Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Blogger
Nå er det andre gangen jeg prøver å blogge her. Forrige gang var sommer `08, men da endte det desverre i min tredje MA i tillegg til en tidligere SA. Har fått diagnosen hab.ab. og får ekstra oppfølging - så håper at spiren klorer seg fast denne gangen

Det er mye som skjer i et gravid hode, så her kommer jeg til å poste tanker, følelser, usikkerheter og sikkerheter

Og sannsynligvis en hel haug med totalt unødvendige innlegg
Gammel

UL i dag - blandede følelser

Postet 24-11-2009 kl 17:11 av Meo
24.11.09
Trodde jeg var 6+2
, men...

Tja... Han satte meg tilbake ni dager. Han mener jeg er 5 uker i dag, men trodde han kunne se et hjerte slå. Da har jeg altså fått positiv test mellom 2+5 og 3+0, noe som for meg er veldig usannsynlig. Og at hjerte slår 5+0 er også usannsynlig. Så jeg håper at Lille Spire bare har gått litt i dvale og derfor er så bitteliten eller så er jeg redd for at den utvikler seg dårlig og at denne også faller fra. Ny UL neste tirsdag...
Meo sin avatar
Meo
Veteranmedlem
Postet i Ukategorisert
Kommentarer 2 Meo er logget av
Gammel

Jeg ELSKER tickeren min, men hater denne perioden!

Postet 20-11-2009 kl 02:02 av Meo
5+5
20.11.09

Denne perioden er forferdelig. For det første har jeg en del symptomer jeg ikke er vant med å ha. Eller, jeg kan ikke huske å f.eks ha hatt dem med storesøster, men min søster mener at jeg absolutt hadde dem. Såeh... Men symptomer er jo positivt! Jeg er kvalm, masse luft som kommer begge veier, trøtt, ømme pupper, mensmurringer, strekkinger og stikkinger og alt annet enn matlyst Har gått ned 2-3 kg på 1,5 uke. Føler at denne perioden kun er full av ubehageligheter og usikkerheter

Men men, det er jo en del av pakka vi er så glad for

Så var det tickeren min da. Det er så FANTASTISK godt å se den hoppe fra 5+4 til 5+5. En dag nærmere UL. En dag nærmere 12-ukers grensen. En dag nærmere målet :hjerte: Jeg føler at tiden står stille og at jeg ikke kommer meg fremover, men tickeren beviser at jeg i dag er en dag lenger på vei i går. Og har hjertet begynt å slå, tro? La oss krysse fingrene og håpe det ...
Meo sin avatar
Meo
Veteranmedlem
Postet i Ukategorisert
Kommentarer 0 Meo er logget av
Gammel

5+4 - et lite hjerte banker

Postet 19-11-2009 kl 11:27 av Meo
5+4 - 19.11.09

Ja, hvis alt går som det skal så finnes det er lite hjerte som banker inni magen min nå Jeg er så spent på ultralyden på tirsdag at jeg skjønner ikke hvor jeg skal gjøre av meg Slår hjertet? Slår det ikke? Er eventuelt HcG`en høy? Kan det hende at jeg er kortere på vei enn forventet og at vi bare må vente litt? Jeg har titusen spørsmål i hodet mitt og jeg prøver å overbevise meg selv om at jeg kommer til å føle meg tryggere etter den UL`en. Men jeg vet jo at jeg ikke er trygg likevel. Jeg har tidligere mistet 4 av 5. Forrige gang steg HcG`en som den skulle, ultralydene så kjempe fine ut, hjertet banket sterkt og flott i både uke 6 og 8. Tilbake på ul i ca uke 11. Der lå Lille død... Så man har desverre ingen trygghet. Og jeg klarer ikke bestemme meg for om jeg burde slappe helt av etter tirsdag eller om jeg ikke skal tillate meg selv å glede meg ennå?

