Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Blogger
Prøver meg på ei dagbok denne gangen også.
Etter å ha prøvd på nr to i 3 år, hatt en sa, vært gjennom laprascopi og fått påvist endometriose, 1 avbrutt IVF forsøk ,så håper vi at vi endelig har lykkes i vårt 2 forsøk.
Håper spiren holder seg inne fram til mai.
Gammel

33+4

Postet 12-10-2014 kl 23:15 av torisve
Mange mange uker siden jeg skrev her. Har liksom ikke hatt behov, men greit å kunne lese litt for ettertiden.

Alt er veldig bra om dagen, oul gikk kjempefint alt i orden der.
Jobbet fullt frem til to uker etter ferien, da jeg ble 50% sykmeldt, og ble fullt sykmeldt i uke 31. Det var utrolig godt.

Nå plages jeg bare med bekkenet innimellom, går til kiropraktor for det. Er også ganske så tungpust, merker at kroppen ikke var helt restituert etter forrige graviditet.

Har fått innvilget ks, men har ikke fått noe dato enda. Går bare å venter på det.

Syntes jeg har fått litt dårlig oppfølging, men etter ks samtalen går jeg jevnlig til jordmor og lege på sykehuset med ul hver gang. Det er veldig bra!

Har gått opp masse kilo, og må roe ned på sukkerinntaket, hvis ikke så må jeg ta glukosebelastning. Det orker jeg ikke en gang til, så nå er det slutt på sjokolade på kveldstid
torisve sin avatar
Supermedlem
Postet i Ukategorisert
Kommentarer 1 torisve er logget av
Gammel

17+0

Postet 18-06-2014 kl 09:38 av torisve
Formen er veldig bra om dagen, kjenner jeg blir litt nervøs av det også
Men magen vokser, kjenner litt på bekkenet innimellom, og jeg kjenner bevegelse nedi her.

Og sambo kjente også et spark i går kveld da han lå å lytta på magen Han var så fornøyd og stolt. Han gleder seg til å bli pappa igjen

I dag er det 2 uker igjen til oul. Gleder meg til å få det overstått, er også spent på om det er flere enn en der da gyn så en skygge på den tidlige ulen, som han trodde kunne være morkaka, men var litt usikker. Har fått inn 2 hjertelyder på doppleren noen ganger, men det kan også være navlesnorpulsering.

4 uker igjen til ferie, og den ser jeg virkelig frem til. Jeg kommer til å bli litt sykmeldt etter ferien, da kroppen og hodet trenger litt mere tid hjemme. Kjenner at det skal bli godt
torisve sin avatar
Supermedlem
Postet i Ukategorisert
Kommentarer 0 torisve er logget av
Gammel

15+0

Postet 05-06-2014 kl 23:12 av torisve
Og jordmortime i dag, kjempekoselig jordmor som jeg også hadde første gang.

Ble litt tårer også i dag, men det er bare litt 'gruff' som må ut. Sorg og glede går hånd i hånd

Ellers lå hjertelyden på 150 slag i minuttet, og livmora lå fint rett under navelen.

Har fått time 14 dager etter ul, fordi hun ville at jeg skal ha tett oppfølging. Det er kjemegodt å vite!!

Neste milepæl nå er oul i uke 19. Dvs 2. juli.
Klarer aldri å glede meg til den, er bestandig redd for at dem skal finne noe galt. Men denne gangen skal det gå bra!!
torisve sin avatar
Supermedlem
Postet i Ukategorisert
Kommentarer 2 torisve er logget av
Gammel

13+6

Postet 27-05-2014 kl 22:49 av torisve
Tirsdag i dag, og i helga kjente jeg leamus nedi her. Det var nok babyen som turna rundt

Moro å kunne kjenne liv! Det har jeg gleda meg til lenge

Neste uke er første jordmortime, og det ser jeg frem til!
torisve sin avatar
Supermedlem
Postet i Ukategorisert
Gammel

13+0

Postet 22-05-2014 kl 23:18 av torisve
Enda en uke har gått, synes denne uka har gått litt fortere en de forrige.

Skriver som jeg gjorde i uke 13 sist, føler meg ikke gravid men magen er større. Og er veldig oppblåst på kvelden. Pluss at jeg er ganske sliten om dagen, men det er nok fordi jeg har litt jernmangel.

På lørdag skulle Mathilde blitt 1 år. Da skal vi på graven å tenne et lys og henge opp en ballong. Det har snuppa bestemt
torisve sin avatar
Supermedlem
Postet i Ukategorisert
Gammel

12+0

Postet 15-05-2014 kl 21:35 av torisve
Endelig er den første milepælen. 12 uker!!

