PDA

Vis full versjon : November 2011 skravletråd!

Snartimål
03-11-2011, 00:51
Heisann "oldisser" :knegg:...her kommer en "oldis" til med spire i magen :rørt:. Jeg synes skravletråden var så uendelig lang at jeg tok meg den frihet og lage en ny, på opprordring fra Gulli ;)

Jeg er i uke 11 og venter baby i mai, dette blir mitt andre barn i "oldis-alder". Var 40 sist gang og blir 43 denne gangen ved termin :Puh: Har slitt med habituell abort siste året og flere blødninger i dette sv.sk. Nå håper jeg det skal gå bra for jeg passerte aldri uke 8 de gangene jeg mistet.

Jeg er fortiden sm og legen vil sm meg hele sv.sk pga det som jeg fortale over her. Så nå går jeg hjemme og koser meg og slapper av, men kvalmen og trøttheten merkes. Har gått ned 4 kg på tross av liten aktivitet og flere smådupper på dagene. Så dagene mine er litt kjedelige for tiden, går stortsett i det samme og jeg begynner å bli lei av å bare slappe av :knegg: Men jeg klager ikke for jeg får tross alt ta vare på meg selv og babyen, og den hadde det bra ved siste ul på mandag denne uken :)

Gulli_70
03-11-2011, 01:06
Får håpe du finner noe hyggelig å fylle dagene med, Snartimål. :)

Amaya
03-11-2011, 09:23
Synes det er så morsomt å se at det er liv i oldies gjengen også. Jeg har vært litt redd for at jeg blir veldig gammel med denne, jeg blir 39 ved termin. I tilegg vil jeg gjerne ha en til etter om vi får det til. Så var jeg med gutten min på 4 på håndballtrening her om dagen, og nesten alle foreldrene var folk jeg gikk på barne og ungdomsskole sammen med. Noen i mitt kull, og en del som var eldre. Er så godt å se at man ikke er alene om å ville ha barn selv om man er litt eldre.

Var på lekeland med poden her en dag og mamman min måtte forklare at hun ville ha bestemor pris. Unggutten i kassa sa at han turte ikke å spørre noen om de var besteforeldre lenger, for det kunne like godt være foreldre og han ville ikke fornærme noen:knegg:

mokkemikka
03-11-2011, 10:58
Som jeg nevnte i den lange, forrige skravletråden, er jeg litt lattermild. Da jeg fikk mitt første barn trodde alle jeg var storesøster. Ved foreldremøtes på skolen var jeg garantert yngste forelder og de andre foreldrene var på mine foreldres alder. Denne gangen er det litt anderledes. Merker det på foreldrene til de i barnehagen til minstemann og på uttalelsene til jentene mine, at jeg har vippet fra ung mor til voksen mor. Jeg var vel "normal" mor for 4-5 år siden. Når jeg nevner evt baby i nærheten av mine folk, enten det er familie, venner eller bekjente får jeg den berømte - du er vel for gammel og du har vel nok og du venter vel bare på å bli bestemor nu-

Hallo! Jeg er 36. Jo, det er de som er bestemor i en alder av 36, men det er de som er førstegangsfødende i samme alder. Kan ikke jeg få bestemme selv om jeg vil ha flere barn og når jeg skal få dem! Hmmm... Jeg er liksom ung voksen mor, på samme måte som jeg var voksen ung mor. Jeg var ikke 15-16 da jeg fikk første, men 19-20. Og jeg er ikke 46 nu, men 36. Syntes de skal holde kommentarene sine for seg selv.

Syntes synd på dem også. Det er jo mennesker som er misunnelige, tror jeg. Noen har ikke fått barn ennå( og er på min alder) og noen er ferdig med sin barneflokk. Jeg har selv bestemt meg for at jeg var ferdig i 2005. Så alt som kommer etterpå er jo overraskelser og gaver.

Mener ikke å fornerme noen her, og om jeg gjør det så si i fra. Jeg er flink til å trampe i salaten og tenker ikke over hva jeg sier før det er sagt ;)

mokkemikka
03-11-2011, 11:05
Heisann "oldisser" :knegg:...her kommer en "oldis" til med spire i magen :rørt:. Jeg synes skravletråden var så uendelig lang at jeg tok meg den frihet og lage en ny, på opprordring fra Gulli ;)

Jeg er i uke 11 og venter baby i mai, dette blir mitt andre barn i "oldis-alder". Var 40 sist gang og blir 43 denne gangen ved termin :Puh: Har slitt med habituell abort siste året og flere blødninger i dette sv.sk. Nå håper jeg det skal gå bra for jeg passerte aldri uke 8 de gangene jeg mistet.

Jeg er fortiden sm og legen vil sm meg hele sv.sk pga det som jeg fortale over her. Så nå går jeg hjemme og koser meg og slapper av, men kvalmen og trøttheten merkes. Har gått ned 4 kg på tross av liten aktivitet og flere smådupper på dagene. Så dagene mine er litt kjedelige for tiden, går stortsett i det samme og jeg begynner å bli lei av å bare slappe av :knegg: Men jeg klager ikke for jeg får tross alt ta vare på meg selv og babyen, og den hadde det bra ved siste ul på mandag denne uken :)
Oldis-mamma ;) Jeg er fossil, om du spør mine barn... Trenger man sm er det fint at man har muligheten til å få det. Du får henge her inne innimellom for å få tiden til å gå. Du skal se du finner på noe å gjøre mens du venter. Jeg er hjemme om dagen selv, så jeg prøver å finne på ting jeg kan gjøre. Dahhhh så lett...

Mammamia
03-11-2011, 11:06
Jeg føler meg ikke gammel :tøff: :dulte: Guttene mine er ikke mer enn 6 og 7 år.. er vel de som gjør at jeg føler meg ung :blafre:

mokkemikka
03-11-2011, 11:20
Jeg føler meg ikke gammel :tøff: :dulte: Guttene mine er ikke mer enn 6 og 7 år.. er vel de som gjør at jeg føler meg ung :blafre:
Tenker ikke på noen av dere som gamle. Selv er jeg bare 14+. Jentene mine ber meg skjerpe meg og ikke være fjortiss. så denne fjortissen skal ha sitt fjerde barn i en alder av 14+ :P Grunnen til at jeg er fossil, er jo at jentene mener jeg er det. Fordi jeg ikke skjønner noe. Men vi vet jo at mammaer skjønner mer enn unger aner ;) :klemmer:

Mammamia
03-11-2011, 12:02
Tenker ikke på noen av dere som gamle. Selv er jeg bare 14+. Jentene mine ber meg skjerpe meg og ikke være fjortiss. så denne fjortissen skal ha sitt fjerde barn i en alder av 14+ :P Grunnen til at jeg er fossil, er jo at jentene mener jeg er det. Fordi jeg ikke skjønner noe. Men vi vet jo at mammaer skjønner mer enn unger aner ;) :klemmer:

:knegg: :klemmer:

Snartimål
03-11-2011, 19:12
Får håpe du finner noe hyggelig å fylle dagene med, Snartimål. :)
Tja det blir en del sløving i godstolen med noen smådupper innimellom, men tenker det kommer seg når trettheten går over. Har begynt på et strikke prosjekt for en tid tilbake, så tenkte å fortsette på det. Ellers er det ikke så mye jeg gjør om dagene pga trøtthet og kvalme og frykt for å stresse og begynne å blø igjen. Tenker det kommer seg etter hvert, for det er mye jeg kan ta tak i her hjemme :nemlig:

Oldis-mamma ;) Jeg er fossil, om du spør mine barn... Trenger man sm er det fint at man har muligheten til å få det. Du får henge her inne innimellom for å få tiden til å gå. Du skal se du finner på noe å gjøre mens du venter. Jeg er hjemme om dagen selv, så jeg prøver å finne på ting jeg kan gjøre. Dahhhh så lett...
Ja veldig lett hvis jeg spør mannen, han har nok av oppgaver til meg...:knegg:

Jeg har barn i alderen fra 2 til 20 år og nest eldste på 18 år har hatt fast kjæreste i flere år allerede. Så bestemor kan jeg teoretisk sett bli når som helst. Håper likevel at de har vett og forstand til å få seg en utdannelse og en heim før barnebarna kommer - de har god tid på seg ennå! :blafre:

mokkemikka
03-11-2011, 23:04
For meg som eldstepia er 16, sier jeg at ho får IKKE bli mamma ennå. Jeg og pappaen hennes må bli ferdige først. Han skal vist ha sin 3 i februar og de har vist planlagt en til innen 3 år. ( Det er hennes første, men jeg sier ikke noe...) Og så skal jeg ha overraskelse i juli. Så ho får vente til ho er nærmere 20. Kan ikke be henne være bedre enn meg, men ho får vente til jeg er nærmerer 40. så en 3-4 år til er et minstekrav. Hvorvidt jeg kan sette krav til noe som helst er jo et eget tema og vi vet jo alle hva resultatet av den diskusjonen er. Men jenter, la meg leve i den illusjonen ei lita stund til ;)
:klemmer:

Gulli_70
04-11-2011, 00:09
Amaya: Er man heldig kan man få to tette, selv i godt voksen alder. Jeg må innrømme at jeg en gang i blant håper på tre tette, men tar raskt til vettet og tenker at jeg må ta ett steg om gangen. Vet ikke helt om jeg orker tanken på flere svangerskap - dessuten kan det hende jeg blir frarådet det pga helse.

Snartimål: Det er mye selskap i radio. Jeg hadde også glede av å låne lydbøker på biblioteket da jeg hadde noen uker med sykmelding for noen år siden. Da kunne jeg holde på med håndarbeid samtidig som jeg fikk med meg spennende bøker.

Dette med generasjoner er ikke lett. Unge besteforeldre, godt voksne foreldre, unge foreldre eller eldre søsken.... jeg skjønner godt at gutten i billettluka ikke tør å foreslå besteforeldrerabatt!

mokkemikka
04-11-2011, 00:41
Nemlig Gulli_70 og om man da ser ut som en unge selv og sitt eget barn blir tatt for å være en selv ( ja det har hendt) så hadde ikke jeg heller våget verken det ene eller det andre.

Min erfaring med to år mellom jentene var bare super. Men jeg har sagt på mine eldre dager *kremt* at eneste måten jeg kan få to tette barn er om de er tvillinger. Huff, jeg var jo ferdig med bleieskift m.m. :grøss: Elsker babyer og spesielt denne spiren og jeg gleder meg, men endelig var jeg der at jeg kunne gjøre noe. Ikke bare være mamma hele tiden. Vel, pappaen skal jaggu få stille opp denne gangen ;)

Amaya
04-11-2011, 09:20
Gulli_70 jeg tror vi setter av penger til ett eller to ivf forsøk. Går det på de så blir det to tette. Går ikke det, så skal jeg si meg fornøyd med to barn.

Mokkemikka da må jeg si du er heldig hvis du fremdeles kan bli tatt for å være fjortis. Her er det desverre ett par rynker eller fem som lett avslører at jeg er ferdig med tenårene:sparke:

Snartimål
04-11-2011, 13:16
Amaya: Er man heldig kan man få to tette, selv i godt voksen alder. Jeg må innrømme at jeg en gang i blant håper på tre tette, men tar raskt til vettet og tenker at jeg må ta ett steg om gangen. Vet ikke helt om jeg orker tanken på flere svangerskap - dessuten kan det hende jeg blir frarådet det pga helse.

Snartimål: Det er mye selskap i radio. Jeg hadde også glede av å låne lydbøker på biblioteket da jeg hadde noen uker med sykmelding for noen år siden. Da kunne jeg holde på med håndarbeid samtidig som jeg fikk med meg spennende bøker.

Dette med generasjoner er ikke lett. Unge besteforeldre, godt voksne foreldre, unge foreldre eller eldre søsken.... jeg skjønner godt at gutten i billettluka ikke tør å foreslå besteforeldrerabatt!

Jeg hører mye på radio eller har tv'n på, men lydbøker har jeg ikke tenkt på! Takk for tipset :)

Nei det er ikke enkelt i dag og vite om en er mor eller bestemor til barnet :knegg: Jeg var nylig i syden med barna mine. Der trodde de at min eldste datter på 20 år var min søster, og at hun var mor til min yngste på 2 år :tøff: Det var faktisk mange som spurte og var overrasket når de hørte jeg var mor til alle! :knegg: Tar det som et kompliment og håper de ikke bare var høffelige...:fnis:

mokkemikka
04-11-2011, 13:47
Mokkemikka da må jeg si du er heldig hvis du fremdeles kan bli tatt for å være fjortis. Her er det desverre ett par rynker eller fem som lett avslører at jeg er ferdig med tenårene:sparke: Jeg ser en eldre verson av meg selv når jeg ser i speilet. Men når jeg ser på bildene som ble tatt på sykehuset da ho på 16 ble født ser jeg ut som storesøster på 12 og når minsten på 4 ble født ser jeg vel ut som om jeg er 16-18 kanskje 20. Men jeg ser godt at jeg er eldre. Det ville nok du også gjort om du så meg. Vi kvinner ser sånn. På øyne, hender og slikt. Men i fjor jul fikk jeg spørsmål om hvordan det var å være 16 å feire jul hos mormor og oldemor uten mamma. Ehhhh... Jeg feiret jul hos min mamma og mormor og jeg er ikke 16. Jeg bare takket pent og neiet ;)

Lydbøker...
:tøff: Det var faktisk mange som spurte og var overrasket når de hørte jeg var mor til alle! :knegg: Tar det som et kompliment og håper de ikke bare var høffelige...:fnis:Tenkte ikke på lydbøker siden de er en del av hverdagen min allerede. Selvfølgelig skal du ta det for et kompliment!

hekto66
05-11-2011, 22:19
Hei.
Jeg er 43 og blir 44 1/2 ved termin.
Har hatt tre lette svangerskap før, så håper på det også denne gangen.
Hvor tidlig har dere bestilt legetime?
Har lest om duotesten, hva er det?

Gulli_70
05-11-2011, 22:28
Hei hekto66, velkommen hit! :vink:
Ta en kikk i Duotest-tråden (http://www.forum.snartmamma.com/showthread.php?t=379270)om du finner svar på det du spør om.

Her har oksekalven funnet ut at kraftige fraspark er morsomt. Jeg blir kjent med mine indre organer på en ny måte. :mumle:
Mannen lurte på om jeg ikke har dressur på ham... :fnise:

Mammamia
05-11-2011, 23:03
Ta en kikk i Duotest-tråden (http://www.forum.snartmamma.com/showthread.php?t=379270)om du finner svar på det du spør om.

Her har oksekalven funnet ut at kraftige fraspark er morsomt. Jeg blir kjent med mine indre organer på en ny måte. :mumle:

:fnise: så gøy. Gleder meg til å jeg kommer så langt at lille kirsebær har blitt større og gir liv og røre fra seg. En fantastisk følelse, som jeg aldri trodde jeg skulle få oppleve igjen :hyper:

Amaya
05-11-2011, 23:18
Det høres nå ganske koselig ut Gulli. Sist jeg var gravid så kjente jeg nesten aldri bevegelser fra poden jeg så jeg håper jeg får oppleve det denne gangen.

mokkemikka
06-11-2011, 12:53
Heia! Velkommen hit. Hvor langt har du kommet? Jeg skal ha en kjapp undersøkelse til uka i uke 6+1. Vet ikke om jeg får duo-testen siden jeg er så ung, men jeg skal spørre. Får jeg ikke det, skal jeg til vanlig "første kontroll" rett før jul. Du har vel kanskje skjønt mer om den testen nå. Men har du ikke det, så spør.

Det er noe jeg gleder meg til så er det å kjenne pia sparke meg litt. Gruer meg til jeg er så langt at ho ommøbelerer der inne. Men man kan ikke bare få det ene og ikke det andre. Har fått kynnere og tror det har rablet for meg. Kan jo ikke få det ennå. Er liksom ikke ordentlig gravid ennå. 5++ og kynnerer. Hva skal jeg gjøre resten av svangerskapet? :kokko:

Sikkert bare innbilding!

Snartimål
07-11-2011, 00:49
Hei.
Jeg er 43 og blir 44 1/2 ved termin.
Har hatt tre lette svangerskap før, så håper på det også denne gangen.
Jeg hadde første sv.sk. kontroll nå i uke 11, vanlig å ha den første kontrollen i løpet av uke 8-12. Duotest ser jeg du har fått linken til av Gulli, får du ikke svar der så bare spør igjen. Jeg har tatt duotest en gang for tre år siden, og skal på min andre i morgen da er det ul.

:rofl:...du trenger hvertfall ikke bekymre deg over om det er liv inni der, så du sparer deg for den bekymringen hvertfall :knegg:

mokkemikka
08-11-2011, 17:31
Er litt skeptisk til å åpne nye tråder på terminklubben min. Mange som har falt fra og det gjør meg enda mer usikker på om jeg har liv i magen eller om det er over. Man bærer vel på for mange tanker og følelser når man blir gravid, men jeg kan ikke vente til jeg blir uke 16 og jeg kan kjenne etter om ho sparker.

Det er sikkert helt fint i hulen min og jeg bryr meg jo om disse damene man har fått kontakt med som faller fra. Men jeg er splittet i den settingen. Når overskriftene er adjø, farvel eller takk for denne gang eller takker for meg, så kan man velge om man vil lese og evt når man klarer å lese det. Ikke alltid greit å lese når man skal ta seg en høneblund eller man vet man skal være hjemme alene ei stund. ( Nå kjærringa blir hysterisk og engstelig er det jo gjerit at gubben er der og slår inn noen fornuftige tanker.) Men når det ikke viser verken på overskriften eller via smiley hva det handler om, så gjør det ting værre.

Er jeg oversensitiv? :stønn:Skal jeg skjerpe meg? Eller er det kanskje noen som burde ta hensyn til oss/de andre? :kokko:Har ikke noen ønske om å være en heks eller å kreve noe fra de som har vært skikkelig uheldige. Vil dem bare vel, men vil velge selv når jeg skal ta tak i det. Er jeg urimelig? (Noen engasjerer man seg med og følger nesten inn på do, men det har blitt naturlig siden de følger prosessen på skravletrådene. Men jeg ser voksne damer har vett nok til å fortelle det i en egen tråd med "riktig" overskrift.)

Hva syntes dere damer om denne problemstillingen?

Gulli_70
08-11-2011, 19:44
Det er kjempetrist med alle som må takke for seg før svangerskapet egentlig har kommet skikkelig i gang. Tar på meg 'tykk hud' og skriver et svar....

Amaya
08-11-2011, 19:58
Det er kjempetrist med alle som må takke for seg før svangerskapet egentlig har kommet skikkelig i gang. Tar på meg 'tykk hud' og skriver et svar....

Samme her. Det er desverre noe som kan skje og da er det fint om noen kan trøste. Har jo selv SAer og en MA, synes at det må være lov å dele det også.

Gyda
08-11-2011, 21:51
Etter et turbulent år på miste-fronten selv skjønner jeg jo at folk takker for seg og at det finnes litt trøst i å få en klem fra fremmede, og jeg får vondt hver gang. Selv om det ikke er i min egen terminklubb engang (nå er jo den tiden forbi heldigvis, men tøft er det for de fleste tror jeg). Men det er greit at det går klart frem i tittel, og ingen skal føle at de MÅ inn og lese. Men det er nå engang en del av syklusen her inne, og siden jeg selv har vært i den kjipe enden 3 ganger det siste året klarer jeg ikke å holde meg unna heller, selv om jeg ikke svarer bestandig sender jeg alltid en god tanke.

Og jeg er 38 forresten, og får vel nesten "to tette" om man kan kalle ganske nøyaktig 2 år mellom for tette. ;) Håper og tror det skal bli fabelaktig, og uansett kjenner jeg at jeg er mye flinkere til å nyte både ungene og svangerskapet i denne alderen.

