05-2007, 00:34
FANTASTISK... Alt jeg har å si... Klem ML

Donna
08-05-2007, 00:37
Gratulerer! :rørt: Flott rapport, jeg gråter :rødme:

linka2006
08-05-2007, 15:07
Kjempeflott rapport, Chris! Og gratulerer så mye med en nydelig jente!:blomst:

Storken
09-05-2007, 14:35
Åååh!!! Så nydelig ei lita tulle!!! :rørt: Og for en flott fødselsrapport... Håper jeg får en like fin fødselsopplevelse.