Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Terminklubber > Termin i mars

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 09-02-2010, 20:15   #21
Pulverheksa
Medlem

Pulverheksa sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Meldinger: 295
Pulverheksa er fantastisk mot andre.Pulverheksa er fantastisk mot andre.Pulverheksa er fantastisk mot andre.Pulverheksa er fantastisk mot andre.Pulverheksa er fantastisk mot andre.Pulverheksa er fantastisk mot andre.Pulverheksa er fantastisk mot andre.Pulverheksa er fantastisk mot andre.
Sv: Spm ang jobb og flytting?

Denne situasjonen har jeg vært i, Tove! Du kan fint si fra om at du kommer til å flytte nå, men si opp stillingen din tre måneder før permisjonstida er over. Det er en fordel for deg å få lønn fra arbeidsgiver i stedet for fra NAV, da taper du ikke feriepenger. Hvis du mot formodning ikke skulle få deg jobb etter endt permisjon, har du rett til dagpenger, til tross for at du sier opp selv. Det har noe med alderen på barnet å gjøre (under ett år). Ok, dette siste er jeg ikke heeelt sikker på, selv måtte jeg krangle med NAV. Vi flyttet fordi mannen min fikk jobb et annet sted etter endt skolegang, jeg sa opp jobben min i løpet av permisjonen og fikk ikke jobb med en gang da permisjonen var over. Jeg fikk først åtte uker eller noe karenstid (?), men klaget og fikk medhold, de forlanger tross alt ikke at man skal flytte tilbake til en fast jobb når man har et så lite barn. Håper dette ble noenlunde forståelig
Gammel 20-02-2010, 19:52   #22
Fiffi
Medlem

Fiffi sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Sted: Hordaland
Meldinger: 418
Fiffi er fantastisk mot andre.Fiffi er fantastisk mot andre.Fiffi er fantastisk mot andre.Fiffi er fantastisk mot andre.Fiffi er fantastisk mot andre.Fiffi er fantastisk mot andre.Fiffi er fantastisk mot andre.
Sv: Spm ang jobb og flytting?

Sitat:
Opprinnelig postet av Reggius Vis post
...og du kan fint fortelle de gode nyhetene nå, det har strengt tatt ikke arb.giver noe med reint formelt

Det er bare en fordel for arbeidsgiver å vite i god tid at det vil komme en oppsigelse. Ofte tar en ansettelsesprosess lengre tid enn de tre månedene en oppsigelse tar. Mange arbeidsgivere regner med at en ansettelsesprosess tar rundt 5 måneder fra man lyser ut til nestemann starter i jobben. Så en arbeidsgiver blir nok bare glad om han får vite i god tid.

Er for øvrig også tilhenger av åpenhet så sant det er det beste i det enkelte tilfelle.
Fiffi er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 04:52.