Frk. Lykke
08-11-2011, 23:43
Tungt når en leser at folk mister :cry:
Derfor har jeg lyst til å skrive noe positivt :knegg:

Har vært på UL i dag - del 2 av Duo-test. Fikk se et lite nurk som lå så fredelig å sov ned follede hender :wow: Det gjorde jobben for JM veldig enkelt å gjøre de nødvendige målingene. Alt så helt supert ut. 155 herlige hjerteslag. Veldig lav risiko for kromosmfeil :glis: JM vekket den lille slik at vi fikk se herlige bevegelser :hjerter: Jammen var nurket veldig villig til å vise hvem som lå der...........mitt lillegull skal få en lillebror :babygutt: når han er 14 1/2 mnd. Tenk så mye glede de vil få av hverandre etterhvert :) Blir sikkert veldig slitsomt med to tette, men jeg gleder meg som bare det!!!!
Ble også flyttet frem 2 dager, så ny termin er 12. mai :)
Fikk time til ordinær UL 8. des........gleder meg til å se lille nurket mitt igjen :wow:

Englestøv
09-11-2011, 00:09
Sniker meg inn å spør i farta - kunne du ta blod prøver på hjemstedet før duotesten?? eller taes den sammen med samtaletimen kanskje.....

Sorry - kaster meg inn i rekke her , litt utenfor emne kanskje....hihihi :rødme:

Jeg skal ikke på legetime før onsdag den 16 - da først skal legen sende henvisningtil Ullevål tenker jeg . Jeg sa til henne at denne testen skulle taes mellom uke 11- 14 , HVORFOR SKAL DU HA DET UTBRØT HUN DA !???
Litt av en lege jeg har fått tror jeg....jeg blir jo faktisk 39 år islutten av denne mnd da....
Hun kunne alt - for hun har jobbet som lege i 30 år......fikk jeg beskjed om... ble jeg skeptisk til legebyttei februar 11` .......JAAAA.....

Bare søknad og papirer blir sendt avgårde skal jeg vel være fornøyd kanskje.....:sparke::glis:

Klem
fra
Englestøv :blafre:

Amaya
09-11-2011, 08:48
Englestøv så bra med en så fin ultralyd. Jeg gleder meg veldig til min første ul på mandag. I dag skal jeg til legen å bestille duo test

mokkemikka
09-11-2011, 13:25
Tar på meg 'tykk hud' og skriver et svar....
Det gjør jeg også, men det jeg mener er at jeg må ta på meg tykk hud hver gnag jeg skal lese en ny tråd.
og da er det fint om noen kan trøste. Har jo selv SAer og en MA.Jeg har og litt historie bak meg og jeg trøster selvfølgelig. Det er liksom ikke det som er "problemet mitt". Jeg har trøstet en del jenter allerede. Men når jeg må mote meg opp for hver nye tråd siden det ikke er noe som gir forvarsel i overskrifta, blir det tundt. Kanskje fordi jeg involverer meg og engasjerer meg. Men jeg ønsker meg kun muligheten til å mote meg opp for de rette trådene. Er jeg for kravstor?

... det finnes litt trøst i å få en klem fra fremmede, og jeg får vondt hver gang.... Men det er greit at det går klart frem i tittel, og ingen skal føle at de MÅ inn og lese.

Og jeg er 38 forresten, og får vel nesten "to tette" om man kan kalle ganske nøyaktig 2 år mellom for tette.... jeg er mye flinkere til å nyte både ungene og svangerskapet i denne alderen.
Jeg vet det er mye trøst i omsorg uansett hvem det kommer fra. Det er det at jeg får velge selv når jeg skal gå inn på de aktuelle trådene. Man er litt emosjonell i utgangspunktet og når jeg blir kastet i det uten forvarsel og mulighet for å forbedrede meg blir jeg sittende og gråte.
Jeg har "to tette" med to års mellomrom. Jeg er glad jeg fikk to år mellom dem. Ville ikke hatt verken mer eller mindre. Eneste slitsomme med jentene er at med en gang den ene er ferdig med trass, pupertet eller lingende, kommer den andre etter. Så det blir ikke noen pusterom ;)

Har vært på UL i dag - del 2 av Duo-test. :wow:
Bra med positivitet. UL :sukk: Jeg gleder meg og er grønn av misunnelse. Skikkelig forelskelse på gang skjønner jeg. Liten gutt da, nåhhh... Dobbelt sukk :heia:

Jeg sa til henne at denne testen skulle taes mellom uke 11- 14 , HVORFOR SKAL DU HA DET UTBRØT HUN DA !??? Bare søknad og papirer blir sendt avgårde skal jeg vel være fornøyd kanskje..
:krysser: Hun er vel profesjonell nok til å sende avsted papirene. Skal jeg tippe på et legebytte fra og med neste år? Hvorfor er noen leger sånn? Er det dårlig kjemi mellom lege og pas eller er de legene sånn mot alle sine pasienter?

Jeg er uke 6 i dag :jippi: Skal bekrefte svangerskapet i morgen og da skal jeg spørre om jeg kan få duo-testen eller om jeg ikke får lov til å få den siden jeg er "ung". Og så må jeg huske å be om henvisning til Fødselslege/gynekolog i stedet for jordmor/fastlege. Ønsker ikke jordmor/fastlege. Det blir da å dra til fastlegen for de fysiske testene som skal gjennomføres ved hver kontroll. Har en lege som ikke er ulik Englestøv sin og jeg har møtt nok jordmødre. De er veldig greie å forholde seg til under fødsel, men svangerskaps-oppfølgingen deres føler jeg ikke behovet for.

Amaya
09-11-2011, 13:34
Men jeg ønsker meg kun muligheten til å mote meg opp for de rette trådene. Er jeg for kravstor?

Det mest ønskelige er jo at man vet hva en tråd handler om, og triste nyheter kan være tungt. Tror uansett at inne på ett forum som dette må man kunne takle det meste av det som har med svangerskap å gjøre, og det å miste er så visst en del av det.

mokkemikka
09-11-2011, 14:03
Det mest ønskelige er jo at man vet hva en tråd handler om, og triste nyheter kan være tungt. Tror uansett at inne på ett forum som dette må man kunne takle det meste av det som har med svangerskap å gjøre, og det å miste er så visst en del av det.
Jeg vet, jeg vet... Det er bare så tidlig ennå for oss alle og det er så opprivende. Jeg klarer ikke forklare omgivelsene mine hvorfor jeg braser i gråt. Men det er som du sier en del av det. Håper bare at jentene merker overskriftene slik at jeg kan mote meg opp. Da går det greit for meg.

Nu vil jeg ikke tenke mer på det. Blir jo sittende og grine hele dagen. EMO!!! Trodde jeg var ferdig med EMO-perioden i tenårene, men neida.:tullerdu: Bare bli gravid og så kommer det kastende på en som om hormoner deles ut i lufta vi puster inn. Nesten så jeg griner fordi det er tomt med kaffe i koppen eller at kaffen er blitt kald. Ikke kommet dit ennå, heldigvis. Men det føles som om det er det som venter bak neste sving.

