Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 05-02-2010, 23:37   #1
MamiK
Juniormedlem

Medlem siden: Jan 2010
Sted: Arendal
Meldinger: 23
MamiK er på vei til noe stort.
hm Vond lukt?

Ja, dette er kanskje litt pinlig, men jeg velger å tro at det er ganske normalt ?! Kanskje noen tilogmed har noen råd?

Som gravid, så merker jeg at svetten min ikke lukter særlig godt lenger. Før kunne jeg fint gå med den samme t-skjorta flere dager, mens nå "stinker" alt jeg går med skikkelig mannesvette under armene. Usj!

I tillegg har jeg jo økt utflod og mener også jeg svetter mer mellom beina, noe som igjen fører til vond lukt. Skulle ideelt skiftet truse 5 ganger om dagen. ?!?!

Skyter inn at jeg dusjer hver morgen, og vasker meg med såpe. I underlivet bruker jeg kun vann.

Anyone else?

med navano
MamiK er logget av   Svar med sitat
Gammel 06-02-2010, 07:36   #2
*Lene*
Veteranmedlem

*Lene* sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Sted: Røyken
Meldinger: 3,351
*Lene* har et ubeskrivelig bra rykte.*Lene* har et ubeskrivelig bra rykte.*Lene* har et ubeskrivelig bra rykte.*Lene* har et ubeskrivelig bra rykte.*Lene* har et ubeskrivelig bra rykte.*Lene* har et ubeskrivelig bra rykte.*Lene* har et ubeskrivelig bra rykte.*Lene* har et ubeskrivelig bra rykte.*Lene* har et ubeskrivelig bra rykte.*Lene* har et ubeskrivelig bra rykte.*Lene* har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Vond lukt?

Jeg har også merket at jeg lukter fort svette. Så jeg pøser på med deo, og dusjer klabert hver dag.
Ellers bruker jeg truseinnlegg, da det er normalt med økt utflod. Da slipper man også den vonde lukta "der nede"

1994 2008 2010
*Lene* er logget av   Svar med sitat
Gammel 06-02-2010, 12:13   #3
Lillemo77
Supermedlem

Lillemo77 sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Meldinger: 556
Lillemo77 er bare skikkelig grei.Lillemo77 er bare skikkelig grei.Lillemo77 er bare skikkelig grei.Lillemo77 er bare skikkelig grei.Lillemo77 er bare skikkelig grei.

Jeg merket veldig godt at jeg luktet svette ca frem til uke 20 eller rundt der. Stinka allerede en halv time etter at jeg hadde dusja og var nødt til å dusje med det samme jeg sto opp også, pga lukta

Det roet seg heldigvis og nå er jeg ikke plaget med det lenger.
Gammel 06-02-2010, 13:07   #4
Nurken
Veteranmedlem

Nurken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Sted: Sørlandet
Meldinger: 3,413
Nurken har et ubeskrivelig bra rykte.Nurken har et ubeskrivelig bra rykte.Nurken har et ubeskrivelig bra rykte.Nurken har et ubeskrivelig bra rykte.Nurken har et ubeskrivelig bra rykte.Nurken har et ubeskrivelig bra rykte.Nurken har et ubeskrivelig bra rykte.Nurken har et ubeskrivelig bra rykte.Nurken har et ubeskrivelig bra rykte.Nurken har et ubeskrivelig bra rykte.Nurken har et ubeskrivelig bra rykte.

Ja, du er ikke alene om dette! Veeeldig kjipt syns jeg, men det er visst ganske normalt at gravide endrer kroppslukt og får mer svette-tendenser.

Selv har jeg vært nødt til å legge vekk to av de vanlige deo'ne jeg har brukt i flere år, de tar rett og slett ikke svettelukta lenger
Nå har jeg gått over til en fra Vichy, 48 timers effektivitet står det på den, og jeg syns jommen meg den er knallgod. Finnes både med og uten parfyme, jeg kjøpte den som er svaaakt parfymert.

Ellers merker jeg det også mellom bena, lårene og slikt, og faktisk mellom brystene. Utrolig ubehagelig, så jeg kjører på med talkum. Det gir en tørr og ren følelse.
Forøvrig sier jeg som Lene - truseinnlegg er et must

Lykke til. Trøsten for oss alle, er at det gir seg gradvis når de små kommer ut

NydeLiten, Juni-08
MiniNurk, Mars-10
Nurken er logget av   Svar med sitat
Gammel 06-02-2010, 13:29   #5
impatient
Supermedlem

impatient sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Meldinger: 547
impatient er fantastisk mot andre.impatient er fantastisk mot andre.impatient er fantastisk mot andre.impatient er fantastisk mot andre.impatient er fantastisk mot andre.impatient er fantastisk mot andre.impatient er fantastisk mot andre.

ja kjenner meg igjen - dessverre.

Jeg er så kvalm, så hvis jeg uheldigvis legger hodet mot min armhule om morgenen så må jeg kaste opp..
Gammel 08-02-2010, 23:13   #6
Lillekos
Supermedlem

Lillekos sin avatar

Medlem siden: Sep 2002
Sted: Tromsø
Meldinger: 1,123
Lillekos er fantastisk mot andre.Lillekos er fantastisk mot andre.Lillekos er fantastisk mot andre.Lillekos er fantastisk mot andre.Lillekos er fantastisk mot andre.Lillekos er fantastisk mot andre.Lillekos er fantastisk mot andre.Lillekos er fantastisk mot andre.

Jeg er bare på snikbesøk.

Fra jeg var i midten av svangerskapet og til ungen var ca 3 mnd så luktet svetten min annerledes, og jeg følte meg alltid "møkkete" og måtte dusje. Har nok bare noe med hormoner å gjøre. Kjenner nå at jeg får samme type svettlukt når jeg får mensen

Og når det gjelder underlivet...heeelt normalt at dere føler det er mye utflod og svett der nede og at man vil helst skifte truse ved hvert dobesøk
Gammel 14-02-2010, 19:03   #7
meow
Medlem

meow sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Meldinger: 255
meow er som en uslipt juvél.meow er som en uslipt juvél.meow er som en uslipt juvél.

Har ikke merket noe på min egen svettelukt... enda Jeg har derimot fått mye bedre luktesans og smakssans etter jeg ble gravid, kanskje også delvis fordi jeg ikke røyker lenger. Så jeg kjenner mye bedre andres svettelukt, røyklukt, og andre ekle og ubehagelige lukter. SOm jeg reagerer mye sterkere på enn før.

Stikkord
Ingen Tags registrert
Hjelp oss å legge inn tags (stikkord) på diskusjonene, så blir det lettere å finne dem siden.
Klikk "Legg til/Rediger stikkord" oppe til høyre i denne boksen for å behandle tags for denne diskusjonen.

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 03:51.