Hei jenter

Skulle vært innom her tidligere, men kom ikke hjem fra sykehuset før igår ettermiddag. Jeg er sliten, overveldet og lykkeligere enn noen sinne
Mandag 19.Mars kl.08:38 ble min lille keiserinne født ved Kongsvinger sykehus, planlagt keisersnitt. Hun veide 2760g og var 47cm lang.
Jeg synes keisersnittet ble en helt fantastisk fin opplevelse. Jeg var førstemann på operasjons-listen, så jeg og min kjære troppet opp på føden kl.07.00 Mandag morgen. Jeg ble lagt i en seng, satt i kateter og diverse nåler, så rullet vi ned kl.07:50.
Når jeg kom inn på operasjonssalen var jeg kjempenervøs, og skalv utrolig mye i hele kroppen. Min kjære ble med jordmor og barnepleier inn på garderobene for å skifte mens anesti-legen satt spinal-bedøvelsen i ryggen min. Den var vond, men fikk masse støtte og oppmuntring fra en søt dame som var der inne. Bedøvelsen satt inn med en gang, og beina begynte å forsvinne under meg iløpet av så sekunder. Mindre enn 5min etter at sprøyta ble satt var jeg lam fra midten av magen og ned. Så kom min kjære inn sammen med jordmor og barnepleier. Et skjermbrett ble satt opp foran ansiktet mitt og legen kom inn. Han fortalte at jeg ville kjenne at de tok på magen min, men ikke mer enn det.
Så vasket de magen min. Og før vi viste ordet av det sa legen "nå vil du kjenne et press" og PLOPP - der kom VERDENS NYDELIGSTE jente ut med et kraftig hyl så alle inne på operasjonsstua lo

Hun ble holdt inn til ansiktet mitt slik at jeg fikk kysse, lukte å se på henne, så ble min kjære med inn på et rom ved siden av for å klippe resten av navlesnoren og kle på henne varme klær.
Så kom de inn til meg igjen iløpet av få minutter. Og der ble de i rundt 5-10min før de gikk opp på føden for å måle og veie mens jeg ble sydd ferdig.
Selve syingen tok rundt 20min. Deretter ble jeg rullet inn på overvåkingen/intensiven hvor en hyggelig sykepleier tok imot meg. Hun stelte meg litt og ringte opp til føden at "nå kan dere komme ned igjen".
Like etter kommer en stolt far inn sammen med verdens mest perfekte lille keiserinne

Etter rundt 4timer nede på overvåkningen ble vi kjørt opp til føden.
Å der har vi vært fra Mandag-Fredag... Og ALT har gått bra!

Har fått igang ammingen, selv om det er slitsomt og litt vanskelig, å må si at det er himmelsk deilig å komme hjem.
Livet kan ikke bli bedre