Nå skal jeg hoppe meg rundt og ordne noen flere julegaver. Noen som er ferdig?

Snartimål
10-11-2011, 01:45
Tungt når en leser at folk mister
Derfor har jeg lyst til å skrive noe positivt :knegg:

Har vært på UL i dag - del 2 av Duo-test. Fikk se et lite nurk som lå så fredelig å sov ned follede hender :wow: Det gjorde jobben for JM veldig enkelt å gjøre de nødvendige målingene. Alt så helt supert ut. 155 herlige hjerteslag. Veldig lav risiko for kromosmfeil :glis: JM vekket den lille slik at vi fikk se herlige bevegelser :hjerter: Jammen var nurket veldig villig til å vise hvem som lå der...........mitt lillegull skal få en lillebror :babygutt: når han er 14 1/2 mnd. Tenk så mye glede de vil få av hverandre etterhvert :) Blir sikkert veldig slitsomt med to tette, men jeg gleder meg som bare det!!!!
Ble også flyttet frem 2 dager, så ny termin er 12. mai :)
Fikk time til ordinær UL 8. des........gleder meg til å se lille nurket mitt igjen :wow:

Så flott at det gikk så bra :) Fikk du se kjønnet så tidlig, var du ikke i uke 12 da du tok ul for duotest? De sa til meg sist at det var for tidlig å se kjønn. En liten prins var jo koselig, men var høy hjertefrekvens til å være gutt jeg hadde tippet jente utifra 155 ;)

mokkemikka
10-11-2011, 13:43
Der har jeg vært på GU og fått bekreftet svangerskapet. Jeg er for ung til å få duo-test. Jeg har fått henvisning til fødselslege/gynekolog. Temin min er 5 juli og jeg er i dag 6+1 og ikke minst;

Jeg har fått sett spiren. Jeg har fått sett et pittelite hjerte banke. Jeg er så lykkelig, så lykkelig:rørt:

Jeg er gravid på ordentlig og jeg skal bli mamma! *emosjonell oppførsel*:glis::rørt::kokko:

mokkemikka
10-11-2011, 13:45
Fikk du se kjønnet så tidlig, var du ikke i uke 12 da du tok ul for duotest?
Jeg fikk høre det var en gutt da jeg tok UL for minsten og da var jeg uke 11+ eller noe.

Smil
10-11-2011, 22:36
En liten prins var jo koselig, men var høy hjertefrekvens til å være gutt jeg hadde tippet jente utifra 155 ;)

Gutten i magen min har hatt alt fra 142 til 158 i hjerteslag.....og det hadde de tre jentene i magen min også, altså omtrent det samme som gutten som nå bor der....så det med hjerteslag og kjönn har jeg ingen tro på.

Snartimål
10-11-2011, 23:16
Der har jeg vært på GU og fått bekreftet svangerskapet. Jeg er for ung til å få duo-test. Jeg har fått henvisning til fødselslege/gynekolog. Temin min er 5 juli og jeg er i dag 6+1 og ikke minst;

Jeg har fått sett spiren. Jeg har fått sett et pittelite hjerte banke. Jeg er så lykkelig, så lykkelig:rørt:

Jeg er gravid på ordentlig og jeg skal bli mamma! *emosjonell oppførsel*:glis:S:rørt::kokko:
Så flott det er alltid godt å få bekreftet at hjertet slår :rørt:

Jeg fikk høre det var en gutt da jeg tok UL for minsten og da var jeg uke 11+ eller noe.
Da har de forskjellige "regler" for noe av det første de sa til meg når jeg la meg på ul-benken, var at det var for tidlig å se kjønn i uke 12...:vetikke:
Gutten i magen min har hatt alt fra 142 til 158 i hjerteslag.....og det hadde de tre jentene i magen min også, altså omtrent det samme som gutten som nå bor der....så det med hjerteslag og kjönn har jeg ingen tro på.
Da skjønner jeg at du ikke tror på det, men det har stemt alle mine 4 barn. Jentene har lagt på rundt 150 og gutten på rundt 130-140 :) Jeg tror jeg venter jente denne gangen pga voldsom kvalme, som har vært med alle jentene mine. Så jeg venter igrunnen bare på å få det bekreftet med hjerteaktivitet på rundt 150 :blafre:

Smil
10-11-2011, 23:43
Jeg tror jeg venter jente denne gangen pga voldsom kvalme, som har vært med alle jentene mine. Så jeg venter igrunnen bare på å få det bekreftet med hjerteaktivitet på rundt 150 :blafre:

Tror ikke noe på den med voldsom kvalme om man bärer jenter heller jeg :knegg:
Har aldri värt så kvalm som denne gangen som jeg venter gutt..bare for å kverulere litt altså....:fnise:

Frk. Lykke
10-11-2011, 23:59
Englestøv - Det eneste jeg vet er at blodprøven må minimum tas 1 uke før UL. Blodprøven kan gjerne tas på legekontoret hjemme :)

Snartimål - Ul for duo-testen tok jeg 13+6. Det var ingen tvil om at det var gutt. Så det godt mellom bena og til og med fra siden :glis: Lillegutten mitt som er 8 mnd lå også på 155 slag i minuttet. Men jeg har også hørt at jenter har høyere hjertefrekvens. Men vi får heldigvis se det igjen 18+1 på ordinær Ul :)

Snartimål
11-11-2011, 00:39
Tror ikke noe på den med voldsom kvalme om man bärer jenter heller jeg :knegg:
Har aldri värt så kvalm som denne gangen som jeg venter gutt..bare for å kverulere litt altså....:fnise:
:knegg: jaja, det er lov å ha forskjellige meninger og tro så det går fint. Jeg tror nok bare fordi det har stemt på meg, hvis ikke hadde jeg ikke trodd på det jeg heller! ;)

anne74
12-11-2011, 13:15
Jeg tror på det med kvalme og jentefoster - det er vel også vitenskapelig bevist?

Imidlertid er det vel slik at det må være flere "risikofaktorer" inne i bildet enn bare det at det er jentefoster. F.eks. at man har en tendens til å bli kvalm (f.eks. bilsyk), eller at man har magesårbakterier eller en hel haug andre faktorer som jeg ikke husker i farten :)

Personlig ble jeg sykmeldt ca 2 måneder i mitt første svangerskap - med jente. Jeg kastet opp "hele tiden", hodet banket og jeg greidde ikke å spise. Jeg trodde ikke jeg skulle hode ut. Noen dager bare grein jeg. Så var det to påfølgende lette svangerskap med bare et par uker kvalme og nesten ikke sykmelding, dette var guttesvangerskap begge. Nå har jeg vært sykmeldt i 7 uker med samme symptomene som i mitt første svangerskap, og jeg er overbevist om at det er en jente igjen. Det blir spennende å se om det stemmer på ultralyd (som blir i juletider, tipper jeg).