Uansett gleder jeg meg til tirsdag. Det skal bli godt å se om Lille...
Meo sin avatar
Meo
Veteranmedlem
Postet i Ukategorisert
Kommentarer 1 Meo er logget av
Gammel

5+2 - nervøsiteten stiger

Postet 17-11-2009 kl 20:51 av Meo
Har gått forholdsvis bra den siste uken, men kjenner at jeg begynner å bli nervøs for at dette ikke skal gå bra. Nettopp fordi at jeg (som alle andre her inne) ønsker så veldig, veldig at akkurat denne Lille Spiren skal sitte! Kvalmen har kommet og gått, men i dag har jeg ikke vært i nærheten av like øm i puppene. Og jeg har vondt i magen Seriøst, jeg tilter av dette

Jaja, 7 dager til UL Frem til da får jeg bare puste rolig og tenke gode tanker
Meo sin avatar
Meo
Veteranmedlem
Postet i Ukategorisert
Kommentarer 0 Meo er logget av
Gammel

Skal jeg ta en ekstra UL?

Postet 13-11-2009 kl 11:31 av Meo
Jeg vil, jeg vil, jeg vil!

Jeg skjønner at jeg høres ut som en trass fireåring, men jeg vil så veldig at dette skal gå bra! Og jeg er jo litt uggen. Og det strekker og stikker litt i magen i ny og ne. Men jeg har ikke den "jeg føler at det er noe der" følelsen. Og jeg skal jo på ul 24. nov (6+2). Og jeg får jo regelmessig UL etter det, siden jeg har diagnosen habituell abort. MEN - jeg vil på en denne uken også Er 5+0 på søndag og jeg skjønner at jeg sannsynligvis ikke får sett hjerte slå. Men kanskje jeg bare kan se at h*n har vokst litt? Bare se at det går riktig vei?

Det er ikke sunt å være så bekymret

Måtte ta en test til i går... Kunne jo ikke være gravid og IKKE prøve den med ukeindikator! Men den regner anderledes enn legen. Så når det står 2-3 uker her ville legen ha sagt 4-5 uker.

Nææ, jeg får finne...
Meo sin avatar
Meo
Veteranmedlem
Postet i Ukategorisert
Gammel

Testehysteri og svineinfluensa...

Postet 11-11-2009 kl 11:27 av Meo
Oppdatert 11-11-2009 kl 16:54 av Meo
11.11.09
4+3 (tror jeg)

Har tatt en test til i dag Med vilje brukte jeg ikke morgenurin, men presset ut noen dråper sånn for en halvtime siden Siden det fortsatt er et par uker til jeg får ny ul må jeg ha en annen måte å følge med på

Anywhoooo - i dag var testen sterkere. Men jeg klarer rett og slett ikke tro på at det er noe der. Søsteren min sa noe klokt noe. Kan det rett og slett være en forsvarsmekanisme at jeg ikke hopper i taket ennå, fordi jeg har blitt så veldig lei meg tidligere?

Også var det denne svineinfluensaen da Jeg fikk det påvist i forrige uke og både mann og storesøster ble også syke. Da kan vi regne med at alle tre har hatt det? Og er vi derfor immune og vaksine ikke er nødvendig? Hva vil det si for Lille Spire at jeg har hatt det? Har det noe å si når jeg er så kort å vei?

Ettermiddagstest 09.11.09:
...
Meo sin avatar
Meo
Veteranmedlem
Postet i Ukategorisert
Gammel

Og endelig kan jeg begynne å blogge her igjen!

Postet 10-11-2009 kl 14:13 av Meo
Oppdatert 11-11-2009 kl 16:39 av Meo
Det er 10. november 2009. Jeg har vært hos legen og såvidt fått en titt på det som skal bli lille spire. Jeg er ca 4 uker på vei - og beeeer om at det skal gå bra denne ganger

Har tidligere hatt 1 sa og 3 ma - siste sommeren 08.

