PDA

Vis full versjon : Enda flere....

Radisson
04-08-2011, 09:37
Hei alle

Jeg har lest litt gjennom forrige tråd og ser at mange som har skrevet der har termin snart, så tenkte kanskje jeg skulle starte ny gamlistråd:glis:

Mange av oss som ikke er rett ut av puberteten har jo en del unger fra før ser jeg, og det er jo stas! Jeg venter nå nummer 4 i april og det gleder jeg meg til. Har ikke sagt det til noen andre enn gubben og bestevenninna mi, og er spent hva reaksjonene vil bli. Ei venninne fikk nummer 4 i fjor, og hun fikk nesten bare reaksjoner a la " Enda flere? - Hvorfor det?" nesten ingen som husket å gratulere henne en gang. Skikkelig dårlig det der, så jeg er spent hvilke reaksjoner jeg får. Hvilke reaksjoner har dere andre som har fortalt om nr X fått? Eller dere som får første barn sent, hva sier folk, kom med gode og ikke så gode historier da:-)

Gyda
04-08-2011, 09:55
Vel, vi har ikke fortalt noen i familien om dette enda, for forrige gang nr 3 var på vei var det "Hva? Dere har jo akkurat fått minsten, holder det ikke nå?" som var reaksjonene. Da det gikk galt bestemte jeg meg for at det var slutt på å fortelle om det som skjer i livet vårt før jeg selv er klar for reaksjonene, så denne gangen tror jeg at jeg skal vente til jul med å fortelle det til noen. Eller kanskje påske. :rabla:
Men gode venner vet det, og det er i grunnen det koseligste.

minimarken
04-08-2011, 10:20
Ingen har turt å kommentere så mye på alder her, men har sett et par neser som rynker seg når vi sier noe om det :knegg:
Var ganske sene med å få det første barnet, så det var nok ingen overraskelse at nummer 2 kom ganske kjapt etter.

mrsv
04-08-2011, 20:44
Jeg hadde en spontanabort i vinter, og dette fortalte jeg noen kollegaer, et par av dem uttalte at noe sånt som: "det var vel kanskje bra? Du må vel ha nok med de fire du har?) Lurer på hva de sier nå når jeg alikevel skal ha nummer fem :sparke: Var hos legen i dag og hun "bøyde seg i støvet" sa hun.. Man får visst en heltestatus hos noen, men blir sett på som gal av andre dersom man velger å få en stor famile. :rabla:

mizuno
12-08-2011, 11:21
Jeg er fylt 41 år, og har ingen barn fra før. Har ikke fortalt at vi blir foreldre i januar til så mange ennå, men vi har fått utelukkende positive kommentarer til de vi har sagt det til. Og besteforeldrene er helt i ekstase, mine foreldre har ingen barnebarn fra før :glis:
Det er ingen småtasser i familien, så tipper lillegutt kommer til å bli rimelig bortskjemt, ja :rødme:
Vi gleder oss utrolig mye til han kommer!!!

Agape
15-08-2011, 21:32
Man får visst en heltestatus hos noen, men blir sett på som gal av andre dersom man velger å få en stor famile. :rabla:

Vi venter nr 5, og jeg har bare fortalt til noen ganske få foreløpig.- gruer meg litt til det blir offisielt - nettopp fordi jeg forventer reaksjoner av typen "holder det ikke nå?"
De 4 som har fått vite det er mine foreldre, en venninne og sjefen min. Jeg hadde forsåvidt forventet at de 3 første skulle bli glade, og at sjefen skulle reagerte mer avmålt. Virkeligheten var motsatt, foreldrene mine var egentlig ganske avmålte, venninnen mest bekymret over at jeg ikke kunne dra på byen med henne - mens sjefen min fikk gledestårer i øynene og ga meg en kjempeklem.....

Jeg har tenkt å vente så lenge jeg kan med å fortelle til resten av verden, men vet ikke hvor lenge det holder. Har allerede vært borte fra jobb noen dager pga kvalme og elendig form - og magen melder seg, ser jeg.
Kunne tenkt meg å få gjort unna duotesten først, ihvertfall.