Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Blogger
Gammel

D-dagen!

Postet 16-09-2009 kl 14:25 av Meiose
Vi har vært på ultralyd i dag!
Er egentlig ikke så mye å fortelle, det viktigste er kanskje at de så hvor den store blødningen kom fra. De kalte det for "sjøer", har ikke peiling på hva de mener med det! Det er enda ett hematom i livmora så det kan hende jeg blør mer, men jeg er ikke bekymret for det.

Var egentlig bare gode nyheter i dag, og det føles veldig godt å bare slippe alle bekymringer. Terminen ble flyttet en dag bakover men det gjør absolutt ingenting. Lillegull har fire hjertekamre, to armer, to bein, to nyrer og en usannsynlig vakker munn og nese! Jeg er totalt, hodestups forelska, og det er utrolig deilig. Tror ikke det har gått opp for meg før i dag at det er en ordentlig baby inni der!

Sier som min oldemor ville sagt; Det blir enda ei pesshysa i familien !
Magefølelsen jeg har hatt stemte(sannsynligvis, hun ville ikke garantere noe-men det vil de vel sjeldent når det gjelder jenter),...
Meiose sin avatar
Seniormedlem
Postet i Ukategorisert
Kommentarer 8 Meiose er logget av
Gammel

Jordmor! 15+1

Postet 17-08-2009 kl 18:53 av Meiose
Det blør, det blør, tiddelibom!
Ikke mye, men nok til at jeg litt over kroppen min. Gleder meg til den gir meg fri til å nyte dette svangerskapet!

Anyhow, hadde time til jordmor i dag! Våknet svett 06.20 i dag tidlig fordi jeg drømte jeg fikk en skikkelig terrorjordmor, men hun var supersøt. Timen oppsummert:

- Fikk høre hjertelyd! 148 perfekte slag pr minutt.
- Hun kjente på livmora mi og sa "Her har du en liten kul ja!"
- Hun kalte meg for normalvektig flere ganger, har vært ganske redd for å bli konfrontert med min noe høye bmi...
- Blodtrykk bra, 150/83 (Bruker å ligge ganske mye høyere)
- Jeg fikk med en transportsylinder til urinprøveglassene!
- Jeg er over 15 uker, og fikk timeavtaler helt frem til termin. Litt godt at det er slutt på "vi venter med å gjøre det og det, det er så mange som mister.. Blah bla bla."
- Dessuten er jeg tilbake på...
Meiose sin avatar
Seniormedlem
Postet i Ukategorisert
Kommentarer 8 Meiose er logget av
Gammel

2. Trimester! :O

Postet 28-07-2009 kl 15:59 av Meiose
Var på ny ultralyd i dag.. Som Taien sier, det var ingen som forberedte meg på at det ikke skulle være en dans på roser når man endelig ble gravid!

Uansett, alt var bra med Jim-Sture. Han lå og sov inni magen, ligner nok litt på mamman der ja! Legen dytta litt på livmora, men han rørte ikke på en finger engang.
Det største sjokket for meg var nok at jeg har ett menneske i magen, tidligere har den bare sett ut som en bajskorv!

Fikk med bilder også i dag! Nr 1 tok han bare for å vise meg litt armer og bein, nr to ligner helt på en vanlig baby jo!
Meiose sin avatar
Seniormedlem
Postet i Ukategorisert
Kommentarer 13 Meiose er logget av
Gammel

Spiderbaby!

Postet 22-06-2009 kl 15:47 av Meiose
Da var første kontroll overstått! Det er kanskje ikke nødvendig å si at jeg er litt i skyene nå?

Vår elskede Jim-Sture er 11 millimeter lang i dag, med ett nyyyydelig lite bankende hjerte!
Jeg dævver, faktisk. Ble tilogmed satt frem en dag, så jeg gikk fra 6+6 i går til 7+1, hvert minutt teller i dette gamet! Jeg har hele veien hatt ganske sterk intuisjon på at dette kommer til å gå bra, hadde det ikke vært bra i dag hadde jeg aldri kunnet stole på magefølelsen igjen altså. Tror egentlig ikke på så mye overnaturlige greier, men hele denne graviditeten har vært en reise tilbake til naturen. Jeg får litt urkvinnefølelse, er veldig var på kroppens signaler- det nytter ikke motsi den!

Har vært og kjøpt gave til mannen, som forøvrig også er i himmelen. Han er hakket mer fjollete enn meg for tiden, og det er greit. Får vel bare finne meg i å gape når han ber meg om det så han får rope ned i magen min!

Ellers...
Meiose sin avatar
Seniormedlem
Postet i Ukategorisert
Kommentarer 10 Meiose er logget av

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 19:24.