Smil
12-11-2011, 13:57
Jeg tror på det med kvalme og jentefoster - det er vel også vitenskapelig bevist?

Imidlertid er det vel slik at det må være flere "risikofaktorer" inne i bildet enn bare det at det er jentefoster. F.eks. at man har en tendens til å bli kvalm (f.eks. bilsyk), eller at man har magesårbakterier eller en hel haug andre faktorer som jeg ikke husker i farten :)

Jo, det er en liten overvekt av kvalme jentemammaer :) vitenskapelig bevist.

Jeg tenkte derfor dette svangerskapet at ettersom jeg var så inni hampen kvalm så var sannsyneligheten störst for jente (denne gangen også:glis:) og når i tillegg hjerteslagene var over 140 og vel så det, akkurat slik det var med de tre jentene jeg har fra för, noe som da skal indikere jente,( uten at det er vitenskapelig besvist altså...) så jeg fikk skikkelig sjokk da det viste seg at det var en gutt!

anne74
12-11-2011, 16:09
Jo, det er en liten overvekt av kvalme jentemammaer :) vitenskapelig bevist.

Jeg tenkte derfor dette svangerskapet at ettersom jeg var så inni hampen kvalm så var sannsyneligheten störst for jente (denne gangen også:glis:) og når i tillegg hjerteslagene var over 140 og vel så det, akkurat slik det var med de tre jentene jeg har fra för, noe som da skal indikere jente,( uten at det er vitenskapelig besvist altså...) så jeg fikk skikkelig sjokk da det viste seg at det var en gutt!

hehe :)
..det blir vel slik med meg også denne gangen, skal du se. Jeg er så overbevist om at det er jente at jeg nesten ikke tenker på at det like gjerne kan være en gutt :knegg: Det spørs om det ikke er alderen som spiller meg et puss. Det er åtte år siden sist jeg var gravid, og det kjennes faktisk på kroppen. Kanskje det er derfor jeg er så syk nå :urk:

Gulli_70
12-11-2011, 20:46
Frk. Lykke: Duotest tas ikke av JM, det er spesialister som holder på med slikt. ;) At vedkommende oppga kjønn er underlig, det synes ikke tydelig så tidlig. Jeg ville spurt på nytt om kjønn ved ordinær UL om du har tenkt å innstille deg på et bestemt kjønn. Det er supert at nurket koser seg i magen din!

Englestøv: Om du kan ta blodprøve annet sted avhenger av hvilket sykehus du sokner til. Jeg har hvertfall ikke fått lov å ta blodprøve lokalt av Ullevål/Riksen, men vet det gjøres andre steder i landet. Men de tar den i forbindelse med samtaletimen.

Fastlegen din er ikke helt riktig, virker det som. :kokko:

Nå skal jeg hoppe meg rundt og ordne noen flere julegaver. Noen som er ferdig?
Nei, jeg har knapt begynt å tenke på julegaver. Har et strikkeprosjekt som er halvferdig, ellers ingen ting "i boks".

Gratulerer med å ha sett bankende hjerte! :hjerter:

Frk. Lykke
12-11-2011, 21:39
Gulli_70 - Var så sikker på at det sto jordmor på skiltet hennes hihihi, mulig jeg så feil :rødme: Men det var den samme damen som tok Duo-test sist :) At hun sa kjønnet så tidlig overrasket meg også. Men skal selvfølgelig sjekke på ordinære UL 8. desember. Spiller ingen rolle for oss om det er jente eller gutt :glis: Vi er overlykkelige uansett hva det blir :knegg:

Radisson
12-11-2011, 23:08
Vel, det var ett hundre prosent sikkert en jordmor som foretok duotest på meg, antar de også kan få spesialisering i slikt? Flink var hun også, såvidt jeg kunne bedømme.

Frk. Lykke
14-11-2011, 11:23
Vel, det var ett hundre prosent sikkert en jordmor som foretok duotest på meg, antar de også kan få spesialisering i slikt? Flink var hun også, såvidt jeg kunne bedømme.

Jeg har sjekket papirene jeg også. Det var JM som utførte det :)

Gulli_70
14-11-2011, 20:52
De som tar UL for duotest har visst spesialkursing, men de kan ha ulik yrkesbakgrunn. Jeg tok altså feil. :sorry:

Amaya
14-11-2011, 21:09
Har vaert paa foerste UL i dag, og fikk se og hoere hjertet slaa. Fosteret var litt mindre enn det skulle ha vaert, saa ut som 6+3 i stedet for 6+6. Bekymringsfult nok til at de vil ha meg inn paa ukentlige ULer fremover. Det skal gaa bra denne gangen.

Gulli_70
14-11-2011, 21:14
Gratulerer med fin UL, Amaya!
Da jeg var 7 uker på vei ble jeg målt til 6 uker på vei, men på ordinær UL ble termin bare flyttet 1 dag i forhold til EL-termin. De vokser litt i rykk og napp i starten, dessuten er det jo store muligheter for målefeil. Det er fint de vil følge deg opp godt denne gangen. :heia:

Smil
14-11-2011, 21:19
Har vaert paa foerste UL i dag, og fikk se og hoere hjertet slaa. Fosteret var litt mindre enn det skulle ha vaert, saa ut som 6+3 i stedet for 6+6. Bekymringsfult nok til at de vil ha meg inn paa ukentlige ULer fremover. Det skal gaa bra denne gangen.

Så bra du får ukentlige ULer fremover, så kan du föle deg tryggere og ivaretatt!
Når det er sagt så höres det da ikke så bekymringsfullt med 6+3 vs 6+6 synes nå jeg da....så dette skal nok gå bra :)

Amaya
14-11-2011, 21:34
Så bra du får ukentlige ULer fremover, så kan du föle deg tryggere og ivaretatt!
Når det er sagt så höres det da ikke så bekymringsfullt med 6+3 vs 6+6 synes nå jeg da....så dette skal nok gå bra :)

Det gjoer jo egentlig ikke det, men etter at jeg hadde MA i sommer er jeg kanskje overnervoes for det meste.

Hvordan er det foresten aa fly tidlig i svangerskapet naar man har forhoyet sjangse for SA? Skal til Paris paa onsdag, saa det er jo ikke lange flyturen.

