PDA

Vis full versjon : Mer symptomer for oss som er eldre?

Karijohanne
12-10-2012, 17:38
Jeg har hatt flere svangerskap/fødsler før. Nå denne gangen er jeg mer kvalm og har mer ømme pupper enn jeg kan huske noen gang før. Har dere andre merket noen forskjell i forhold til tidligere svangerskap, eller er det like ulikt som alle svangerskap kan være?

Har forresten barn av begge kjønn fra før.

Dolly
12-10-2012, 18:11
Jeg er mer kvalm, ellers likt..

LadyC
12-10-2012, 18:14
Hei,

Jeg har 2 normale graviditeter og 3 MA/SA å vise til før dette svangerskapet..
Jeg føler at det har vært ganske så likt med alle, kanskje litt mer småkvalm i første svangerskap og i dette, 10 år i mellom :tullerdu:

:)

Beathemor
12-10-2012, 21:36
Har fler og sterkere symptomer enn jeg hadde da jeg var yngre, formen min er dårligere enn da jeg var yngre også, regner med det er helt naturlig.

celib
13-10-2012, 00:12
Jeg har hatt et superenkelt (første) svangerskap uten noen typiske plager i det hele tatt, til tross for alderen. Ingen kvalme, ingen halsbrann, minimalt med smerter i bekken... Har blitt litt hoven i hender/føtter de to siste ukene før termin, det er alt!

BeeBobb
19-10-2012, 10:56
Jeg ble veldig tidlig kvalm denne gangen, og lurte på om det kunne skyldes tvillinger. Jeg har dog bare fått påvist ett embryo :-) Har begge kjønn fra før.

Annki75
19-10-2012, 11:43
Dette er mitt 5 svangerskap (siste endte i SA i uke 9/10), første gang var jeg 21 år, nå er jeg 37 år, har ikke hatt noe symptomer så tidlig i svangerskapet i noen av dem. Jeg har bare gutter.

Pink Penguin
01-11-2012, 14:33
Tja. Ble gravid for første gang da jeg var 39, og er gravid igjen på en alder av 41. Hadde nesten ingen symptomer forrige gang bortsett fra trøtthet og lettere hodepiner i 1. trimester. Samme denne gangen med lettere kvalme (og et par ganger oppkast) i tillegg men det virker som 2. trimester har så langt vært samme som før, dvs. at hadde jeg hatt "riktig" kroppstype kunne jeg hatt hovedrolle i "Jeg visste ikke jeg var gravid"...

Kakaduen
02-11-2012, 11:46
Synes å huske noen avisoverskrifter der det stod at yngre gravide er mer sykmeldt enn eldre. vet ikke om det da skyldes at de er mer plaget eller om de eldre bare har litt større smertegrense for hva som skal resultere i en sykemelding...

*camie*
10-11-2012, 09:59
Hadde ingen symptomer på at jeg var gravid denne gangen bortsett fra at jeg fikk en helt enormt bra luktesans. I tidligere svangerskap slet jeg med ekstrem kvalme, ømme pupper og tidlig bekkenløsning.

Bekkenløsningen meldte seg plutselig i uke 30. Formen har generellt vært dårlig fra uke 22, har vært mye slapp, uopplagt, fort andpusten og veldig høy puls ved anstrengelse. Viste seg at jeg manglet b12, folat, jern og noe annet jeg ikke kommer på. Jerntablettene har ikke fungert, bare skapt magetrøbbel. Ble tidlig plaget av kynnere og de to siste ukene har vært preget av ekstremt nedpress og masrier. Sistnevnte skal vistnok i følge jordmor være vanlig når man er flergangsfødende. Mulig det er vanlig, men pokker så slitsomt! :urk:

Opplever at svangerskapet denne gang på langt nær er like enkelt som for 14 år siden....Så at alderen har noe å si for mitt vedkommende er det ikke noe tvil om. :sparke: