SnartMamma - Møteplassen

SnartMamma - Møteplassen (http://forum.snartmamma.com/index.php)
-   Røykekutt (http://forum.snartmamma.com/forumdisplay.php?f=58)
-   -   endelig har jeg tatt skrittet (http://forum.snartmamma.com/showthread.php?t=256990)

gabby 04-03-2007 20:53

endelig har jeg tatt skrittet

da var jeg ferdig med allen carr sin bok.. endelig ikke røyker. har tatt min siste røyk å gleder meg til å være kvitt det lille monsteret.. siden detter er min første kveld uten røyk å må ærlig innrømme at jeg savner ikke den røyken men kansje det kommer i morra.. men jeg skal klare dette... opp daterer i morra på åssen det har gått.. lykke til dere andre.. vi klarer dette jenter..

Gus 04-03-2007 23:25

Sv: endelig har jeg tatt skrittet

Så flott :jippi: og flink d er..

:jippi: du er superflink stå på..:jippi:

JEg har hold meg snart i et halv år :hake:

Husk JEG TAPER INGENTING PÅ DET... dette repeterte jeg i hodet om og om igjen, gjør det enda, finner fortsatt ikke EN eneste positiv ting med det å røyke..

Jeg skal ikke sitte på noe høy hest og nekte på at jeg aldri savner det..

linka2006 05-03-2007 14:01

Synes du er superflink jeg! Er noe med det å bare bestemme seg også. Vet ikke om jeg helt er der enda...men må forhåpenligvis være der snart...
Prøver å motivere meg til å slutte, men kjenner det er vanskelig.

Så hvordan går det i dag da? Og gikk gårsdagen bra?
Er spent på hvordan det går med deg, men har stor tro på at det skal gå bra når du virker så bestemt :)

gabby 05-03-2007 18:38

hmm dagen i dag uten røyk har gått veldig bra,bedre enn forventet.. hadde trodd jeg kom til å bli krekilsk utover dagen.. men ble jo aldri det:rødme:
har jo sef merket atjeg har hatt lyst på den røyken men har bare mindt meg selv på at det monsteret må ikke mates for da blir den der for altid å da er jeg dømt.. får håpe at morgen dagen blir enda bedre:snill: enn dagen i dag

Gus 05-03-2007 21:20

Så utrolig flink du er...

Personlig syns jeg de første 24 timene var verst.. så gikk det bare lengre og lengre mellom v gang jeg tenkte på røyk..

Sukkersug og røyksug kommer vist fra samme plass i hjernen.. Så når jeg sluttet kjøpte jeg meg en box plomme i madeire (sånn lilla sjokolade) syns den er litt dyr så det er slik kose sjokolade for meg... Tok meg en sånn liten hver kveld før jeg la meg, den erstatet liksom den siste røyken for dagne.. hadde ingen søvnproblemer.... dette til box en var borte, så nå er det ingenting og det går bra..:)

gabby 06-03-2007 13:04

i dag har det vært litt vanskeligere å ikke tenke på den røyken.. har lyst men har ikke lyst like vel liksom.. sambo tar værtfall hennsyn til meg.....han røyker når jeg ikke er til stede.. å vi har aldri røykt inne her i huset.. altid gått ut..... spurte han i går om han kunne tenke seg å slutte han å..¨å han svarte ja:rabla: hjelp hadde ikke trodd jeg kom til å få det svaret:rødme:

så får vi se da om mannen virkelig mener det

håper virkelig på å klare det denne gangen.... takker for oppmuntringen å støtten gus å linka2006

Atengaflus 06-03-2007 14:06

Så flink du er! Alt er i hodet vettu :)
Men jo lenger det går siden forrige røyk, jo mer nedtur blir det å sprekke.For da må du jo begynne helt på nytt igjen. Og så er alt forgjeves..Det var mitt mantra i tillegg til monstermating.
Og jeg har klart meg nå siden november. Jeg er SÅ stolt. Aldri klart det før, men har heller ikke lyst på lenger. Hadde jeg aldri trodd at jeg skulle klare. Så du klarer det du også. Det er tøft, men det er jo verdt det. :klemmer:

gabby 08-03-2007 20:58

har hatt en ræva dag.. har kun tenkt på dennerøyken i dag... er kjempe gretten å lei meg.. var på butikken i stad å kjøpe 10 pk røyk :ups: men har ikke røykt noe enda..

linka2006 08-03-2007 21:09

Oi da...høres ikke særlig morsomt ut. Håper det går bra med deg, og at du fortsatt holder deg hard. Hvis du likevel skulle ha falt for fristelsen, så husk at i morgen er en ny dag med nye muligheter! Ikke mist motet helt selv om det kanskje kan virke uoverkommelig!

Synes uansett du er kjempeflink jeg, bare det å ha kjøpt røyk, og fortsatt ha pakken uåpnet er jo en bragd i seg selv!!! Og så er det jo superviktig at du i allefall har kommet såpass langt som du har da. Kan ikke se for meg at du kommer til å røyke på langt nær så mye som tidligere likevel. Dette skal gå så bra så, og både du og jeg og alle andre her, skal nok få til dette! Har jo en litt annen type motivasjon enn før da.

Her er en stoor trøste- og motivasjons:klem:fra meg :)

gabby 01-04-2007 13:11

joohoo i dag er det 4 uker siden jeg hadde min siste røyk.. å føler meg i kjempe form. savner ikke røyken..
hadde trodd at dedt var vanskeligere å slutte å røyke enn det det var.. så nå er måle mitt å få mannen røyk fri før babyen kommer:)

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 04:45.