Gulli_70
14-11-2011, 21:45
Amaya: Så vidt jeg har hørt er det noen flyselskap som setter flyvertinnene på bakken tidlig i svangerskapet mens andre gjør det sent i svangerskapet. Dermed gjetter jeg på at det er motstridene informasjon om risiko. Men flyvertinnene har jo flyturer som yrke, det kan ikke være veldig risikabelt å ta en enkelt flytur til Paris. Heldiggris, forresten! :hyper:

Snartimål
15-11-2011, 00:03

Så godt å få det bekreftet at hjertet slår :blafre: Men syns tre dager forskyvning var lite og bekymre seg for. Jeg har tre SA og MA bak meg og ble flyttet nesten to uker tilbake på første ul. Da målte gyn fosteret til 4 mm og satt meg til ikke fullgått uke 6. Var på ny ul noen uker senere og da satt han meg frem igjen ca en uke og sa det var lett å måle feil når det var så lite. Uansett så er jeg satt 8 dager frem på ul termin iforhold til når el var, for den har jeg full kontroll på ;)

Så syns ikke du skal bekymre deg for de tre dagene, bare nyt graviditeten og at hjertet slår ;)

Radisson
15-11-2011, 23:17
Hvordan er det foresten aa fly tidlig i svangerskapet naar man har forhoyet sjangse for SA? Skal til Paris paa onsdag, saa det er jo ikke lange flyturen.

Fly er vel problem pga stråledose (bakgrunnsstråling fra atmosfæren) som blir høy hvis man flyr mye, som flyvertinner gjør, men en enkelt flytur har jo ingenting å si hverken for den ene eller den andre, så det har nok ikke noe å si for deg.

Snartimål
16-11-2011, 22:26
Da har jeg vært på Ul for duotest i dag og fått svar på prøvene. Jeg lå godt over risikogrensen på trisomi 13 og 18, men 21 var bare litt over risikogrensen. Legen mente det ikke var nødvendig å vurdere fostervannsprøve, så da tror jeg vi slår oss til ro med det. Fikk faktisk bedre/lavere risiko denne gangen, enn ved sist sv.sk for to år siden. Da tok jeg f.v.prøve men synes det var ubehagelig så jeg vil helst ikke ta den igjen + at det øker abortrisikoen med 0,5-1 %. Er hvertfall kjempe glad for at resultatet var såpass bra og at alt så fint ut på ul :rørt:

Smil
16-11-2011, 22:53
Så bra, Snartimål :) Den er nå litt nervepirrende den testen...man er skikkelig supernervös like för...og i de aller fleste tilfeller lettet etterpå :Puh:

Da kan du senke skuldrene og glede deg til förjulskos (og magekos) som snart står for dör :advent:

Snartimål
16-11-2011, 23:11
Så bra, Snartimål :) Den er nå litt nervepirrende den testen...man er skikkelig supernervös like för...og i de aller fleste tilfeller lettet etterpå :Puh:

Da kan du senke skuldrene og glede deg til förjulskos (og magekos) som snart står for dör :advent:
Jeg var ikke nervøs i det hele tatt faktisk, bare koste meg og var kjempeglad når jeg fikk se den sprellende levende babyen i magen :rørt: Hadde nesten bestemt meg på forhånd at om det ble et bedre resultat enn sist sv,sk for to år siden, da vil jeg slå meg til ro med det og droppe f.v.prøve. Det har vi vel egentlig blitt enig om nå, jeg er hvertfall enig med meg selv og det tror jeg mannen er også :) Ja nå skal jeg kose meg hjemme i førjulstiden med magen og juleforberedelser :)

Smil
16-11-2011, 23:18
Jeg var ikke nervøs i det hele tatt faktisk, bare koste meg og var kjempeglad når jeg fikk se den sprellende levende babyen i magen :rørt: Hadde nesten bestemt meg på forhånd at om det ble et bedre resultat enn sist sv,sk for to år siden, da vil jeg slå meg til ro med det og droppe f.v.prøve. Det har vi vel egentlig blitt enig om nå, jeg er hvertfall enig med meg selv og det tror jeg mannen er også :) Ja nå skal jeg kose meg hjemme i førjulstiden med magen og juleforberedelser :)

Jeg var skitnervös jeg like för :angst:....huff! Men så var dette förste gangen for meg med sånn type test og jeg tenkte mye hvisomatte og tenkomdittogdatt på forhånd... men heldigvis gikk det bra. Det er ihvertfall godt man får et slik resultat at man ikke "trenger å gå videre" med f.v.pröve, for det må väre en enda mer nervepirrende situasjon!

Snartimål
17-11-2011, 00:03
Jeg var skitnervös jeg like för :angst:....huff! Men så var dette förste gangen for meg med sånn type test og jeg tenkte mye hvisomatte og tenkomdittogdatt på forhånd... men heldigvis gikk det bra. Det er ihvertfall godt man får et slik resultat at man ikke "trenger å gå videre" med f.v.pröve, for det må väre en enda mer nervepirrende situasjon!
Ja å ta f.v.prøve var mye verre og ubehagelig, da var jeg nervøs da :nervøs:. Først var jeg nervøs for prøven og så var jeg nervøs for svaret på den...:neglebit:Så jeg er veldig veldig glad for det gode resultatet i dag og har vel slått meg til ro med det og at det mest sannsynlig går bra :ber:

Nora H
17-11-2011, 01:19
Hvor gammel må man være for å få duotest? Jeg er 37 og fyller 38 omtrent på terminen min i juli.

Smil
17-11-2011, 09:24
Hvor gammel må man være for å få duotest? Jeg er 37 og fyller 38 omtrent på terminen min i juli.

Er 38 år som er grensen i Norge.
Men jeg vet ikke om det er slik at om man er 37 og fyller 38 innen babyen blir födt, så får man duo-test :vetikke: Kanskje er de kjempestrikte på 38-årsgrensen...jeg vet ikke.

Men det er jammen rart med det....for jeg bor i Sverige og her tilbys alle kvinner over 35 en slik test (kalles KUB her)....merkelig at det er så stor forskjell egentlig på to land som Norge og Sverige da det gjelder dette :himle:

Gyda
17-11-2011, 09:42
Jeg tror det er alder ved termin de beregner, i alle fall var de veldig mye mer opptatt av det da tallene skulle regnes om til risiko.
Og jeg mener ganske bestemt at jeg kunne ha fått det i det ene svangerskapet som gikk galt, da skulle jeg hatt termin etter at jeg fylte 38, men var fremdeles 37 da det skar seg.

Og så bra du fikk gode tall, snartimål. Fv-prøve var aldri aktuelt for meg, jeg var så nervøs frem til vi fikk svaret på duotesten jeg, for hvis risikoen hadde vært så stor at de hadde anbefalt det tror jeg at jeg hadde slitt med avgjørelsen.
Det er jo nr 3 vi venter nå, så det er flere hensyn å ta enn om det hadde vært første.

Amaya
17-11-2011, 10:00
I går ringte de fra sykehuset for å si at det blir duo test på meg neste uke. Det blir mange legetimer og mye oppfølging, bare neste uke skal jeg til legen tre ganger.

