Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Terminklubber > Termin i mai

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 08-02-2010, 22:17   #1
Serenade
Supermedlem

Serenade sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Meldinger: 846
Serenade er fantastisk mot andre.Serenade er fantastisk mot andre.Serenade er fantastisk mot andre.Serenade er fantastisk mot andre.Serenade er fantastisk mot andre.Serenade er fantastisk mot andre.Serenade er fantastisk mot andre.
Merkelige kynnere?

Jeg har fått noen merkelige slags kynnere. Selve kynneren kjennes ut som en muskel som låser seg på et vis, og samtidig er det ubehagelig å trekke pusten. Noen ganger får jeg i tillegg vondt i korsryggen av det, men ikke slik at det tar tak. Er bare bekkenløsningsvondt som kommer av kynneren. Knallgodt forklart! Det er altså ikke slik at dette bekymrer meg på noe som helst vis, jeg synes bare det er merkelig og lurer på om det er flere med slike merkelige kynnere. Nå er det noen år siden forrige svangerskap, men er rimelig sikker på at kynnerne den gangen kjentes bedre og mer som en muskel som fikk strekt og tøyd på seg. (Ja da, de gode forklaringene fortsetter ) Fram til nå har kynnerne kjentes mer slik ut som jeg husker fra tidligere, men disse kynnerne som tar pusten fra meg kommer oftere og oftere. Må innrømme at det er noe plagsomt..
Gammel 08-02-2010, 22:30   #2
Lille Ulv
Medlem

Lille Ulv sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Sted: Trondheim
Meldinger: 425
Lille Ulv er et navn alle kjenner.Lille Ulv er et navn alle kjenner.Lille Ulv er et navn alle kjenner.Lille Ulv er et navn alle kjenner.Lille Ulv er et navn alle kjenner.Lille Ulv er et navn alle kjenner.
Sv: Merkelige kynnere?

hmm...hørtes litt slitsomt ut. har ikke hatt noe lignende selv. har i grunnen vært lite plaget med kynnere til nå, så husker nesten ikke hvordan vanlige kynnere er en gang...håper det gir seg snart for din del!
Lille Ulv er logget av   Svar med sitat
Gammel 09-02-2010, 03:25   #3
pusen
Seniormedlem

pusen sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Meldinger: 1,879
pusen har en strålende fremtid.pusen har en strålende fremtid.pusen har en strålende fremtid.pusen har en strålende fremtid.pusen har en strålende fremtid.pusen har en strålende fremtid.pusen har en strålende fremtid.pusen har en strålende fremtid.pusen har en strålende fremtid.pusen har en strålende fremtid.pusen har en strålende fremtid.

Hørtes ikke behagelig ut. Jeg kjenner meg igjen i beskrivelsen av hvordan kynnerne kjentes ut i forrige svangerskap men det var med tvillinger, har heldighvis ikke hatt det sånn hittil. Jeg merker at de begynner å bli sterkere særlig når jeg er mye i aktivitet.

Så lenge de ikke er regelmessige og de gir seg hvis du slapper av så er de vel ikke farlige. Hvis du synes det er veldig ubehaglig så burde du vel kanskje få deg en time hos jordmor eller lege for å høre hva de synes.

oktober 06 og januar 08 Wix
pusen er logget av   Svar med sitat
Gammel 09-02-2010, 08:04   #4
eponine123
Medlem

eponine123 sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Sted: Bergen
Meldinger: 465
eponine123 er bare skikkelig grei.eponine123 er bare skikkelig grei.eponine123 er bare skikkelig grei.eponine123 er bare skikkelig grei.eponine123 er bare skikkelig grei.

Når jeg får kynnere, en gang eller to i timen, føles det ut som om hele magen blir hard. Noen ganger er det ikke ubehagelig en gang, mens andre ganger kjennes det mer ut som når en får krampe i leggen liksom..når det føles som en krampe, får jeg også vondt i bekkenet, både bak og i symfysen..det gjør at jeg ikke klarer å stå oppreist, har til og med måttet sette meg på gulvet en gang

Har ikke snakket med lege el jordmor om det, og er heller ikke bekymret fordi det kommer så sporadisk. Manuellterapeuten sa at livmoren var en kraftig muskel som lett drar bekkenet på måter som provoserer bekkenløsningen og at jeg burde prøve å unngå å bevege så mye på meg mens det står på. Ikke at det er mulig å bevege seg så mye allikevel da
Gammel 09-02-2010, 10:04   #5
Serenade
Supermedlem

Serenade sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Meldinger: 846
Serenade er fantastisk mot andre.Serenade er fantastisk mot andre.Serenade er fantastisk mot andre.Serenade er fantastisk mot andre.Serenade er fantastisk mot andre.Serenade er fantastisk mot andre.Serenade er fantastisk mot andre.

Å bevege seg er vel ikke det man gjør mest av når man får de der nei Eponine. Godt vi er flere med disse rare kynnerne. Jeg blir heller ikke bekymret av dem, de er bare litt frustrerende å få når de er så ubehagelige. Jeg vil ha disse andre kynnerne, de som gir mer den tøyde trente følelsen. Mer behagelig i føle seg trent, hihi. I dag tidlig mens jeg duppet litt av, klemte det kraftig som et belte rundt hele nederste magen flere ganger. I drømme trodde jeg det var sambo som holdt rundt meg, og jeg skjønte jo ikke hvorfor han skulle klemme så utrolig hardt! Jeg våknet til, og fant han liggende andre veien. Sovende tungt. Ikke at han hadde greid å holde rundt magen min på den måten heller, så demret for meg at dette var magen som jobbet. Men de der var skikkelig vonde. Kanskje kroppen endelig gjør noe med den overdrevne innbruddssikringen den har bygd opp.
Gammel 09-02-2010, 18:26   #6
*Daisy*
Medlem

*Daisy* sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Meldinger: 215
*Daisy* er som en lysfontene.*Daisy* er som en lysfontene.*Daisy* er som en lysfontene.*Daisy* er som en lysfontene.*Daisy* er som en lysfontene.

Sitat:
Opprinnelig postet av Serenade Vis post
Jeg har fått noen merkelige slags kynnere. Selve kynneren kjennes ut som en muskel som låser seg på et vis, og samtidig er det ubehagelig å trekke pusten. Noen ganger får jeg i tillegg vondt i korsryggen av det, men ikke slik at det tar tak. Er bare bekkenløsningsvondt som kommer av kynneren. Knallgodt forklart! Det er altså ikke slik at dette bekymrer meg på noe som helst vis, jeg synes bare det er merkelig og lurer på om det er flere med slike merkelige kynnere. Nå er det noen år siden forrige svangerskap, men er rimelig sikker på at kynnerne den gangen kjentes bedre og mer som en muskel som fikk strekt og tøyd på seg. (Ja da, de gode forklaringene fortsetter ) Fram til nå har kynnerne kjentes mer slik ut som jeg husker fra tidligere, men disse kynnerne som tar pusten fra meg kommer oftere og oftere. Må innrømme at det er noe plagsomt..
Jeg har noe liknende, virker som om mine kynnere er vondere/sterkere ettersom jeg har slitt med bekkenløsning hele dette svangerskapet. Har også det ubehaget med å trekke pusten mens kynneren holder på. Men vet så godt hvordan veer kjens ut og dette ligner ikke. Tror derfor at bekkenløsningen forsterker kynnerene på en måte. Håper du ikke får det hardere enn det du har.

med Gumman og tuppa
Scrappeblogg: http://daisys-side.blogspot.com/

*Daisy* er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 04:53.