Diskusjon: Ks og permisjon
Vis ett enkelt innlegg
Gammel 04-08-2014, 00:25   #2
Gulli_70
Moderator

Gulli_70 sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Sted: Nær Oslo
Meldinger: 3,382
Blogginnlegg: 67
Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.Gulli_70 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Ks og permisjon

Akkurat dette har NAV vinglet veldig i forhold til. Avhengig av saksbehandler får du ulike svar. Ved en feil fikk jeg nemlig svar fra to saksbehandlere, og de ga meg ulike svar på samme e-postforespørsel!

Bakgrunnen er som følger: Lov om folketrygd, paragraf 14-10:
Sitat:
Moren kan senest påbegynne uttaket 15 stønadsdager (3 uker) før fødselen.
Det står faktisk ikke noe om termin i folketrygdloven i forbindelse med foreldrepenger i det hele tatt. Men så har NAV et rundskriv om hvordan dette skal tolkes. Og der står det noe om termin. Og noen saksbehandlere synes at en menstermin eller UL-termin er et bedre estimat for når fødsel skal skje enn en KS-dato.

Jeg ville ha lagt ved bekreftet planlagt KS-dato og ikke UL-termin på søknaden, da burde det gå greit å starte i uke 35 uten å få avkorting. Lykke til!