Snartimål
17-11-2011, 12:20
Det er alder ved termin som er gjeldene :)

Jeg tror det er alder ved termin de beregner, i alle fall var de veldig mye mer opptatt av det da tallene skulle regnes om til risiko.
Og jeg mener ganske bestemt at jeg kunne ha fått det i det ene svangerskapet som gikk galt, da skulle jeg hatt termin etter at jeg fylte 38, men var fremdeles 37 da det skar seg.

Og så bra du fikk gode tall, snartimål. Fv-prøve var aldri aktuelt for meg, jeg var så nervøs frem til vi fikk svaret på duotesten jeg, for hvis risikoen hadde vært så stor at de hadde anbefalt det tror jeg at jeg hadde slitt med avgjørelsen.
Det er jo nr 3 vi venter nå, så det er flere hensyn å ta enn om det hadde vært første.

Takk :) Ja det er umulig å si hva man gjør før valget er der. Sist sv.sk tok vi f.v.p. for da viste duotesten dårligere odds enn denne gangen, og vi ble anbefalt å vurdere f.v.p. Vi tenkte at om f.v.p sa at det var noe galt ville vi avbryte sv.sk, ellers hadde det ikke vært nødvendig å ta den. Men da vi satt og ventet på svaret på f.v.p. diskuterte vi igjen hva vi skulle gjøre, men vet du hva...vi var faktisk ikke sikker på hva vi ville gjøre om vi fikk et negativt svar. Så det er umulig å si på forhånd hva man velger før man får det reelle valget...:sparke:

Så jeg tenker nå at gode resultater på duotesten, ubehag og økt abortrisiko ved f.v.p, habituell abort i forkant av dette sv.sk, blødninger denne gangen og det at jeg ikke vet hva jeg ville valgt om jeg fikk negativt svar på f.v.p., gjør at jeg velger å droppe det denne gangen. Jeg tror det skal gå bra for det så veldig bra ut på ul og jeg vil helst slippe å ta valget for det er kjempe vanskelig. Så jeg håper heller på at vi kan være heldig en gang til og få et frisk og velskapt barn :ber:

I går ringte de fra sykehuset for å si at det blir duo test på meg neste uke. Det blir mange legetimer og mye oppfølging, bare neste uke skal jeg til legen tre ganger.

Lykke til :)

Nora H
17-11-2011, 14:11
Takk for svar, dere! :) Ja, da er jo jeg kandidat for duotest, må vel få en time hos fastlegen da og få henvisning.

Radisson
18-11-2011, 21:12
Det heter at man skal være 38 ved termin, men jeg fyller noen uker etter og fikk godkjent, mens ei som blir 38 6 mnd etter termin fikk ikke ved samme sykehus så det er vel ei grense, men som ikke er helt absolutt...

Gulli_70
18-11-2011, 21:21
Snartimål: Kjekt det gikk fint på duotesten.

Amaya: Det høres litt slitsomt ut med tre avtaler samme uke. Håper ikke det skal fortsette slik.

Her har det vært ufyselig glatt i flere dager. Det er deilig det har blitt mildvær og trygt å både gå og sykle. Jeg har en viss forståelse for eldre som blir redde for å gå ut på glatta. :sparke:

Snartimål
19-11-2011, 00:09
Takk for svar, dere! :) Ja, da er jo jeg kandidat for duotest, må vel få en time hos fastlegen da og få henvisning.
Ja enten fastlegen eller gyn hvis du går til en. Gyn hennviste meg :)

Gulli: Takk :)

Amaya
23-11-2011, 11:36
Da har jeg snakket med sykehuset, av en eller annen grunn så var det ikke duo testen de hadde tenkt jeg skulle komme inn for, bare en tidlig UL. Jeg sa at det har jeg ikke har behov for det. Jeg er jo uansett inn på UL en gang i uka.
Så da ble jeg satt opp på duo test den 20 desember, så da får vi svaret før jul.

mokkemikka
23-11-2011, 13:19
Men, men :tullerdu: Ingen Duo? Tullinger! Bra du reagerte selv da. Og at du får duoen din. Skulle likt å vist selv, men sånn er det å være ungdom :glis:

Min kjære favorittlege (gynekolog/fødselslege) Har i dag gjort meg til en lykkelig kvinne. Jeg har fått sett overraskelse og hørt og sett hjertet banke og jeg har fått bilde.
<------------- :rørt:
Etter noen blødninger har jeg vært skeptisk, men han ønsker meg inn en gang til før jul. Ellers har jeg fått gode råd mot kvalmen og han "nekter" meg å sterrilisere meg. Det finnes mange alternativer før det sier han. Hans første kommentar da han så overraskelse var WOW denne var stor. 8 uker i dag og 15,5 mm CRL.

-danser, ler og gråter-

Gulli_70
24-11-2011, 21:54
Amaya: Godt du oppdaget at du var satt opp til feil undersøkelse. Og at det gikk greit å få satt opp duotest.

mokkemikka: Nydelig avatar! :elsker:

Jeg har vært på kontroll på sykehuset igjen, alt ser bra ut. Legen var forberedt denne gangen og det ble en fin opplevelse. Ny kontroll om knappe tre uker, det blir den siste ekstra timen som er planlagt. Svangerskapet nærmer seg slutten! Oksekalven er estimert til 2,5 kg og er så gammel at om jeg skulle gå spontant i fødsel nå så blir det KS og ingen forsøk på å holde babyen lengre i magen.

Amaya
25-11-2011, 10:26
2.5 allerede er jo bra, min var det da han ble født han. Så du skal ha planlagt ks? Ikke lenge igjen nå, spennende

Gulli_70
25-11-2011, 21:34
Amaya: Ja, jeg er satt opp til planlagt KS i romjula. Førstemann var hele 3,6 kg, til tross for at hun ble fisket ut på 36+3. Det var en del som lurte på om jeg hadde bommet med en måned på termin, men det skilte bare en dag mellom EL-termin og UL-termin.

Upsy Daisy
28-11-2011, 15:25
Da har jeg snakket med sykehuset, av en eller annen grunn så var det ikke duo testen de hadde tenkt jeg skulle komme inn for, bare en tidlig UL. Jeg sa at det har jeg ikke har behov for det. Jeg er jo uansett inn på UL en gang i uka.
Så da ble jeg satt opp på duo test den 20 desember, så da får vi svaret før jul.
Eg gikk faktisk først til legen for henvisning til tidlig UL på sjukehuset her, og så vart eg videre henvist derifra til neste sjukehus for duotesten :rabla: ...

Gulli_70
19-12-2011, 15:58
:ropert: Desembertråden ligger her. (http://forum.snartmamma.com/showthread.php?t=380560)