PDA

Vis full versjon : Det letteste svangerskapet

Smil
15-01-2012, 14:48
Som godt voksen på 37 år, så hadde jeg en forventning om at dette svangerskapet skulle bli liksom det tyngste/mest slitsomme eller noe i den duren, siden jeg jo närmer meg 40...
Men faktisk har dette svangerskapet hittil värt det letteste egentlig hvor jeg har bekymret meg minst og hatt minimalt med plager. Jeg har ikke engang bekkenlösning ennå!? Det hadde jeg til gangs med nr.2 og nr.3!

Hvordan opplever dere andre godt voksne damer dette svangerskapet kontra evnt tidligere svangerskap i yngre alder?

Gulli_70
15-01-2012, 19:01
Bra du er i fin form, Smil!
Mine to barn har jeg fått etter fylte 40. Jeg har ikke vært sykmeldt en eneste dag i svangerskapene. Men jeg hadde mye vann i kroppen med førstemann, så jeg vil si det siste svangerskapet har vært lettere fysisk. :)

melody
02-02-2012, 18:23
Så bra da:)
Min form blir værre for hvert sv.skap:urk:
Med nr 1 (33 år) var jeg kvalm og kastet opp hele sv.skapet.
Med nr 2 (34 år) var jeg plaget med litt kvalme, men fikk vonde bekkenplager-
Med nr 3 (37 år)har jeg kastet opp lenge (mye frem til uke 23, og nå og da etter det) og har veldig bekkensmerter. I tillegg har jeg hatt høyt stoffskifte, lavt jern og mye hodepine.
Men men, det nærmer seg premien:glis:

Bonus
02-02-2012, 23:19
Nr 1 og 2, da var jeg 27 og 30, var lette svangerskap med lite plager.
Nr 3 kom da jeg var fylt 40, og hadde det mye verre, veldig slitsomt på slutten.
Nå er jeg straks 43 år og venter nr 4, og har vel alle plagene i boka!!:urk:

Gyda
03-02-2012, 01:23
Så flott!
Jeg har samme erfaring, det første svangerskapet var verst og da var jeg 30. Hadde alle plager og noen til, og var i båsen "risikosvangerskap". Nr 2 var enklere enn det første, men jeg var krykkeavhengig med bekkenløsning fra uke 15-16 oh helt til 8-9 mnd etter fødsel. :urk: Var 36 da minsten ble født.
Nå er jeg 38, snart 39, og har hatt det letteste svangerskapet og fineste fødsel, det er nesten så jeg har lyst til å gjenta det. :kokko: