Gå tilbake   SnartMamma - Møteplassen > Klubber > Terminklubber > Termin i september

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 24-03-2012, 21:16   #11
Krissie
VIP-medlem

Krissie sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Sted: Sørlandet
Meldinger: 9,014
Krissie har et ubeskrivelig bra rykte.Krissie har et ubeskrivelig bra rykte.Krissie har et ubeskrivelig bra rykte.Krissie har et ubeskrivelig bra rykte.Krissie har et ubeskrivelig bra rykte.Krissie har et ubeskrivelig bra rykte.Krissie har et ubeskrivelig bra rykte.Krissie har et ubeskrivelig bra rykte.Krissie har et ubeskrivelig bra rykte.Krissie har et ubeskrivelig bra rykte.Krissie har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Svangerskap - en kulinarisk øde dal

Sitat:
Opprinnelig postet av SnillPike Vis post
Jeg klarer meg helt fint. Jeg liker faktisk ingenting som er på fyfy-listen, så for meg er alt som før
Takk og lov for at det ikke bare er meg!

Snuska 09/06 Klumpen 03/08 Tusta 09/12

Krissie er logget av   Svar med sitat
Gammel 24-03-2012, 22:14   #12
Rosmarin
Supermedlem

Rosmarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Sted: Trondheim
Meldinger: 566
Rosmarin er fantastisk mot andre.Rosmarin er fantastisk mot andre.Rosmarin er fantastisk mot andre.Rosmarin er fantastisk mot andre.Rosmarin er fantastisk mot andre.Rosmarin er fantastisk mot andre.Rosmarin er fantastisk mot andre.Rosmarin er fantastisk mot andre.

Inspirert av min egen tråd satte jeg meg ned for å se på Julie&Julia i kveld (mannen er ute). Ja, nå ble det sannelig mindre savn etter god mat.

Sitat:
Opprinnelig postet av kiemie Vis post
Jeg savner å KUNNE drikke vin, ikke at jeg pleide, men nå vil jeg gjerne ha.. Hmm..

Sitat:
Opprinnelig postet av Molière Vis post
Skal jeg holde ut på lavkarbo så trenger jeg spekemat, myke oster, vin i og til maten, blodige biffer og tydeligvis alt annet som er fy-fy som gravid.
Jeg spiser jo også ganske karboredusert til vanlig, om en ikke like lavkarbo som deg. Og jeg sliter med det samme.

Angående vin i maten så har jeg brukt litt av et lager i fryseren. Det er jo ikke ideelt å bruke nedfrossen vin, men det funker. Men jeg har planet om å lage en skikkelig boeuf bourguignon veldig snart, rett og slett for å tilferdsstille rødvinssmakcravingen min litt. Og da må man jo bruke minst en flaske vin uansett.

Fine lille april '10
Magikeren aug '12

Rosmarin er logget av   Svar med sitat
Gammel 24-03-2012, 22:25   #13
Krølltopp
Supermedlem

Medlem siden: Dec 2011
Meldinger: 721
Krølltopp har mye å være stolt av.Krølltopp har mye å være stolt av.Krølltopp har mye å være stolt av.Krølltopp har mye å være stolt av.Krølltopp har mye å være stolt av.Krølltopp har mye å være stolt av.Krølltopp har mye å være stolt av.Krølltopp har mye å være stolt av.Krølltopp har mye å være stolt av.Krølltopp har mye å være stolt av.

Men dere kan jo spise blodige biffer og spekemat. Hvis dere fryser det først. Det er jo toxoplasmose dere da skal unngå. Den dør ved steking og frysing. Så det er jo bare å fryse biffen og så steke den som dere ønsker.

http://www.matportalen.no/rad_til_sp...skade_fosteret

Siden jeg må leve lavkarbo nå pga svangerskapsdiabetes blir jo kostholdet mitt veldig begrenset. Så jeg fryser aktivt det som trengs for å kunne spise det.

I kveld drakk jeg en Chlausthaler!! Nydelig.

06,08og12
Krølltopp er logget av   Svar med sitat
Gammel 24-03-2012, 22:44   #14
Millemor
Seniormedlem

Millemor sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Sted: Hordaland
Meldinger: 2,829
Millemor har et ubeskrivelig bra rykte.Millemor har et ubeskrivelig bra rykte.Millemor har et ubeskrivelig bra rykte.Millemor har et ubeskrivelig bra rykte.Millemor har et ubeskrivelig bra rykte.Millemor har et ubeskrivelig bra rykte.Millemor har et ubeskrivelig bra rykte.Millemor har et ubeskrivelig bra rykte.Millemor har et ubeskrivelig bra rykte.Millemor har et ubeskrivelig bra rykte.Millemor har et ubeskrivelig bra rykte.

Oh yes - som fks FETA som jeg har laget en hel tråd utav Men det absolutt værste er fenalår og spekemat - er seriøst noe av det beste jeg vet!!! Så denne 17`maien kommer til å bli tøff

Rødvin og champagne gleder jeg meg også til, og div oster som brie fks..

Gjennomstekt kjøtt er ikke så krise for meg å spise, jeg liker det godt stekt normalt sett.. Det eneste er at det er slitsom å spise ute. var på resturang tidligere i uken, og måtte sende maten ut igjen 2! ganger før de klarte å steke det riktig..Blodet rant ifra kjøttet - usj..Tok ikke sjangsen på det nei..