Formen er som vanlig, er litt sliten og sover litt på ettermiddagen. Sov over en time i dag da snuppa var borte.
Fikk også melding fra legen i går om at jeg har litt lite jern, så sikkert derfor jeg er ganske sliten.
Ellers så begynner vi så smått å glede oss litt. Har prata litt på at vi trenger en ny bilstol til nurket, men resten av klær og utstyr tror jeg vi har.

Så må jeg prøve på meg bunaden i dag, 17. mai bare to dager unna. Håper jeg klarer å få den på!!
torisve sin avatar
Supermedlem
Postet i Ukategorisert
Gammel

11+3

Postet 11-05-2014 kl 20:27 av torisve
Og tida går så sakte!!
12 uker er jo en evighet unna (bare 4 dager igjen da)

Ellers er formen helt vanlig, nesten så jeg blir nervøs. Har fortsatt ganske så ømme pupper da.
Har også prøvd doppleren annenhver dag, men det er jammen godt jeg har den da får jeg roet nervene litt. Er fortsatt ganske redd for sa/ma..

Nå vet alle på jobb det, godt å ha katta ute av sekken. Begynner jo så smått å kanskje tro og håpe på at vi skal ha et lite nurk i slutten av november.
torisve sin avatar
Supermedlem
Postet i Ukategorisert
Gammel

10+4

Postet 05-05-2014 kl 12:24 av torisve
I dag måtte jeg prøve doppleren igjen, og jammen klarte jeg å finne hjertelyden Det var kjempestas! Tenkte at sambo skal få høre i kveld når jeg kommer hjem fra jobb.

Hvis det passer seg sånn kommer jeg til å fortelle sjefen det i dag og resten av kollegaene på onsdag på personalmøte.
torisve sin avatar
Supermedlem
Postet i Ukategorisert
Gammel

9+6 med nr 3 :)

Postet 30-04-2014 kl 23:38 av torisve
Prøver å skrive av meg litt her også. Har hatt stor glede av den forrige bloggen min.

Etter å ha opplevd å miste Ivf-mirakelet Mathilde i mai i fjor, har vi denne gangen klart å bli gravide på egenhånd.

Formen er ganske så grei, har vært litt kvalm, men ikke så ille, sliter med at jeg blir kjempesulten for så å spise bare litt før jeg blir stappmett. Går sulten stort sett hele tiden
Har vært på ul og sett et bankende hjerte, så jeg håper at denne gangen skal det gå veien. Man vet aldri, men jeg synes virkelig at det er våres tur nå!
torisve sin avatar
Supermedlem
Postet i Ukategorisert
Gammel

uke 33

Postet 01-04-2013 kl 12:46 av torisve
Puh, her går det unna! 7 uker igjen til termin, synes den siste tida har gått fort. 4 uker igjen på jobb til permisjonen, og jeg jobber fortsatt 40% mindre.
Er akkurat hjemme igjen etter ei herlig påske, vi har kosa oss max. Har fått gått på flere skiturer og spist sjokolade hver eneste dag Himmelen!!

Formen er veldig bra, og jeg har lite plager bortsett fra litt halsbrann, men det må man regne med. Må snart begynne med litt redebygging også, men har en del under kontroll. Synes det er litt tidlig med å vaske klær og sette opp stellekommoden osv.
torisve sin avatar
Supermedlem
Postet i Ukategorisert
Kommentarer 4 torisve er logget av
Gammel

28+0

Postet 25-02-2013 kl 08:27 av torisve
Puh! Tiden flyr!!
Alt veldig bra her om dagen. Jeg begynte å jobbe 40% mindre i forrige uke, og jeg kjenner at det er godt. Nå må jeg ta hensyn til meg selv og ikke til jobben.
Var på glykosebelastning på mandag, og det var ikke godt!! Kvalm og uvel. Heldigvis er jeg ferdig med det, og alt var bra.

På fredag var vi inne å så på Idol fordi tanteungen min skulle synge i semifinalen, og tror du jammen ikke at hun kom videre!!Så nå er hun blant di ti beste i år. Tante er så stolt!!
torisve sin avatar
Supermedlem
Postet i Ukategorisert
Kommentarer 5 torisve er logget av
Gammel

25+3

Postet 06-02-2013 kl 22:29 av torisve
Og snuppa våres kasta opp i senga.. Hadde kanskje håpa på å slippe unna, men neida.. Sambo blir hjemme med henne i morgen, og jeg på fredag. Hadde trodd at den sesongen var ferdig jeg men..

Ellers er alt bare bra om dagen. Skal til lege neste uke for å høre litt om gradert sykmelding. Tror jeg trenger det nå..
torisve sin avatar
Supermedlem
Postet i Ukategorisert
Gammel

23+4

Postet 24-01-2013 kl 23:34 av torisve
En uke nærmere målet

Vi har plutselig to sykmeldinger på jobb, så da blir det mere belastning på meg. Får håpe at hun ene kommer igjen snart, og at jeg etter hvert kan få gradert sykmelding. Kjenner det godt i korsryggen på ettermiddagene.

