Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Blogger
Gammel

Fødselen

Postet 01-09-2014 kl 08:56 av -Lucy
Jeg var 40+5, 3 dager på ”overtid”, og begynte å bli utålmodig av ventingen. Jeg la meg som normalt på lørdags kveld, men etter en kort stund kjente jeg kraftige mensliknende murringer. Jeg duppet av noen få minutter av gangen mellom murringene, men det ble til slutt så ubehagelig at jeg ikke orket å ligge lenger. Jeg stod derfor opp. Utover natta gikk murringene over til mer tak i magen og det ble vondere og vondere. Midt på natta vekket jeg mannen min som ikke hadde noen anelse om hva som var i ferd med å skje. Jeg hadde tatt tiden på riene og synes etter hvert at de ble veldig vonde. Jeg følte meg usikker og synes det var veldig godt når mannen min var våken sammen med meg. Riene varte hele natt og tidlig på morgenkvisten kom de regelmessig. Vi var usikre og ringte føden. Vi fikk komme inn for en sjekk. På sjekken roet selvsagt riene seg. Jeg hadde 2 cm åpning og det hele var ikke mer enn i startfasen. Jeg fikk en smertestillende og en sovetablett, og vi dro hjem igjen med beskjed om...
-Lucy sin avatar
Medlem
Postet i Ukategorisert
Kommentarer 0 -Lucy er logget av
Gammel

Mine symptomer, dag for dag

Postet 09-01-2014 kl 09:21 av -Lucy
Oppdatert 11-02-2014 kl 09:31 av -Lucy
Jeg har lyst til å lage meg et eget innlegg hvor jeg samlet symtomer osv, så jeg har dette til senere.

28/11: Positiv gravidtetstest, forventet termin 12/8.

27/12, 8+1: Tidlig ul, vi fikk se bankende hjerte og forventet termin 10/11.august. Er da altså 8+1. Har frem til dette vært mye kvalm på kvelden, hater lukten av kaffe, ømme bryster, trøtt, veldig tørst (drikker mye vann). Dilla på grønne epler.

06.01, 9+4: kvalmen har vært borte noen dager. Opplever veldig ømme bryster på natta.
07.01, 9+5: Veldig kvalm på morgenen, uggen på kvelden. Ekstremt trøtt på kvelden.
08.01, 9+6: Skikkelig kvalm på kvelden. Ble kvalm bare jeg prøvde å være i lite aktivitet.
09.01, 10+0: Kvalm etter lunsj og veldig kvalm på kvelden.
10.01, 10+1: Veldig kvalm på dagtid, uggen og trøtt på kvelden
11.01, 10+2: Forholdvis fin form, men litt uggen på kvelden. Lite ømme pupper.
12.01, 10+3: uggen på dagen
13.01, 10+4: fin form hele...
-Lucy sin avatar
Medlem
Postet i Ukategorisert
Kommentarer 0 -Lucy er logget av

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 15:59.