Jaja jenter - kun ca 170 dager igjen Og det er vel verdt det med den premien til slutt
Millemor er logget av   Svar med sitat
Gammel 25-03-2012, 06:45   #15
Zimba
Seniormedlem

Zimba sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Meldinger: 1,958
Zimba har et ubeskrivelig bra rykte.Zimba har et ubeskrivelig bra rykte.Zimba har et ubeskrivelig bra rykte.Zimba har et ubeskrivelig bra rykte.Zimba har et ubeskrivelig bra rykte.Zimba har et ubeskrivelig bra rykte.Zimba har et ubeskrivelig bra rykte.Zimba har et ubeskrivelig bra rykte.Zimba har et ubeskrivelig bra rykte.Zimba har et ubeskrivelig bra rykte.Zimba har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg er også en sucker for blodig biff, spekemat og gode oster, og gode viner. Foreløpig synes jeg dog det går greit å tenke at det er for noen måneder, og etter at jeg oppdaget carlsbergs alkoholfrie øl skal jeg overleve balkongkosen denne sommeren også. Men fenalår blir med på føden...
Gammel 25-03-2012, 06:52   #16
Nine
Supermedlem

Nine sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
Sted: Finnmark
Meldinger: 568
Nine har et ubeskrivelig bra rykte.Nine har et ubeskrivelig bra rykte.Nine har et ubeskrivelig bra rykte.Nine har et ubeskrivelig bra rykte.Nine har et ubeskrivelig bra rykte.Nine har et ubeskrivelig bra rykte.Nine har et ubeskrivelig bra rykte.Nine har et ubeskrivelig bra rykte.Nine har et ubeskrivelig bra rykte.Nine har et ubeskrivelig bra rykte.Nine har et ubeskrivelig bra rykte.

For min del er det helt greit å unngå spekemat, blodige biffer og oster.
Til vanlig drikker jeg et glass vin av og til, men det er igrunnen ikke det store savn
Gammel 25-03-2012, 07:42   #17
IzziCreo
Veteranmedlem

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Sted: Oslo
Meldinger: 3,483
IzziCreo har et ubeskrivelig bra rykte.IzziCreo har et ubeskrivelig bra rykte.IzziCreo har et ubeskrivelig bra rykte.IzziCreo har et ubeskrivelig bra rykte.IzziCreo har et ubeskrivelig bra rykte.IzziCreo har et ubeskrivelig bra rykte.IzziCreo har et ubeskrivelig bra rykte.IzziCreo har et ubeskrivelig bra rykte.IzziCreo har et ubeskrivelig bra rykte.IzziCreo har et ubeskrivelig bra rykte.IzziCreo har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Krølltopp Vis post
Men dere kan jo spise blodige biffer og spekemat. Hvis dere fryser det først. Det er jo toxoplasmose dere da skal unngå. Den dør ved steking og frysing. Så det er jo bare å fryse biffen og så steke den som dere ønsker.
Jeg tror jeg må være immun mot toxo Jeg er oppvokst på gård, vært dyreelsker siden jeg ble født så og si og alltid hatt katter. Til og med blitt bitt av fremmede katt som var riiiimelig fiendtlig og ikke noen kosemosepus som ville bli reddet fra treet av søte, lille meg på sikkert 6 år Koset masse med katter i syden har jeg også

Men toxotest fra de to foregående svsk var ihvertfall neg. - merkelige greier
Gammel 25-03-2012, 08:12   #18
Zimba
Seniormedlem

Zimba sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Meldinger: 1,958
Zimba har et ubeskrivelig bra rykte.Zimba har et ubeskrivelig bra rykte.Zimba har et ubeskrivelig bra rykte.Zimba har et ubeskrivelig bra rykte.Zimba har et ubeskrivelig bra rykte.Zimba har et ubeskrivelig bra rykte.Zimba har et ubeskrivelig bra rykte.Zimba har et ubeskrivelig bra rykte.Zimba har et ubeskrivelig bra rykte.Zimba har et ubeskrivelig bra rykte.Zimba har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Krølltopp Vis post

http://www.matportalen.no/rad_til_sp...skade_fosteret
Men frysing tar ikke livet av evt. listeria.
Gammel 25-03-2012, 11:19   #19
Krølltopp
Supermedlem

Medlem siden: Dec 2011
Meldinger: 721
Krølltopp har mye å være stolt av.Krølltopp har mye å være stolt av.Krølltopp har mye å være stolt av.Krølltopp har mye å være stolt av.Krølltopp har mye å være stolt av.Krølltopp har mye å være stolt av.Krølltopp har mye å være stolt av.Krølltopp har mye å være stolt av.Krølltopp har mye å være stolt av.Krølltopp har mye å være stolt av.

Sitat:
Opprinnelig postet av Primrose Vis post
Men frysing tar ikke livet av evt. listeria.

Nei det er sant, fikk prikk av Tossi der hun skrev at matportalen ikke lenger anbefaler frysing av spekemat grunnet listeriamuligheten.

Men biffen er grei!

06,08og12
Krølltopp er logget av   Svar med sitat
Gammel 25-03-2012, 11:25   #20
Tossi
Moderator

Tossi sin avatar

Medlem siden: Oct 2003
Sted: Trønder
Meldinger: 10,656
Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.Tossi har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Primrose Vis post
Men biffen er grei!
Fordi listeria er en overflatebakterie.
"I never said it would be easy, I said it would be worth it"
Tossi er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT. Klokka er nå 01:20.