Ellers er snuppelura influensasyk, så da har jeg ekstra besøk i senga om natta. Sambo er forvist til soverommet i kjelleren

Mini i magen er aktiv både natt og dag. Koselig!!
torisve sin avatar
Supermedlem
Postet i Ukategorisert
Gammel

22+1

Postet 15-01-2013 kl 19:45 av torisve
Jammen går det framover her! 22 uker nå og junior hopper og spretter i magen. Sambo har også sett at magen rører på seg og det er så morsomt

Hadde en kunde i dag som påsto at det ble ei jente til. Blir spennende å se i mai

På jobb går det fortsatt overraskende bra og jeg jobber fortsatt mine vanlige 80%. Skal prøve så lenge det går, men er åpen for å få en gradert sykmelding etter hvert
torisve sin avatar
Supermedlem
Postet i Ukategorisert
Gammel

18+4

Postet 20-12-2012 kl 22:22 av torisve
I dag har vi vært på oul og alt var bra, var litt nervøs men det var det ingen grunn til. Vi trakk en lettelses sukk begge to. Babyen lå å kosa seg og drakk, vinka med hendene og sparket med beina. Endelig kan vi begynne å tro på at vi skal bli tobarnsforeldre
torisve sin avatar
Supermedlem
Postet i Ukategorisert
Gammel

16+3

Postet 06-12-2012 kl 22:28 av torisve
Nå er det mye å gjøre på jobb om dagen og det merkes. Jeg er ganske så sliten om kvelden når jeg kommer hjem. Må ta en liten dupp for å komme meg, og ryggen min er ikke god etter å ha stått ei stund ved vasken. Godt det bare er to uker igjen til jul. Da blir det litt roligere.
Har også endel hjertebank, ikke moro.

Er også endelig ferdig med eksamen, så nå kan jeg endelig gjøre andre ting på ettermiddagene. Som å lage julekort feks.
torisve sin avatar
Supermedlem
Postet i Ukategorisert
Gammel

15 uker

Postet 26-11-2012 kl 21:37 av torisve
I dag har vi vært til jordmor. Hun var veldig koselig, og vi hadde en god tone. Fikk også høre hjertelyden og det var så koselig
Fikk ny time 7 januar, men først er det ul 20 desember
torisve sin avatar
Supermedlem
Postet i Ukategorisert
Gammel

14+1

Postet 20-11-2012 kl 22:08 av torisve
Nå begynner det virkelig å gå opp for meg at 3 skal bli til 4 neste år
Magen begynner å vokse og jeg er sikker på at jeg kjenner ett eller annet nedi her. På mandag skal jeg til jordmor, og jeg ser virkelig fram til det.

I dag er det akkurat en mnd til ul også. Vi krysser fingrene for at alt står bra til. Vi skal ikke vite kjønn, det forblir en hemmelighet fram til mai.

Snuppa har bestemt navn da Dora hvis det blir jente og boots hvis det blir gutt Jaja, vi får nok ta et familieråd på det!!
torisve sin avatar
Supermedlem
Postet i Ukategorisert
Gammel

13+0

Postet 12-11-2012 kl 10:56 av torisve
Takk for alle koselige kommentarer på bloggen. Det setter jeg så stor pris på!!

Har ei veldig travel uke foran meg, gleder meg til den blir ferdig. Snuppa skal ha bursdagsselskap i morgen så det er mye å finne på. Ellers kjenner jeg meg ikke gravid i det hele tatt om dagen, bortsett fra magen som er blitt litt større. Men jeg bekymrer meg lite, dette går nok bra.
Bare to uker igjen til første jordmorkontroll Rart man kan glede seg over sånne timer
torisve sin avatar
Supermedlem
Postet i Ukategorisert
Gammel

12+0

Postet 05-11-2012 kl 23:14 av torisve
Yes!! Endelig nådd 12 uker og jeg føler at jeg er på litt tryggere grunn Deilig. Snuppa fikk vite det på fredag og ble så glad! Hun fortalte det i bhg i dag, så jeg er spent på reaksjoner når jeg leverer henne imorgen tidlig.
Formen er stigende om dagen, har ingen symptomer bortsett fra ømme pupper og ingen mens. Håper det holder seg sånn i 6 mnd til.

Jeg nyter virkelig tilværelsen om dagen, bortsett fra at jeg skal ha eksamen om 2 uker. Når jeg er ferdig med den skal livet virkelig nytes!
torisve sin avatar
Supermedlem
Postet i Ukategorisert

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 17:38.