Men denne gangen skal det gå bra Har mer symptomer nå enn jeg noensinne har hatt før og har en pappa inni bildet som gleder seg like mye som meg - noe som også er nytt

Så her er det bare å begynne å krysse fingrene, så får vi se hvordan det går med min lille spire

Test tatt 09.11.09
ca 4+1

(Og ja, jeg er testoman - så tok en på ettermiddagsurin også. Like positiv )
Meo sin avatar
Meo
Veteranmedlem
Postet i Ukategorisert
Kommentarer 3 Meo er logget av
Gammel

Siste gang jeg poster for denne gang...

Postet 05-07-2008 kl 17:21 av Meo
Oppdatert 05-07-2008 kl 23:07 av Meo
05.07.08
Utskrapningsdag

Tenkte jeg skulle fortelle om dagen i dag og dette blir nok siste gang jeg poster på SM bloggen i denne omgang...

Kom på sykehuset klokken ni i dag tidlig. Mamma var med. Først møtte vi en lege og skulle snakke litt med han. Jeg HATET han. Jeg spurte en del spørsmål, og han svarte at det var bare en vevklump som ble sugd ut Det er vel ikke bare en vevklump! Det er MIN baby! Min baby som var død! Jeg tiltet, var så sinna at jeg kunne skreket til han. Men jeg klarte ikke. Jeg bare gråt og gråt. Han sa også at jeg var heldig som mistet så tidlig, og jeg er egentlig enig med det. Men dette er fortsatt MIN sorg, og jeg må få føle på dette selvom det er tidlig. Etter å ha snakket med han, gikk jeg ut å tok en røyk med god samvittighet Mamma var med meg til ca kvart over elleve. Da hadde jeg fått rom,...
Meo sin avatar
Meo
Veteranmedlem
Postet i Ukategorisert
Kommentarer 5 Meo er logget av
Gammel

Tilbake fra sykehuset med triste nyheter

Postet 04-07-2008 kl 23:15 av Meo
Oppdatert 05-07-2008 kl 00:02 av Meo
04.07.08
10+5

Da var det over for denne gangen
Dro på sykehuset i sted pga kramper i magen og en liten blødning.
Legen lette og lette, mens jeg så på skjermen. Hun sa ingenting frem til jeg sa "Hjertet slår ikke". "Jeg ser det", svarte hun "Den rører seg ikke en gang. Den skal røre seg når jeg snart er 11 uker", sa jeg... "Ja, men hjertet slår ikke", svarte hun

Lille skatt har allerede vært død i nesten 2 uker, så dette var tredje ma`en på rad. Skal tilbake på sykehuset i morgen for utskrapning, og tilbake enda en gang om 6-8 uker for utredning til hvorfor de små skattene mine ikke vil overleve

Da er min tid på SM over for denne gang, men jeg kommer nok til å skrive i bloggen helt frem til alt er slutt... Håper det går greit for dere...

Hvordan sier man hade til en baby som ingen andre enn meg kjenner, en baby som er bitteliten og som samfunnet...
Meo sin avatar
Meo
Veteranmedlem
Postet i Ukategorisert
Gammel

Jeg blør med vondt i magen...

Postet 04-07-2008 kl 21:00 av Meo
04.07.08
10+5

Jeg har hatt kramper i magen som jeg har måttet puste meg gjennom de siste dagene, men har skyldt på luft. I dag begynte jeg å blø som en liten mens
Har gitt seg nå, men snakket med legevakten og skal uansett opp til gyn på sykehuset nå

Send gode tanker
Meo sin avatar
Meo
Veteranmedlem
Postet i Ukategorisert
Gammel

Babywatcher

Postet 04-07-2008 kl 17:25 av Meo
Noen som har peiling?

Jeg fikk Babywatcher i posten i dag, som jeg har kjøpt av en her inne. Men jeg får den ikke til å fungere
Hun sier at den fungerte før hun sendte den, vi har sendt masse meldinger, hun virker seriøs og jeg stoler på henne
Jeg hører en liten lyd når jeg slår den på eller prøver å endre volumet, men ellers er dispalyet helt svart og jeg får ikke en gang inn min egen hjertelyd
Jeg har satt inn helt nytt batteri (som hun sendte med) og pakken så fin ut når jeg fikk den (Det så altså ikke ut som om den vare herja med av posten!)
Men igjen, jeg stoler på selgeren altså. Hun virker opprørt over at den ike fungerer.

Noen som har noen tips? Vil så gjerne få den til å fungere
Meo sin avatar
Meo
Veteranmedlem
Postet i Ukategorisert
Gammel

10+3

Postet 03-07-2008 kl 00:04 av Meo
Oppdatert 03-07-2008 kl 00:54 av Meo
02.07.08
10+3

Bestevenninnen min (Michemmor her inne) er ca like langt på vei som meg, og hun var på UL i dag. (Eller legetime, men legen har UL apparat) og da kunne de se kjønnet. Legen understreket at det selvfølgelig ikke var sikkert, og at det ikke er det noen gang gjennom svangerskapet, men at han synes han kunne se hva det var nå
Så nå er jeg skikkelig spent på legetimen den 21. juli Vi har jo samme lege, så jeg får nok også den ultralyden....

Ellers skulle jeg egentlig hatt jordmortime på fredag, men jeg flyttet den til mandag. Gleder meg skikkelig til den også!

Jeg er nå skikkelig hormonell, mage kan jo alle som har sett i galleriet mitt se at jeg har og jeg er stuptrøtt, likevel er jeg nå i en periode hvor jeg ikke et sekund tror at...
Meo sin avatar
Meo
Veteranmedlem
Postet i Ukategorisert
Kommentarer 3 Meo er logget av
Gammel

9 uker og MAGE!

Postet 22-06-2008 kl 21:00 av Meo

Først:
Jeg er 9 uker i dag! (22/06/08)

For det andre:
Jeg har fått mage!

Dette er 7+3:

Og dette er 9+0:

Og den finnes ikke myk
Den er faktisk skikkelig hard, men blir likevel mindre når jeg legger meg på ryggen.

Her er det ting som skjer
Meo sin avatar
Meo
Veteranmedlem
Postet i Ukategorisert
Kommentarer 4 Meo er logget av
Gammel

Jeg har bestemt meg

Postet 19-06-2008 kl 14:59 av Meo
19/06/08
8+4

Jeg fortalte barnefaren i sted at jeg ikke ville ta abort.
Han sa nesten ingenting, tok tingene sine og gikk. Nå aner jeg ikke hva som skjer....
Meo sin avatar
Meo
Veteranmedlem
Postet i Ukategorisert
Kommentarer 7 Meo er logget av
Gammel

Vitnemålsutdeling

Postet 19-06-2008 kl 14:59 av Meo
18/06/08
8+3

Jeg var 17 når snuppa ble født og har jobbet hardt for å fullføre vgs. I går var vitnemålsutdelingen.
Vitnemålsutdelingen gikk eksepsjonelt bra i går! ALLE var venner! Og det er ikke vanlig i min familie
Vi dro til skolen i tre forskjellige biler og jeg ble så rørt når jeg så alle komme. Avgangselevene skulle møte et annet sted, så de "voksne" måtte finne plasser alene.
Det ble spilt nydelig musikk og vi gikk samlet i tog inn i aulaen. Mor gråt
Så satt vi oss ned og en og en klasse ble ropt opp. Etterhvert ble det vår tur og snuppa ble med meg opp på scenen.

Her fikk jeg vitnemålet av studieveilederen min som har støttet meg gjennom alle disse årene!...
Meo sin avatar
Meo
Veteranmedlem
Postet i Ukategorisert
Kommentarer 4 Meo er logget av
Gammel

Barnefaren har bestemt seg

Postet 14-06-2008 kl 00:27 av Meo
13.06.08
7+5

Barnefaren har bestemt seg.
Han vil ikke
Meo sin avatar
Meo
Veteranmedlem
Postet i Ukategorisert
Kommentarer 18 Meo er logget av
Gammel

Magebilde!

Postet 12-06-2008 kl 12:35 av Meo
Her er magebilde fra i går, 7+3

Gleder meg til det blir skikkelig kul
Meo sin avatar
Meo
Veteranmedlem
Postet i Ukategorisert
Gammel

Ferdig!

Postet 11-06-2008 kl 18:38 av Meo
Dagen i dag begynte knall! Fikk sterk 5 på siste eksamen. Kjempe fornøyd. Manglet bare bittelitt fra 6, men men. Nå er jeg FERDIG på videregånde. Mange trodde jeg skulle gi opp, så det er en deilig følelse.
For de som ikke vet det så fikk jeg eldste snuppa når jeg var 17. Gikk vk1 over to år og har i dag fullført vk2 med gode karakterer.

Men nå kjenner jeg at all luften er ute av meg! Jeg har ikke tillatt meg selv å slappe av i denne perioden, men nå som jeg "kan" fordi jeg ikke går på skole lenger, har ALT bare kommet. Gråt av glede i sted, så av desperasjon. Barnefaren hadde en avtale til samtale på Amathea i dag som han misset fordi han punkterte. Ikke hans skyld, men jeg ble helt fra meg av div grunner. Så har jeg vært der å snakket litt fra meg i dag i stedet, men det gjør jo bare at jeg sitter med ti ganger mer tanker. Er så trøtt at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg og vil bare ligge på sofaen, gråte og bare være meg! Men kan selvfølgelig ikke...
Meo sin avatar
Meo
Veteranmedlem
Postet i Ukategorisert
Gammel

Må forlate febbisklubben

Postet 10-06-2008 kl 16:24 av Meo
Jupp, jeg hørte jo egentlig til febbisklubben. Men etter ny UL i dag viset det seg at lille var 11 mm lang, noe som tilsier at jeg er 7+2 og at jeg har termin 27/01/09 i stedet Hadde en liten mistanke, for hvis februarterminen hadde stemt ville jeg testet positivt 3+1 og sett bankende hjerte 5+0, noe som virket tidlig og usannsynlig.
Virker mer riktig med nye terminen.

Og i dag både så og hørte vi hjertet

Ang barnefaren har han ikke sagt noe mer, men han skal på samtale i morgen, så jeg får mer svar ang hva han tenker og føler etter det...
Meo sin avatar
Meo
Veteranmedlem
Postet i Ukategorisert
Gammel

Han vet ikke om han vil lenger...

Postet 09-06-2008 kl 22:02 av Meo
9. juni 2008:

Barnefaren og jeg har et ganske spesielt forhold. Vi har et barn sammen fra før, bor ikke sammen, var uforsiktige og ble gravide igjen. Jeg vet at dette ikke er ideelt, så jeg vil helst ikke høre så veldig mye om akkurat det nå.
Anyway, han sa at han synes dette var koselig etter å ha tenkt seg om et døgn. Men jeg har hørt litt rykter og i sted satt vi oss ned for å prate. Han vet ikke helt hvor hyggelig han synes det er likevel, men i fare for å miste meg helt var han redd for å være ærlig. Jeg sa at han MÅ være ærlig. Så jeg er veldig glad for at han turte å dele alle tankene og følelsene sine

Så det det står mellom nå er abort (noe jeg IKKE vil!), at vi likevel kan klare å prøve på et forhold (vi prøver å se om vi nå klarer å bli en liten familie sakte men sikkert), at det blir abort (noe jeg fortsatt ikke vil), men at jeg mister så mye respekt for han at han blir helgepappa for størsten og det er det, at vi beholder og han stiller...
Meo sin avatar
Meo
Veteranmedlem
Postet i Ukategorisert

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 21:36.