PDA

Vis full versjon : Ny "gammel" blivende mamma

Nessie
15-09-2009, 22:51
Hei allesammen!

Her kommer en gravid svenska på 38 år, som håper få bli med dere helt til mai!

Positiv test i morges, og jeg tørr knappt tro det...wow

Ja, det er mye som fortsatt kan skje... jeg fikk nettopp en melding fra en kollega som skulle ha i mars, att hun mistet i går kvell... så sitter med blandade følelser...
Skal jeg vente med å glede meg... se tiden an...:noia:

Neej, jeg kan ikke det, jeg er så spent! Uansett hva som skjer, er jeg faktisk gravid per dags dato, og jeg vil nyte det...
Fortsatt er jeg bare 4 uker på vei, og jeg har ikke noen symptomer, bortsett fra en hoven følelse "der nede" :flau:... men ser frem mot att de kommer :knegg:

Jeg gruer meg litt til hvordan dette svangerskapet vil bli, jeg er ju blitt litt eldre siden sist -vil det bli tyngre... hva vil søskene si... hva vil familien si... hva vil jobben si? Ja, det er mange spørsmål jeg har... og jeg håper få dele noen av dem med dere!

Dette med ønsket om att få en til kom faktiskt som litt av en sjokk for meg. Jeg har alltid vart helt på det klare med att jeg vare ville ha 2 barn, helt frem til i våras... da flyttet vi in i nytt, stort, fint hus, med masse plass.
Og da plutselig kom ønsket om en til liten en. Det var så rart. Nr 1 og 2 var liksom selvklare -men denne nr tre, føles som en ekstra kjærlighetsbonus, og jeg går bare omkring og ler når jeg tenker på att ett litet gullkorn endelig vokser i magen igjen. Det tok 8 pp med intens prøving (med stor delaktighet fra kosemannen :knegg:), så satt vi der med "gravid" lysende på pinnen!

Ska bli gøy å bli kjent med alle dere.:jupp:

Orkidè
16-09-2009, 22:12
Velkommen kjære deg vennen:klem: Endelig er du kommet deg over hit, ååå som jeg har ventet på deg:rørt: Dette skal gå så fint skal du se, ingen tvil på det:glis:

Nessie
16-09-2009, 22:51
Velkommen kjære deg vennen:klem: Endelig er du kommet deg over hit, ååå som jeg har ventet på deg:rørt: Dette skal gå så fint skal du se, ingen tvil på det:glis:

Tusen takk!
Så koselig å se deg her også! :klemme:

... og jeg ønsker så att du har rett!

C.D
17-09-2009, 08:44
Så koselig da! Og gratulerer så masse :blomst:
Er ikke så voldsomt med liv her inne på modne, men kanskje vi greier å gjøre noe med det nå? ;)

Nessie
18-09-2009, 20:53
Så koselig da! Og gratulerer så masse :blomst:
Er ikke så voldsomt med liv her inne på modne, men kanskje vi greier å gjøre noe med det nå? ;)

Vi får gjøre vårt beste :knegg:

Monkey
18-09-2009, 21:18
:sniker:

Grattis!! :blomst:

Husker deg vel fra SM-treffene i -07 jeg!! ;)

Eurild
19-09-2009, 20:18
Gratulerer så mye!! Med nr 3 i magen:)

Selv er jeg 37.. Jordmor mente at så lenge du har vært gravid før så ble det ikke så mye tyngre, siden man vet hva man går til.
Det var værre å være 1.gangs moden mamma?

Vet ikke helt jeg, det må da komme mye an på form og forventninger.

Selv er jeg veldig fin form. Men nå kommer alle minnene på om hvor slitsomt et svangerskap egentlig er! Det blir man jo vant med å fortrenge ikke sant. Etterpå husker man bare hvor koselig det var å stryke på magen!

Hvor gamle er dine 2 barn da?

Ønsker det lykke til og håper du når målgang i mai!!

Anais
27-09-2009, 09:14
Gratulerer så masse med spiren. Det var koselig å se at det var litt aktivitet her. Det er lenge siden sist jeg var innom her, fordi det så ut som hele fora var lagt ned. Men, det er altså noen som henger her fortsatt.

Jeg venter også nr. 3. Har to gutter fra før, og denne lille ser ut til å være en jente. Det er jo ekstra stas. Jeg er 42 år, og syns ikke dette svangerskapet har vært tyngre enn de to forrige. Den eneste forskjellen så langt er at jeg har vært mer kvalm og trøtt frem til uke 25 (er nå i uke 28), enn jeg har vært tidligere svangerskap. Men, det tror jeg ikke har noe med alderen å gjøre.

Det hadde vært veldig hyggelig om det ble mer aktivitet her igjen. For jeg savner å prate med litt jevngamle gravide damer.

Krysser fingrene for at den lille holder seg på plass.

Nessie
27-09-2009, 10:06
Gratulerer så masse med spiren. Det var koselig å se at det var litt aktivitet her. Det er lenge siden sist jeg var innom her, fordi det så ut som hele fora var lagt ned. Men, det er altså noen som henger her fortsatt.

Hei, Anis og allesammen! Ja vi får virkelig gjøre vårt beste å lage litt liv her inne. :jupp: Syns også det er koselig å snakke med litt jevngamle folk innimellom.

Jeg venter også nr. 3. Har to gutter fra før, og denne lille ser ut til å være en jente. Det er jo ekstra stas.

Jeg har 2 jenter fra førr... og regner med att nr 3 også blir detsamme. Både eg og min man jobber som flygere, og bland dem er det en overveiende del som får jenter...så... :knegg: Men det er fint det, da passer babyklærene 1 gang til, gitt!

Jeg er 42 år, og syns ikke dette svangerskapet har vært tyngre enn de to forrige. Den eneste forskjellen så langt er at jeg har vært mer kvalm og trøtt frem til uke 25 (er nå i uke 28), enn jeg har vært tidligere svangerskap. Men, det tror jeg ikke har noe med alderen å gjøre.

Jeg er ju fortsatt veldig tidlig da... men jeg føler enn så lenge ikke noenting! I mine førrige svangerskap var jeg både trøtt og kvalm ved denne tiden... så :noia: begynner blir litt misstenksom...
Ja, ja, en skal ju ikke ta ut sørgene på forskudd:sparke:

Bortsett fra att jeg ikke føler mye, så utgår jeg fra att jeg er gravid. Men ser så frem mot legetimen nå på torsdag -da får jeg i hvert fall vite sikkert att allt er greit derinne.

Er på jobb i helgen. Vi har simulator trening i London. (Hver 6. måned) Hvis man ser vekk fra oppdragen som må utføres, så er det faktisk deilig å vare vekke fra familien ett par dager. Sove til man våkner er en sjelden luksus :knegg:
Nå skal jeg ned og spise litt frukost -er litt uggen i magen før jeg får i meg første matbiten om dagen (ja, der er ett symptom forresten, jeg er konstant sulten :flau:)
Sen rekker jeg kanskje en tur til shoppingsenteret før vi begynner på an igjen... har sån lyst å kjøpe meg en bok, som jeg venter ska komma ut på engelsk nå i dagene.
Vi snakkes mer etterpå, jenter!

Nessie
27-09-2009, 10:12
Gratulerer så mye!! Med nr 3 i magen:)

Selv er jeg 37.. Jordmor mente at så lenge du har vært gravid før så ble det ikke så mye tyngre, siden man vet hva man går til.
Det var værre å være 1.gangs moden mamma?

Selv er jeg veldig fin form. Men nå kommer alle minnene på om hvor slitsomt et svangerskap egentlig er! Det blir man jo vant med å fortrenge ikke sant. Etterpå husker man bare hvor koselig det var å stryke på magen!

Hvor gamle er dine 2 barn da?

Ønsker det lykke til og håper du når målgang i mai!!

Ja, jeg håper att jeg vil fortsette vare i så fin form som jeg er nå :glis:

Mine baren er 2 og 4, begge fødde i juli... nå blir det førhåpningsvis en mai-baby, og det skal bli stas! Ellers tror jeg hele slekten (untatt meg, er fødde i juli -og det blir en skrekkelig masse kake som skal lages og spises den måneden!)
Har du flere barn?

*Lene*
01-10-2009, 10:58
Hei Nessie. Koselig se deg her inne også :)

Masse lykke til med spiren :blomst: